Categories: Hírek

Megérkeztek az első MAN csuklósbuszok

140-ről már azt is tudni, hol kezd

 

Tavaly novemberben végre eredmény született a Volánbusz helyközi csuklós tenderén, ennek értelmében idén 204 Lion’s City G áll forgalomba szerte az országban, az első példányok már meg is érkeztek az MAN fóti telephelyére.

Nem túlzás azt mondani, hogy történelmi jelentőségű beszerzésről van szó, hiszen évtizedek óta nem volt arra példa, hogy ilyen nagy mennyiségű új helyközi csuklós álljon forgalomba az országban. Az utolsó új buszokat ebben a kategóriában 2010-ben vásároltak,  konkrétan hat Volvo 7700A-t.

Ezután használt és bérelt (azóta vissza is adott) csuklósok álltak forgalomba, illetve az eredetileg még a BKK égisze alatt, a budapesti agglomerációban közlekedő Volvo 7900A-k közül is átcsoportosítottak néhányat egyéb helyközi vonalakra, csuklós fronton nagyjából ennyi történt az elmúlt egy évtizedben volános viszonylatban. Sok helyen már 15-20 évesek a legfiatalabb helyközi csuklósok is, de van ahol még harminc év feletti Ikarus 280-asokkal is találkozhatunk. Bátran kijelenthetjük tehát, hogy ez a „giga” beszerzés már nagyon is időszerű volt.

Az első fotók megjelenése óta sokak oldalát furdalja a kíváncsiság, hogy ebből a sok szép új csuklósból vajon jut-e majd valamennyi az ő környékére is?

A tolnaiak és a baranyaiak ebből a körből most teljesen kimaradnak, illetve Somogyba is csak egyetlen egy csuklós busz kerül. Amint az várható volt, a legtöbb – mintegy 64 busz – Pest megyében marad, de jut szép számmal Fejér (21), Győr-Moson-Sopron (20), Borsod (18) és Hajdú-Bihar megyékbe is (16). Az ábrán látható az idén beszerzendő szóló buszok tervezett eloszlása is, valószínűleg mindenki sejti, hogy ezek nagy része a már ismert Credo Econell/Inovell típus lesz – olvasható az iho.hu beszámolójában.

Jelenleg körülbelül 280 Ikarus 280/C80 van még állományban a Volánbusznál, ami azt jelenti, hogy ezek darabszáma az összes új MAN forgalomba állítása után – nagyjából az év végére – drasztikusan le fog csökkenni. Az egyéb csuklós Ikarusok közül (435, 417, E94G) még összesen huszonnyolc fut a cégnél, de ezek szintén a kihalás szélén járnak már, aki tehát még utoljára szeretne egy jót utazni ezekkel a típusokkal vagy fotózni, videózni őket, az a következő hetekben, hónapokban mindenképpen tegye meg, mert utána már egyre kevésbé lesz erre lehetőség – hangzik az ajánlat.

Cash/fotó: Volánbusz

OldB

Recent Posts

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

6 óra ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

1 nap ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

3 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

4 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

5 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

5 nap ago