Categories: Hírek

A Mercedes szárnyas fejvadásza

Metamorfózis a szemünk láttára

 

A különböző kiállításokon, szalonokon mindig bemutatnak egy-egy koncepcióautót a gyártók, amelyek közül a legtöbb marad ezen a szinten. A Mercedesnél egy folyamat részeként jött létre a kétszárnyú, elektromos változat, amely a bábból vált szemet gyönyörködtető pillangóvá.

Az autógyártók évekkel, évtizedekkel előbbre járnak, semmint azt földi halandóval láttatni engedik. Évtizedekkel ezelőtt is nagyban kísérleteztek az elektromos meghajtással, készültek előre a mostani időszakra, amit talán szerintük túl korán is megértünk végre. Mert az elektromos meghajtás már itt van és egyre nagyobb teret hódít magának. Talán egy ilyen átalakítás is nagyobb figyelmet kaphatott volna.

A német Mercedes-Benz az AMG segítségével alkotta meg a sirályszárnyú SLS AMG-t, ami először 2009-ben tűnt fel a Frankfurt Motor Show-n, belsőégésű motorral. Majd 2012-ben újra feltűnt a forma, ezúttal a Paris Motor Show színfalai mögött. 2013-tól kapni is lehetett SLS AMG Coupé Electric Drive néven.

A V8-as motor elköszönt a motortérből és négy elektromos került az autóba, tengelyenként kettő. A motorok tömege egyenként 45 kg tömegűek és csúcsra járatva képesek a 13 000 fordulat leadására. Az eredeti 100 darabos készletből végül csak 9 készült el, amibe vélhetően az extra magas vételár is beleszólhatott, ami akkor 500 000 eurót jelentett.

A technika itt két verzióban kínálta a teljesítményt, 741 lóerő (552 kW) és 805 lóerő (600 kW) formájában. Előbbi 1000 Nm nyomatékot kínál, míg az erősebb verzió nyomatékáról a Wikipédia nem nyilatkozik. Az autó rendszerfeszültsége 400 V, míg a 60 kWh-s lítium-ion akkupakkból NEDC szerint 250 km autózható ki. A tölthetőségről nem állnak rendelkezésre információk, így azt sem tudni, hogy a fedélzeti töltő mekkora teljesítményű, vagy éppen azt, hogy DC villámtöltőn képes-e energiát vételezni az SLS.

De a német prémium márkák közül az Audi is ideje korán elkezdte az elektromos technika reszelgetését. 2009-ben jelentette be ugyanis a gyártó az R8 e-tron Concept nevű autót, az International Motor Show Germany nevű rendezvényen. Ez egy kétüléses sportautó volt, hasonló vonásokkal, mint az Audi R8. 4 elektromos motor hajtotta az autót, ebből kettő motor az első, míg a másik két motor a hátsó tengelyt forgatta meg. 230 kW (313 LE) összteljesítményt tudott az autó felmutatni, 450 Nm nyomaték mellett, így a 0-100 km/h-ra gyorsulás is összejött 4,8 másodperc alatt – olvasható az e-cars honlapján.

Cash/fotó: motortrend.com

OldA

Recent Posts

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

13 óra ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

3 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

3 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

4 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

4 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

4 nap ago