Elfogadta a kormány a Nemzeti hidrogén stratégiát, Magyarország ezzel nagy lépést tett az innovatív, fenntartható, zöld gazdaság irányába – írta a közösségi oldalán az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára.
Steiner Attila olyan eszköznek nevezte a hidrogén-technológiát, amely a 2050-re kitűzött klímasemlegességet a gazdaság fellendítésével együtt teszi elérhetővé.
A hidrogén fosszilis tüzelőanyagokat válthat föl, évente legalább 95 ezer tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást, zöld munkahelyeket teremt, erősíti az ország versenyképességét. Mint energiatároló képes az időjárásfüggő forrásokból származó villamos energia befogadására, javítva az ország ellátásbiztonságát, üzemanyagként pedig kibocsátásmentes közlekedést tesz lehetővé, az elektromos autókhoz képest nagyobb távolságra – tette hozzá.
Steiner Attila hangsúlyozta, hogy a kormány regionális szinten is gondolkodik, ezért a visegrádi államokkal közösen dolgozik a megvalósításon. Az államtitkár a bejegyzés szerint szerdán cseh, lengyel és szlovák kollégáival vitatta meg a hidrogén-technológia gazdasági jelentőségét, és az együttműködés lehetséges kereteit, amelyeket – mint írta – a július 1-jén kezdődő magyar V4-elnökség kiemelten fog kezelni – derül ki az anyagból.
Forrás: MTI
Tényleg lehetetlen lesz 2035 után új, belső égésű motorral hajtott autókat kínálni? És mi a…
Csak óvatosan a biztonsági övekkel, mert nagyon sokba kerülhet. Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk,…
Olyan idejétmúlt vagy csak simán téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…
Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban Németországban új szintre emelték az autópályán a…
Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…
A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…