Jókora tévedésben van, aki azt hiszi, hogy a legforróbb hónapokban a hivatali gépezet is lelassult. Talán sok munkatárs nyaralni ment, de az adminisztráció működik. Van, aki ennek örül, mert vállalkozásával kapcsolatos ügyeit tudja intézni, és van, aki éppen ezekben a hetekben a taxiengedélyéért küzd…
Pest megyei székhelyű kollégánk a közlekedési hatóságtól Végzést kapott. Taxi vállalkozói engedélyével kapcsolatban a „pénzügyi teljesítőképesség” hiányára hívták fel a figyelmét. De vajon mi az a pénzügyi teljesítőképesség?
A taxiszolgáltatást szabályozó 176/2015 kormányrandelet erről a következőképpen ír:
„8. § (1) A pénzügyi teljesítőképesség abban az esetben megfelelő, ha a vállalkozás
(2) A vagyoni biztosíték mértéke a vállalkozás tevékenységi engedélyében szereplő, személytaxi-szolgáltatást, illetve személygépkocsis személyszállító szolgáltatást végző, minden egyes személygépkocsi után az azzal szállítható utasonként ötvenezer forint összegű,
(3) A vagyoni biztosíték, legfeljebb harminc napos visszapótlási kötelezettség mellett és kizárólag a közlekedési hatóság jóváhagyásával, a vállalkozás által a személyszállító szolgáltatással összefüggésben az utasoknak, vagy a diszpécserszolgálatnak okozott – és más módon nem fedezett – károkból eredő jogos kártérítési igények kielégítésére használható fel.
(4) Ha a vállalkozás által működtetett személygépkocsik számában
Igen, az utasbiztosításról van szó. Ez a feltétel eddig eléggé háttérbe szorult: a vállalkozó megkötötte, amikor be kellett mutatni, aztán évelig hanyagolta a díjfizetést. A biztosító pedig díjnemfizetés miatt megszüntette a szerződést, és erről nem mindig értesítette az ügyfelét.
Esetünkben az történt, hogy a közlekedési hatóság az illetékes biztosítótól tudta meg (!), hogy az adott vállalkozó biztosítása hónapokkal ezelőtt megszűnt. Az említett végzésben felszólította a taxi vállalkozót, hogy igazolja a „pénzügyi teljesítőképességét”. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a személytaxi szolgáltatásra jogosító Tevékenységi Engedély visszavonásra kerül.
Vegyük észre, hogy a hatóságok nyilvántartása egyre jobb, beleértve az adóhatóságot és a közlekedési hatóságot is. Ma már nem tartozhatunk adóval és járulékkal évekig, nem sumákolhatunk el mindenféle engedélyeket, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a felhívásokat. A fenti esetben évi néhány ezer forint be nem fizetése a taxis kolléga vállalkozói engedélyébe került.
– oli –
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…