A Mobex által szervezett webináron Roni Floman, a Nexar marketingért felelős alelnöke arról tartott előadást, hogy a fedélzeti kamerák használata milyen előnyökkel jár akár az autósok, akár az autógyártók szempontjából.
Az amerikai Nexar olyan fedélzeti kamerákat gyárt, amik a mesterséges intelligencia segítségével különböző adatokat gyűjtenek, így számos hasznos helyzetben használhatók a parkolóhely kereséstől kezdve a forgalmi helyzet ellenőrzésén át az időjárásról való tájékozódásig.
A Nexar piacvezető az Egyesült Államokban a fedélzeti kamerák terén, 15 százalékos piaci részesedéssel bír, összességében pedig egy egészen hatalmas adatbázissal rendelkezik. Beszédes adat, hogy 130 millió mérföldnyi (208 millió kilométer) megtett utat rögzítenek a Nexar kamerái egy hónapban.
Floman előbb ismertette a fedélzeti kamerák klasszikus előnyeit, felhasználási módjait: a forgalmi helyzet rögzítésével kideríthető, ki a felelős egy balesetben, illetve felderíthetőek az olyan, egyébként nehezen bizonyítható szabálysértések, mint az úgynevezett büntetőfékezés, vagy ha például bevágnak valaki elé. Emellett vagyonbiztonsági célokból is érdemes lehet kamerát tartani a járműben.
A Nexar kameráival 99 százalékban nem valamilyen balesetet vagy incidenst rögzítenek. A kamerák segítik feltérképezni a városokat, ennek köszönhetően értékes adatokat tudnak szolgáltatni a felhasználóknak az aktuális forgalmi szituációról, vagy akár a célállomás időjárási viszonyairól is.
Az alkalmazás egyik legnépszerűbb – és szubjektív megítélés alapján az egyik leghasznosabb – funkciója a parkolóhely-keresés. A Nexar kameráival ellátott autók detektálják az üres helyeket a zsúfolt városokban, így aki éppen a környéken keres parkolót, könnyebben találhat helyet.
Érdekesség emellett a „share your moments” funkció is, amivel a felhasználók megoszthatják az útjuk során történt érdekesebb szituációkat a barátaikkal, ismerőseikkel.
Floman szerint a legnagyobb kihívás a Nexar számára jelenleg az, hogy a kameráik nincsenek összekötve egymással, illetve gyakran a sávszélesség, vagy a kapcsolat minősége is gondot okozhat az adatok felhőbe történő feltöltésekor.
Egy másik fontos probléma a fedélzeti kamerákkal kapcsolatban a személyiségi jogok és a privátszféra kérdése: Európában például vannak olyan országok, amik tiltják az ilyen kamerák használatát, de Magyarországon is ki kell takarni a rendszámokat a feltöltött felvételeken. Ezek a szabályok akadályozzák, lassítják a fedélzeti kamerák terjedését – olvasható az autopro.hu oldalán.
A Nexar saját felmérése szerint a fedélzeti kamerák használata nyugalmat ad a vezetőknek. Az alkalmazás használói egyébként 30 százalékban profi sofőrök, gyakran olyanok, akik fuvarmegosztással foglalkoznak.
Az AutoPacific felmérése alapján az amerikaiak 70 százaléka venne kamerát a következő autójába – többen tartják ezt a funkciót fontosnak, mint a légzsákot.
Cash/fotó: Nexar
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…