Helyi fejlesztésű elektromos hulladékgyűjtők Debrecenben
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) anyagi támogatásából a Debreceni Hulladék Közszolgáltató Nonprofit Kft. 512 millió forintért vásárolt négy elektromos szemétszállító járművet. Az Elektromega Kft. által gyártott kukásautók közül egy a megyeszékhelyen, három pedig Berettyóújfaluban, Hajdúszoboszlón és Hajdúböszörményben gyűjti a hulladékot.
Négy új elektromos meghajtású hulladékgyűjtő autót adtak át Debrecenben. A cívisvárosban jelentős haszongépjármű gyártás indulhat meg. Az ITM támogatásával nyílt lehetőség megvalósítani a Debreceni Egyetem kutatói és az Elektromega Kft. közös fejlesztésére, melynek eredményeként készültek el a hulladékgyűjtő gépjárművek.
Papp László polgármester az átadáson elmondta: kukásautó ilyen fogadtatásban még nem részesült, de ez a járművek jellegének tudható be, hiszen az ország első elektromos meghajtású szemétszállítói állnak itt.
A polgármester emlékeztetett arra, hogy 2019-ben új környezetpolitikát hirdettek meg a fenntarthatóság, a környezetvédelem jegyében. Az elektromos járművek beszerzése ebbe a folyamatba illeszkedik. Debrecenben azért is külön öröm az autók üzembe állítása, mert helyi cég, az Electromega Kft. fejlesztésében jöttek létre – hangsúlyozta Papp László – hozzátéve: a környezettudatosság mellett a költséghatékonyság is fontos szempont volt a járművek esetében. Nyolc év után jóval gazdaságosabbak lesznek, mint a hagyományos kukásautók, és az üzemidejük nem kevesebb. Végül megjegyezte: Debrecenben a későbbiekben jelentős elektromos haszongépjármű gyártás indulhat meg.
Kőszegi Dániel, az Electromega Kft. ügyvezetője hozzátette: mérföldkő ez az átadás nemcsak a cég életében, hanem tágabb területeken is, hiszen legalább négy évvel előzik meg az általános fejlesztéseket.
Varga László, a Debreceni Hulladék Közszolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetője közölte: a próbaüzem visszajelzései nagyon kedvezőek, a jövőben további tíz jármű üzembe állítása van tervbe véve.
A kukásautók amellett, hogy csendesek, környezetkímélők is: káros anyagot nem bocsátanak ki. Fenntartási költségük 75-80 százalékkal, üzemanyag-fogyasztásuk pedig 90 százalékkal kedvezőbb egy hagyományos gyűjtőautóénál. Hajdú-Biharban négy elektromos járművet használnak majd: Berettyóújfaluba, Hajdúszoboszlóra és Hajdúböszörménybe 18 tonnásak kerülnek, Debrecenben pedig egy nagyobbat, 26 tonnásat állítanak üzembe.
k.z.t./Fotó: MTI
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…