Categories: Hírek

A Mercedes szárnyas fejvadásza

Metamorfózis a szemünk láttára

 

A különböző kiállításokon, szalonokon mindig bemutatnak egy-egy koncepcióautót a gyártók, amelyek közül a legtöbb marad ezen a szinten. A Mercedesnél egy folyamat részeként jött létre a kétszárnyú, elektromos változat, amely a bábból vált szemet gyönyörködtető pillangóvá.

Az autógyártók évekkel, évtizedekkel előbbre járnak, semmint azt földi halandóval láttatni engedik. Évtizedekkel ezelőtt is nagyban kísérleteztek az elektromos meghajtással, készültek előre a mostani időszakra, amit talán szerintük túl korán is megértünk végre. Mert az elektromos meghajtás már itt van és egyre nagyobb teret hódít magának. Talán egy ilyen átalakítás is nagyobb figyelmet kaphatott volna.

A német Mercedes-Benz az AMG segítségével alkotta meg a sirályszárnyú SLS AMG-t, ami először 2009-ben tűnt fel a Frankfurt Motor Show-n, belsőégésű motorral. Majd 2012-ben újra feltűnt a forma, ezúttal a Paris Motor Show színfalai mögött. 2013-tól kapni is lehetett SLS AMG Coupé Electric Drive néven.

A V8-as motor elköszönt a motortérből és négy elektromos került az autóba, tengelyenként kettő. A motorok tömege egyenként 45 kg tömegűek és csúcsra járatva képesek a 13 000 fordulat leadására. Az eredeti 100 darabos készletből végül csak 9 készült el, amibe vélhetően az extra magas vételár is beleszólhatott, ami akkor 500 000 eurót jelentett.

A technika itt két verzióban kínálta a teljesítményt, 741 lóerő (552 kW) és 805 lóerő (600 kW) formájában. Előbbi 1000 Nm nyomatékot kínál, míg az erősebb verzió nyomatékáról a Wikipédia nem nyilatkozik. Az autó rendszerfeszültsége 400 V, míg a 60 kWh-s lítium-ion akkupakkból NEDC szerint 250 km autózható ki. A tölthetőségről nem állnak rendelkezésre információk, így azt sem tudni, hogy a fedélzeti töltő mekkora teljesítményű, vagy éppen azt, hogy DC villámtöltőn képes-e energiát vételezni az SLS.

De a német prémium márkák közül az Audi is ideje korán elkezdte az elektromos technika reszelgetését. 2009-ben jelentette be ugyanis a gyártó az R8 e-tron Concept nevű autót, az International Motor Show Germany nevű rendezvényen. Ez egy kétüléses sportautó volt, hasonló vonásokkal, mint az Audi R8. 4 elektromos motor hajtotta az autót, ebből kettő motor az első, míg a másik két motor a hátsó tengelyt forgatta meg. 230 kW (313 LE) összteljesítményt tudott az autó felmutatni, 450 Nm nyomaték mellett, így a 0-100 km/h-ra gyorsulás is összejött 4,8 másodperc alatt – olvasható az e-cars honlapján.

Cash/fotó: motortrend.com

OldA

Recent Posts

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

15 perc ago

Új köntöst ölt a Nagykörút – szeptember közepén zárul a Nagykörút arculati pályázata

Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…

1 nap ago

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

2 nap ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

3 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

4 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

5 nap ago