Categories: Hírek

Jövő héttől a győri Audi gyár is leáll

A chiphiány nem csak a Daimlernél gond

 

Két gyárában rövidített műszakokkal optimalizálja erő- és alkatrészforrásait a Daimler. A kecskeméti Mercedes üzemben is csökkentett termelésre kellett átállni és egy friss hír: a győri Audi gyártósor is kényszerpihenőre vált a jövő héttől – tudta meg a Telex.hu.

Alkatrészhiány miatt a jövő héttől leáll a termelés az Audi magyarországi gyáraiban is, írta meg a Telex. A portál értesülése aztán megerősítést nyert az Audi Hungaria Zrt. jóvoltából.

A cég kommunikációs osztálya azt közölte, hogy a félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt a jövő héten a vállalat járműgyárának legtöbb gyáregysége nem fog termelni. A gyárban dolgozó munkavállalók jövő hétfőtől „a gördülő munkaidőkeret terhére mentesülnek munkavégzési kötelezettségük alól”. Az Audi Hungaria Zrt. egyelőre nem közölte, hogy várhatóan mikor indul újra a termelés.

A Telex úgy értesült, a vállalat a magyarországi dolgozókat arról tájékoztatta, hogy Malajzia koronavírus miatt elrendelt teljes lezárása után lépett fel alkatrészhiány, és amíg nem sikerül rendezni a helyzetet, addig a Volkswagen-konszern legtöbb termelő telephelyét érinti a probléma.

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a kedvezőtlen helyzetre reagálva a félvezető chipeket gyártó Infineon bejelentette, hogy a nyár végén új üzemet létesít az ausztriai Villachban. A német vállalat információi szerint itt évente annyi chipet tudnak majd előállítani, mely 25 millió elektromos jármű ellátására elegendő lesz. A villachi 1,6 milliárd eurós beruházás mellett az Infineon a németországi Drezdában is komoly fejlesztésekbe kezd.

A piaci elemzők előrejelzései szerint a chiphiány akár 2021 második negyedévének végéig is eltarthat. A mostani helyzetben hatalmas kiesést jelentene az autógyártók számára, ha az alkatrészhiány miatt fel kellene függeszteniük a termelést. Az Infineon ausztriai beruházása mindenesetre enyhíthet a gondokon.

A prognózis helyesnek bizonyult, a chiphiány érezteti hatását az európai autógyártóknál, így idehaza is.

Cash/fotó: audi.hu

 

 

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago