A honlap is besokallt
A múlt héten vált ismertté a Dacia Spring személyautó európai kereskedelmi ára. Magyarországon a Comfort, alap változata – állami támogatás nélkül – 6,1 millió forintért vihető el. Romániában a magasabb fokozatú Comfort Plus, ennek a felébe se kerül.
Mint arról beszámoltunk: Romániában a Dacia Spring nagyon olcsón, a magasabb felszereltséggel is kb. 2,8 millió forintnak megfelelő lejért szerezhető be. Hasonló áron eddig Európában csak 5 év körüli használt elektromos autókat lehetett megvenni. A maximális 10 000 eurós állami támogatást nem lehet igénybe venni a kisautóra, mert a listaára túlságosan alacsony: az állami támogatás nem haladhatja meg a vételár 50%-át, a Spring később megjelenő alapfelszereltsége pedig mindössze 16.800 euróba kerül, míg a jobban felszerelt Comfort Plus változat 18.100 eurótól indul. Utóbbihoz a CCS töltőaljzatot és a Type2 kábel opciót megvásárolva 18.500 euróra nő a vételár. Az állami támogatás egy saját tulajdonú, régi autó forgalomból való kivonása esetén kiegészíthető a 6500 lejes (kb. 490.000 Ft) roncsprémiummal, így végül a vételár kevesebb lesz a listaár felénél.
A kedvező ár hatalmas érdeklődést hozott. Röviddel a megrendelési lehetőség szombat délután 14:00-kor történő megnyitása után a Dacia román honlapja a megnövekedett terheléstől összeomlott. Négy óra alatt több mint 1500 érdeklődést regisztráltak, amely különösen akkor sokkoló adat, ha hozzátesszük, hogy 2019-ben Romániában összesen 1506 db, és még 2020-ban is csak 2837 tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba.
A kontinens legolcsóbb elektromos hajtású autója iránt idehaza is nagy lesz érdeklődés, főleg, ha a paraméterei alapján taxiként is szóba jöhet. Ugyan nem egy gyorsulási fenomén és az autópályán is talál majd legyőzőkre, de a 6,1 millió forintos alapár kompromisszumképessé teszi az emberfiát.
Cash/fotó: Dacia.hu
Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…
Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…
Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…
Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…