Categories: Hírek

Magas komfortú CityLink járművek

Hibrid villamos a Szeged-Hódmezővásárhely vonalon

Elindul a második tram-train szerelvény Magyarországra, a 37 méter hosszú, dízel-villamos hibrid jármű várhatóan március 16-án érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba – olvasható a MÁV Zrt. közleményében.

A kommunikációs igazgatóság tájékoztatása szerint kedden megkezdődött a második tram-train teherautóra rakodása a Stadler spanyolországi, valenciai gyárában. Az új jármű várhatóan jövő kedden érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba, ahol a vasút-villamos leemelése és összeszerelése a tervek szerint még aznap megkezdődik. Az első prototípust január 20-án mutatták be a MÁV-START szentesi telephelyén.

A jármű futópróbája már csütörtökön a Szentes-Mindszent-Szentes útvonalon sikeresen lezajlott. Szerdán a hatósági nagyvasúti futópróbát végzik el Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged útvonalon, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A próbák a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonalon, valamint a hódmezővásárhelyi és szegedi villamos vonalakon folytatódnak. Az első három tram-train szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között. A megrendelés értéke 76,5 millió euró, mintegy 27,5 milliárd forint.

A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamos vonalán 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre.

Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négykilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak – áll a közleményben.

Cash/fotó: MÁV-START

OldA

Recent Posts

Lopják a töltőkábelt

Egyre riasztóbb méreteket ölt az e-autók nyilvános töltőállomásain a töltőkábelek ellopása Nyugat-Európa és az USA…

7 perc ago

Hamarosan tömegével jelenhetnek meg a használt elektromos autók a piacon

A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben…

15 perc ago

Mennyivel kell túllépni a sebességhatárt ahhoz, hogy bírságot kapjunk?

Eláruljuk a pontos számot! Tudta, hogy elméletileg már 1 km/órás sebességtúllépésért is megbüntethetik Magyarországon? A…

2 nap ago

Újabb sofőr égett halálra az elektromos kilincsek miatt, Kína szigorítást fontolgat

Három járókelő próbálta kiszabadítani a sofőrt, sikertelenül. Egyes modern autók kilincsei már nem állnak közvetlen fizikai…

2 nap ago

Elfogadták az uniós rendeletet – Nagy változás jön a mobiltöltőknél

Az egységes töltőcsatlakozóval kapcsolatos előírásokat követően egységes szabályozást alkotott az Európai Bizottság a tápegységekre és…

2 nap ago

Ilyet még a világ nem látott – komoly változás jöhet a taxizásban

Éles verseny bontakozik ki London utcáin. Ha minden a tervek szerint halad, a brit főváros…

3 nap ago