Categories: Hírek

Egyre több ellenőr hiányzik

Jelentősen visszaestek a jegybevételek

 

Egyre kevesebb jegyellenőrrel lehet találkozni a főváros közösségi közlekedési járatain. Munkaerőhiány alakult ki a Budapest Közlekedési Központnál (BKK), ezért a meglévő állományt folyamatosan változó időszakban és járatokon alkalmazzák – tudta meg az InfoRádió.

Az InfoRádió fővárosi hallgatói jelezték, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) budai járatain az utóbbi időszakban csak elvétve találkoztak ellenőrökkel, ezért megkeresték a BKK-t, mennyire változott a jegyellenőrök létszáma, és ha igen, mi ennek az oka.

A BKK válaszában kiemelte: a jelenlegi munkaerő-piaci helyzet más vállalatokhoz hasonlóan „sajnos a közlekedést szervező társaság lehetőségeire is hatással van”. Hozzátéve: bár az országosan jelentkező tendencia negatív irányba befolyásolja a jegyellenőri létszámot, a hiány ellenére az ellenőrzés hatékonysága nem csökken.

A BKK arra törekszik, hogy a jegyellenőrök jelenléte ne legyen kiszámítható, ezért munkatársaik beosztása, az általuk ellenőrzött vonalak folyamatosan változnak. Ennek köszönhetően előfordulhat, hogy aki rendszeresen ugyanazon a vonalon utazik, felfigyel arra, hogy megváltozott az ellenőrzés menetrendje és helyszíne.

A BKK kiemelte: az utasok korábban is tapasztalhatták, hogy az ellenőrök megjelenésében változás állt be, de ez a jelenség nem feltétlenül a jegyellenőrök létszámával van összefüggésben.

A társaság kitért arra is, hogy a létszámhiány BKK-nál egy létező probléma. A toborzás folyamatos, most is nyilvános hirdetésekben keresnek munkatársakat a honlapjukon.

Az ellenőrök mellett az utaskoordinátorok a metróbejáratoknál és egyes felszíni járatok megállóiban is végeznek beléptetésest, illetve úgynevezett felléptetéses jegyellenőrzést, hogy még az utazás megkezdése előtt kiszűrjék a jegy és bérlet nélkül utazókat.

Hangsúlyozták, az elsőajtós felszállási rend kiterjesztése is az ellenőrzési lefedettséget növeli. A pandémia hatására nemcsak a BKK menetdíjbevételei, de a pótdíjbevételei is jelentősen visszaestek, amely értelemszerűen a nagyságrendekkel alacsonyabb utasszámból fakad, és nem közvetlenül a jegyellenőri létszámhiányból – derül ki a BKK válaszából.

Cash/fotó: BKK

OldA

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

18 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

18 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago