Június 7-én indul a pesti alsó rakpart felújítása, átalakítása. Először a Margit híd és az Országház közötti szakaszt zárják le. Felszámolják a holttereket és gyalogos felületeket alakítanak ki belőlük, szélesebb lesz a gyalogosjárda, 35 fát ültetnek, 30 km/órára csökkentik a rakparti úton a sebességhatárt – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.
A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részen kezdjük el. Az Idősebb Antall József rakpart átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja ezen a szakaszon. A projektnek köszönhetően a Kossuth tér és a Margit híd között megszűnnek a kihasználatlan burkolt felületek, amelyek ma feleslegesen foglalják a Duna melletti értékes közterületeket. A lépcsős partfal megmarad, azonban a Garibaldi utcai rámpa támfala beljebb kerül. A világörökségi védett látkép nem sérül, sőt az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek majd abban a fővárosiak. Mindemellett zöldebbé válik a partszakasz, hiszen 35 fát telepítenek a beruházás során. A rakpart átépítése mintegy 1.5 milliárd forintból valósul meg.
Második ütemben, az év második felében elkezdik az Országház és a Belgrád rakpart közötti részét is a rakpartnak. A kivitelezés a tervek szerint december végéig tart, és összesen 1,4 milliárd forintba kerül.
Hamarosan befejeződik a Blaha Lujza tér felújítására kiírt közbeszerzés is. A beruházás, azaz a térfelszín átépítése, felújítása 3,4 milliárd forintba kerül, erre 1 milliárd forint állami támogatást kap a főváros.
A 2022 végéig tartó építkezés közben a felszín átalakítása mellett bővítik a zöldfelületet, akadálymentesített gyalogos átkelőket alakítanak ki (a Rákóczi úton is), felújítják a Gomba szökőkutat, új utcabútorokat helyeznek el. A felújítás közben egy-egy sávon megmarad a közúti forgalom, a nagykörúti villamos pedig végig közlekedik.
Fákat is ki kell vágni a téren, de igyekeztek minél többet megtartani, és újakat is ültetnek, így végül 20 fával több lesz a téren. Elmarad a tervezett pavilon megépítése, és a fákat is úgy ültetik, hogy a Népszínház utcai villamos végállomását később át lehessen helyezni a térre.
Cash/fotó: BKK
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…