Categories: Hírek

Jövő héttől a győri Audi gyár is leáll

A chiphiány nem csak a Daimlernél gond

 

Két gyárában rövidített műszakokkal optimalizálja erő- és alkatrészforrásait a Daimler. A kecskeméti Mercedes üzemben is csökkentett termelésre kellett átállni és egy friss hír: a győri Audi gyártósor is kényszerpihenőre vált a jövő héttől – tudta meg a Telex.hu.

Alkatrészhiány miatt a jövő héttől leáll a termelés az Audi magyarországi gyáraiban is, írta meg a Telex. A portál értesülése aztán megerősítést nyert az Audi Hungaria Zrt. jóvoltából.

A cég kommunikációs osztálya azt közölte, hogy a félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt a jövő héten a vállalat járműgyárának legtöbb gyáregysége nem fog termelni. A gyárban dolgozó munkavállalók jövő hétfőtől „a gördülő munkaidőkeret terhére mentesülnek munkavégzési kötelezettségük alól”. Az Audi Hungaria Zrt. egyelőre nem közölte, hogy várhatóan mikor indul újra a termelés.

A Telex úgy értesült, a vállalat a magyarországi dolgozókat arról tájékoztatta, hogy Malajzia koronavírus miatt elrendelt teljes lezárása után lépett fel alkatrészhiány, és amíg nem sikerül rendezni a helyzetet, addig a Volkswagen-konszern legtöbb termelő telephelyét érinti a probléma.

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a kedvezőtlen helyzetre reagálva a félvezető chipeket gyártó Infineon bejelentette, hogy a nyár végén új üzemet létesít az ausztriai Villachban. A német vállalat információi szerint itt évente annyi chipet tudnak majd előállítani, mely 25 millió elektromos jármű ellátására elegendő lesz. A villachi 1,6 milliárd eurós beruházás mellett az Infineon a németországi Drezdában is komoly fejlesztésekbe kezd.

A piaci elemzők előrejelzései szerint a chiphiány akár 2021 második negyedévének végéig is eltarthat. A mostani helyzetben hatalmas kiesést jelentene az autógyártók számára, ha az alkatrészhiány miatt fel kellene függeszteniük a termelést. Az Infineon ausztriai beruházása mindenesetre enyhíthet a gondokon.

A prognózis helyesnek bizonyult, a chiphiány érezteti hatását az európai autógyártóknál, így idehaza is.

Cash/fotó: audi.hu

 

 

OldA

Recent Posts

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

4 óra ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

5 óra ago

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

1 nap ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

1 nap ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

3 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

4 nap ago