Categories: Hírek

A Hyundai a világ legsikeresebb hidrogénautó-gyártója

Toyota már van, de körülményes a tankolása

 

A hidrogénautók piacán három tradicionálisnak nevezhető szereplő van: a Honda, a Hyundai és a Toyota. Közülük is az utóbbi kettő között tapasztalható igen élénk versengés, volumenben ők adják a világ hidrogénautó-gyártásának túlnyomó részét – írja a SNE Research piacelemző.

A Toyota év végén mutatta be a második generációs Mirai modellt, a Hyundai pedig nemrég frissítette fel a már negyedik éves Nexót. Mindkét modell szabadon megvásárolható termék, a Mirai még Magyarországon is kapható, de persze értelemszerűen ott van valós kereslet ezekre a kocsikra, ahol már valamilyen szinten a hidrogéntöltő állomások hálózata is kialakult. (Elsődlegesen: USA, Németország, Japán.)

A dél-koreai SNE Research piacelemző jelentése szerint 2021 első félévében a Hyundai volt a világ legsikeresebb hidrogénautó-gyártója. A Nexo eladásai a teljes világpiac 51,7%-át teszik ki, míg az év elején az új Mirai-jal nagyon lendületesen indító Toyota 40,9%-ot tudhat magáénak a teljes keresletből.

A SNE Research részesedése a Clarity FCV modellel 1,6%, de ez az adat már történelmi jellegűnek tekinthető, a Honda ugyanis augusztusban beszünteti az elektromos, hibrid és hidrogénhajtással is készült ötéves modell gyártását. A hidrogénautó-piac maradék 5,8%-án olyan gyártók osztoznak, amelyek nem gyártanak megvásárolható kocsikat, csak bérbe adják ezeket a járműveket (pl. Mercedes-Benz GLC F-Cell). 2021 első félévében világszerte kilencezer hidrogénautó készült, ez mintegy duplája a tavalyi év első hat hónapjában gyártott mennyiségnek.

A Toyota Mirai már Magyarországon is kapható, ám elég körülményes a tankolása. Jelenleg mindösszesen két töltőállomás létezik, ahová előzetes bejelentkezés alapján fogadják a kuncsaftot. Ez egyelőre róka fogta csuka: hiszen amíg nincs kellő számú töltőhely, addig nem vásárolnak hidrogénhajtású gépjárműveket. Viszont amíg nincs elég jármű, addig minek a töltőállomás.

Az Európai Unió viszont előírta, 2030-ra minden tagállamban elektromos töltőpontnak 60 kilométerenként, míg hidrogén kutaknak 150 kilométerenként elérhetővé kell válni.

Cash/fotó: g7.hu  

 

OldA

Recent Posts

Új köntöst ölt a Nagykörút – szeptember közepén zárul a Nagykörút arculati pályázata

Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…

13 óra ago

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

2 nap ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

2 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

4 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

4 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

4 nap ago