Categories: Hírek

Technikai és létszámleépítés jön a Swiss-nél

500 millió frank csökkentés a cél

 

A Swiss International Air Lines 20 százalék keresetcsökkenéssel számol, ezért 15 százalékkal kevesebb repülőgépet üzemeltet, és közel ezer embert bocsát el rövid időn belül – olvasható a légitársaság közleményében. 

Egy évvel a járvány kitörése után is rendkívül visszafogott a kereslet a légiközlekedés iránt, az eddig megvalósított költségcsökkentő intézkedések ellenére elkerülhetetlenné vált a vállalat jelentős átalakítása.

Középtávon a Swiss átlagosan 20 százalékos keresletcsökkenéssel számol, a reaCH elnevezésű reorganizációs programmal ehhez próbálják igazítani a cég méretét és a költségszintjét is.

A cél 500 millió frank kiadáscsökkentés, az állami hitel mihamarabbi visszafizetése, a fenntartható fejlődés biztosítása és a versenyképesség megőrzése. Ennek érdekében a most 90 repülőgépből álló flotta 15 százalékkal csökken majd, ide értendő a wet-lease alapon szolgáltatást nyújtó, Budapestre is gyakran közlekedő Helvetic Airways gépparkja is.

A keskenytörzsűek száma 69-ről 59-re csökken, főként Airbus A320-as családba tartozó gépeket vonnak ki, a szélestörzsűek száma 31-ről 26-ra változik, Airbus A340-esek távozásával.

Utóbbi azért sem meglepő, mert a Lufthansa-csoport már korábban jelezte, hogy kivonja flottájából a négyhajtóműves típust, helyette Boeing 787 Dreamlinerek és 777-esek, valamint Airbus A350-esek érkeznek a csoporthoz.

Ezzel párhuzamosan 2021 végére ezer fővel csökken majd a munkavállalók száma, de további 780 dolgozónak mondhatnak fel, ezek között van 200 földi kiszolgáló, 60 karbantartó, 400 légiutas-kísérő és 120 pilóta.

A létszámcsökkentés után a társaságnál 2019-hez képest 20 százalékkal kevesebben fognak dolgozni. A vállalat már megkezdte a tárgyalást a szakszervezetekkel az átalakításról, megegyezés júniusban várható – tudhatjuk meg az airportal.hu összeállításából.

A Swiss közleményében hangsúlyozta, hogy a turisták igényeinek kiszolgálása mellett továbbra is fontosak maradnak a prémium utasok, ezért megtartják a zürichi gyűjtő-elosztó központot és az első osztály is elérhető marad az összes hosszú távú járaton.

A fenntartható fejlődés érdekében a Swiss tovább folytatja a flotta modernizációját és egyre nagyobb arányban használ majd fenntartható forrásból származó kerozint – derül ki a tájékoztatóból.

Cash/fotó: swiss.com

OldB

Recent Posts

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

40 perc ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago