Categories: Hírek

SEAT Tarraco e-HYBRID

Megérkezett az európai piacokra a márka elektrifikációs programjának következő eleme. A SEAT a terveknek megfelelően folytatja járműveinek elektrifikációját, még nagyobb hatékonyságot kínálva ezzel az ügyfeleknek. A folyamat már elkezdődött és most a márka egy második hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel bővíti a kínálatot. A SEAT Tarraco e-HYBRID modellben pedig egyúttal a márka első, elektromos üzemmódban is használható SUV modelljét köszönthetjük.

 

A SEAT Tarraco már eddig is vonzó ajánlat volt szegmensében, a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtás elérhetővé tétele pedig tovább erősíti a nagyméretű SUV piacon elfoglalt pozícióját, még kiegyensúlyozottabb megközelítést képviselve a dinamizmus és a hatékonyság között. A SEAT központjában, Martorellben tervezett és fejlesztett SEAT Tarraco e-HYBRID modellt Wolfsburgban gyártják. Az ötüléses kivitelben, elsőkerék hajtással készülő hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Tarraco európai kiszállításai ebben a hónapban indulnak.

A nagyméretű SUV motorházteteje alatt a legkorszerűbb, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid szívét találjuk. Az 1,4 literes, 150 LE (110 kW) teljesítményű benzines TSI erőforrás mellett egy 115 LE (85 kW) teljesítményű elektromos motor kapott helyet, ezek az elsőkerék-hajtással és a hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóval együtt 180 kW (245 LE) teljesítményt és 400 Nm nyomatékot kínálnak.

Az elektromos energiát a rendszer egy 13 kWh kapacitású litium-ion akkumulátorban tárolja, amely az SUV modell hátsó részén, alacsonyan kapott helyet, ezzel is biztosítva a megfelelő súlyelosztást a futómű egészén.

A rendszer azonnal vált a különböző üzemmódok között, legyen szó tisztán elektromos hajtásról, a belsőégésű motor és az elektromos hajtás elegyéről vagy akár kizárólag a belsőégésű aggregát működtetéséről.

A hálózatról tölthető változat közel 49 kilométeres hatótávolságot kínál (WLTP ciklus szerint mérve) kizárólag a jármű akkumulátorában tárolt energiát használva. Tökéletes megoldás a hatékonyság növelésére vagy a szigorúbb levegőminőségi szabályozással bíró városi részeken történő autózáshoz. Az így tárolt energia akár 140 km/óra sebességig használható, amely elképesztően sokoldalú rendszert kínál a vezetőnek. Ha hosszabb útra indulunk, a SEAT Tarraco e-HYBRID az elektromos és a belsőégésű motor együttes használatával akár 730 kilométeres hatótávot kínál tankolás és újratöltés nélkül.

Amennyiben tisztán elektromos üzemmódban használjuk, a teljesítmény és annak továbbítása fokozatosan felépítve, mégis azonnal történik, így a vezető nem csupán a rendkívüli dinamikát, de az igényeire érkező villámgyors reakciót is élvezheti.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológia a vezető számára igazán átfogó irányítási lehetőségeket kínál. A SEAT Tarraco e-HYBRID mindig tisztán elektromos üzemmódban kezdi meg útját (megfelelő akkumulátor töltöttségi szint mellett). Amennyiben az akkumulátor energia kapacitása egy bizonyos szint alá csökken, vagy a sebesség meghaladja a 140 km/órát, a hajtás automatikusan hibrid üzemmódra vált. Hibrid üzemmódban a vezető dönthet úgy, hogy a töltöttséget meghatározott szinten tartja illetve egy adott szintet kiválasztva növeli vagy csökkenti azt. A SEAT Tarraco e-HYBRID a regeneratív fékezés három szintjét kínálja, amelynek beállítása az infotainment rendszeren keresztül történik.

A különböző – az infotaiment rendszer révén elérhető és testre szabható – hálózatról tölthető (plug-in) hibrid üzemmódok (elektromos mód, automata hibrid vagy maunális hibrid) mellett a SEAT Tarraco e-HYBRID két további speciális kapcsolót is kínál: ezek a e-Mode és az s-Boost gombok.

Amennyiben a tisztán elektromos módban egy bizonyos szint alá csökken az akkumlátor töltöttsége, a hajtásrendszer visszavált hibrid üzemmódra. Amint áramforrás közelébe kerülünk – és az akkumulátor töltésre szorul – a jármű első részén, a vezető oldalán található töltőcsatlakozó révén könnyen és gyorsan csatlakoztathatjuk autónkat. A feltöltés 3,6 kW-os Wallbox töltővel mindössze 3 és fél órát vesz igénybe, 2,3 kW-os töltővel pedig 5 óra alatt elérhető a teljes töltöttség.

A megfelelő állásba forgatható gombbal választott vezetői profil révén – legyen az Eco, Normal, Sport vagy Egyéni beállítás – a jármű karaktere és kezelhetősége a körülményeknek és a vezető igényeinek megfelelően változtatható. Az Egyéni profil finomhangolásának köszönhetően számos lehetőség áll rendelkezésre, így a körülményektől és a vezető személyétől függetlenül a SEAT Tarraco e-HYBRID mindig a megfelelő menettulajdonságokat kínálja.

A világ változásával és ahogy digitális létezésünk egyre fontosabbá válik, az igény, hogy akkor is csatlakozzunk a hálózathoz, amikor a járműben ülünk, egyre fontosabbá válik. A SEAT Tarraco már rendelkezik azokkal az eszközökkel, amelyek segítenek digitális életünket integrálni a vezetőfülkébe, de a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat ezt is újabb szintre emeli.

A SEAT Tarraco e-HYBRID rendszere a funkcionalitás szélesebb körét kínálja, tovább erősítve a jármű és a felhasználó kapcsolatát. Az irányítás kulcsa a SEAT Connect alkalmazás, amely egyszerűen letölthető az okoseszközünkre. Segítségével funkciók sokaságát tudjuk távolról irányítani, ezzel is fokozva az élményt és egyben növelve a biztonságot is.

A járművön kívül a SEAT Connect alkalmazás az ablak, amelyen keresztül betekinthetünk a SEAT Tarraco e-HYBRID adataiba: elérhetővé válnak a vezetési információk, a parkolási helyzet, a jámű állapota, beleértve az ajtók és a világítás státuszát vagy a sebességhatárokat illető figyelmeztetések, így értesítést kaphatunk arról, ha az autót használó személy túl gyorsan halad. Ezen keresztül figyelmeztet a rendszer egy adott terület elhagyásáról vagy egy esetleges lopáskísérletről, továbbá kinyithatjuk és bezárhatjuk az ajtókat a távoli lezárás és feloldás szolgáltatásával, vagy távolról aktiválhatjuk a kürtöt és az irányjelzőket, hogy még könnyebben megtaláljuk autónkat.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verzió bevezetésével egyéb, a felhasználókat támogató funkciók is megjelentek, mint amilyen a töltési folyamat távolról történő vezérlése. Ilyen továbbá a légkondícionáló berendezés irányítása, amelynél lehetőség van a járműnek az indulási idő előtt akár 30 perccel történő előfűtésére is és ahol a rendszer -15 és 22 fok között üzemel. Az indulási időt az okostelefon alkalmazásán keresztül is beállíthatjuk, így amikor mi készen állunk, a nagyméretű SUV is útra készen áll majd.

Az okoseszközök és a SEAT Tarraco e-HYBRID belső tere között a digitális élmény akadálytalanul áramlik és a külső világhoz való kapcsolódás is könnyedén lehetséges. A SEAT Tarraco e-HYBRID az infotainment rendszer legújabb generációját – mint amilyen 9.2 col átmérőjű kijelzővel ellátott navigációs rendszer – használja a vezető felé történő visszacsatolás és az utasok hálózatba kapcsolhatóságának optimalizálása érdekében.

forrás: seat.hu

 

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

5 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

21 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

21 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago