A Swiss International Air Lines 20 százalék keresetcsökkenéssel számol, ezért 15 százalékkal kevesebb repülőgépet üzemeltet, és közel ezer embert bocsát el rövid időn belül – olvasható a légitársaság közleményében.
Egy évvel a járvány kitörése után is rendkívül visszafogott a kereslet a légiközlekedés iránt, az eddig megvalósított költségcsökkentő intézkedések ellenére elkerülhetetlenné vált a vállalat jelentős átalakítása.
Középtávon a Swiss átlagosan 20 százalékos keresletcsökkenéssel számol, a reaCH elnevezésű reorganizációs programmal ehhez próbálják igazítani a cég méretét és a költségszintjét is.
A cél 500 millió frank kiadáscsökkentés, az állami hitel mihamarabbi visszafizetése, a fenntartható fejlődés biztosítása és a versenyképesség megőrzése. Ennek érdekében a most 90 repülőgépből álló flotta 15 százalékkal csökken majd, ide értendő a wet-lease alapon szolgáltatást nyújtó, Budapestre is gyakran közlekedő Helvetic Airways gépparkja is.
A keskenytörzsűek száma 69-ről 59-re csökken, főként Airbus A320-as családba tartozó gépeket vonnak ki, a szélestörzsűek száma 31-ről 26-ra változik, Airbus A340-esek távozásával.
Utóbbi azért sem meglepő, mert a Lufthansa-csoport már korábban jelezte, hogy kivonja flottájából a négyhajtóműves típust, helyette Boeing 787 Dreamlinerek és 777-esek, valamint Airbus A350-esek érkeznek a csoporthoz.
Ezzel párhuzamosan 2021 végére ezer fővel csökken majd a munkavállalók száma, de további 780 dolgozónak mondhatnak fel, ezek között van 200 földi kiszolgáló, 60 karbantartó, 400 légiutas-kísérő és 120 pilóta.
A létszámcsökkentés után a társaságnál 2019-hez képest 20 százalékkal kevesebben fognak dolgozni. A vállalat már megkezdte a tárgyalást a szakszervezetekkel az átalakításról, megegyezés júniusban várható – tudhatjuk meg az airportal.hu összeállításából.
A Swiss közleményében hangsúlyozta, hogy a turisták igényeinek kiszolgálása mellett továbbra is fontosak maradnak a prémium utasok, ezért megtartják a zürichi gyűjtő-elosztó központot és az első osztály is elérhető marad az összes hosszú távú járaton.
A fenntartható fejlődés érdekében a Swiss tovább folytatja a flotta modernizációját és egyre nagyobb arányban használ majd fenntartható forrásból származó kerozint – derül ki a tájékoztatóból.
Cash/fotó: swiss.com
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…