Jókora tévedésben van, aki azt hiszi, hogy a legforróbb hónapokban a hivatali gépezet is lelassult. Talán sok munkatárs nyaralni ment, de az adminisztráció működik. Van, aki ennek örül, mert vállalkozásával kapcsolatos ügyeit tudja intézni, és van, aki éppen ezekben a hetekben a taxiengedélyéért küzd…
Pest megyei székhelyű kollégánk a közlekedési hatóságtól Végzést kapott. Taxi vállalkozói engedélyével kapcsolatban a „pénzügyi teljesítőképesség” hiányára hívták fel a figyelmét. De vajon mi az a pénzügyi teljesítőképesség?
A taxiszolgáltatást szabályozó 176/2015 kormányrandelet erről a következőképpen ír:
„8. § (1) A pénzügyi teljesítőképesség abban az esetben megfelelő, ha a vállalkozás
(2) A vagyoni biztosíték mértéke a vállalkozás tevékenységi engedélyében szereplő, személytaxi-szolgáltatást, illetve személygépkocsis személyszállító szolgáltatást végző, minden egyes személygépkocsi után az azzal szállítható utasonként ötvenezer forint összegű,
(3) A vagyoni biztosíték, legfeljebb harminc napos visszapótlási kötelezettség mellett és kizárólag a közlekedési hatóság jóváhagyásával, a vállalkozás által a személyszállító szolgáltatással összefüggésben az utasoknak, vagy a diszpécserszolgálatnak okozott – és más módon nem fedezett – károkból eredő jogos kártérítési igények kielégítésére használható fel.
(4) Ha a vállalkozás által működtetett személygépkocsik számában
Igen, az utasbiztosításról van szó. Ez a feltétel eddig eléggé háttérbe szorult: a vállalkozó megkötötte, amikor be kellett mutatni, aztán évelig hanyagolta a díjfizetést. A biztosító pedig díjnemfizetés miatt megszüntette a szerződést, és erről nem mindig értesítette az ügyfelét.
Esetünkben az történt, hogy a közlekedési hatóság az illetékes biztosítótól tudta meg (!), hogy az adott vállalkozó biztosítása hónapokkal ezelőtt megszűnt. Az említett végzésben felszólította a taxi vállalkozót, hogy igazolja a „pénzügyi teljesítőképességét”. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a személytaxi szolgáltatásra jogosító Tevékenységi Engedély visszavonásra kerül.
Vegyük észre, hogy a hatóságok nyilvántartása egyre jobb, beleértve az adóhatóságot és a közlekedési hatóságot is. Ma már nem tartozhatunk adóval és járulékkal évekig, nem sumákolhatunk el mindenféle engedélyeket, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a felhívásokat. A fenti esetben évi néhány ezer forint be nem fizetése a taxis kolléga vállalkozói engedélyébe került.
– oli –
Kigyulladt egy Hyundai Ioniq taxi Kajászón. A tűz átterjedt a közeli lakóházra. Végül eloltották a…
Aki elektromos autóra akar pályázni, most lépjen, a pénzszámláló ugyanis már az utolsó milliókat pörgeti.…
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok, ezért most is ennek a visszaszorítását céloztuk meg.…
Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…
A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…
Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…