63 millió flottaautó közlekedik Európában
Az EY nemzetközi tanácsadócég 16 iparág 600 autóflottájának futásteljesítményét, környezetre gyakorolt hatását vizsgálta. Ebből kiderült: jelentős részben a céges autókon múlik az élhetőbb környezetért vállalt kötelezettségek teljesíthetősége, mivel ezekből a járművekből ered a közúton kibocsátott káros anyagok csaknem fele.
Az EY nemzetközi tanácsadó cég a saját kutatásai alapján azt írta, hogy Európában 63 millió flottaautó közlekedik, ami az összes járműnek csupán 20 százaléka, de legalább kétszer annyit futnak az utakon, mint a magánhasználatú kocsik.
Becslésük szerint emiatt a levezetett távolságok 40 százalékát céges autók teszik meg. Hozzátették, hogy Európában az üvegházhatású gázok negyedét bocsátja ki a közúti közlekedés.
A közlemény a következő években az elektromos járművek terjedését valószínűsíti, köszönhetően az elektromos infrastruktúra fejlesztésének, a támogatásoknak és kedvezményeknek.
A belföldi fejlesztések folyamatosak, de az EY várakozása szerint a flottaüzemeltetésnek is jelentős része lesz abban, hogy Magyarország átálljon az elektromos meghajtásra – olvasható az autopro.hu cikkében.
A vállalati döntéshozóknak a céges járművek beszerzésekor egyebek mellett figyelembe kell venniük a töltési távolságot, a saját energiaforrás kialakítását, ám ehhez szükségük lehet külső szakértőkre is – olvasható a közleményben.
A hivatkozott kutatást az EY 16 iparág 600 autóflottájának elemzésével készítette az Eurelectric (Európai Villamosenergia-társaságok Együttműködési Szervezete) segítségével.
Számtalan külföldi példa tapasztlható, ahol nem csupán a személygépjármű flottákat, de több ezres nagyságrendű, egyéb szolgáltatásokat – karbantartó, futár, csomagküldő, – végző kis- és nagy haszongépjármű parkokat cserélnek a környezetkímélőbb hibrid vagy már teljesen elektromos energiát használó technológiákra. A kitűzött karbonsemlegesség, környezettudatos váltás nélkül nem érhető el.
Cash/fotó: trans.info
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…