Categories: Hírek

Júniusban indul a pesti alsó rakpart átalakítása

30 km/órás korlátozásra kell számítani

 

Június 7-én indul a pesti alsó rakpart felújítása, átalakítása. Először a Margit híd és az Országház közötti szakaszt zárják le. Felszámolják a holttereket és gyalogos felületeket alakítanak ki belőlük, szélesebb lesz a gyalogosjárda, 35 fát ültetnek, 30 km/órára csökkentik a rakparti úton a sebességhatárt – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.

A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részen kezdjük el. Az Idősebb Antall József rakpart átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja ezen a szakaszon. A projektnek köszönhetően a Kossuth tér és a Margit híd között megszűnnek a kihasználatlan burkolt felületek, amelyek ma feleslegesen foglalják a Duna melletti értékes közterületeket. A lépcsős partfal megmarad, azonban a Garibaldi utcai rámpa támfala beljebb kerül. A világörökségi védett látkép nem sérül, sőt az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek majd abban a fővárosiak. Mindemellett zöldebbé válik a partszakasz, hiszen 35 fát telepítenek a beruházás során. A rakpart átépítése mintegy 1.5 milliárd forintból valósul meg.

Második ütemben, az év második felében elkezdik az Országház és a Belgrád rakpart közötti részét is a rakpartnak. A kivitelezés a tervek szerint december végéig tart, és összesen 1,4 milliárd forintba kerül.

Hamarosan befejeződik a Blaha Lujza tér felújítására kiírt közbeszerzés is. A beruházás, azaz a térfelszín átépítése, felújítása 3,4 milliárd forintba kerül, erre 1 milliárd forint állami támogatást kap a főváros.

A 2022 végéig tartó építkezés közben a felszín átalakítása mellett bővítik a zöldfelületet, akadálymentesített gyalogos átkelőket alakítanak ki (a Rákóczi úton is), felújítják a Gomba szökőkutat, új utcabútorokat helyeznek el. A felújítás közben egy-egy sávon megmarad a közúti forgalom, a nagykörúti villamos pedig végig közlekedik.

Fákat is ki kell vágni a téren, de igyekeztek minél többet megtartani, és újakat is ültetnek, így végül 20 fával több lesz a téren. Elmarad a tervezett pavilon megépítése, és a fákat is úgy ültetik, hogy a Népszínház utcai villamos végállomását később át lehessen helyezni a térre.

Cash/fotó: BKK

OldB

Recent Posts

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

21 óra ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

2 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

3 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

4 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

4 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

5 nap ago