Categories: Hírek

72 órás német ultimátum

Negatív teszt vagy karantén

A mai naptól számos uniós ország tovább szigorítja nemzetállami határainak átlépését a fuvarozók számára. Míg korábban az ellenőrzéseket az országba történő be- és kilépéskor végezték, addig mától ezt un. mélységben is megtehetik, sőt, katonákkal megerősített járőrökre lehet számítani.

Németországba naponta mintegy 50 ezer teherautó tart és ezeknek a jelenlegi szabályok miatt gyakran 300 kilométeres kerülőutat kell tenniük. Mindez egyetlen kamion esetében 30 százalékkal növeli meg a szállítási és a vezetési időt. Ez negatív hatással van a közép-európai országok ellátási láncára is.

Mint ismeretes, Németország 48 óránál nem régebbi PCR-tesztet és online regisztrációt követel meg azoktól a sofőröktől, akik a belépést megelőző 10 napban magas kockázatú országban tartózkodtak. Ezt a rendelkezést a német kormány március 17-ig meghosszabbította, plusz a mai naptól fogva Svédországgal együtt Magyarországot is betette a „magas kockázatú országok közé. Ez azt jelenti, hogy a magyar kamionsofőröknek is tesztet kell bemutatniuk, emellett regisztrálniuk a magyar nyelven is elérhető weboldalon.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) tájékoztatása szerint bár mától valóban tesztet kell bemutatniuk a magyar kamionsofőröknek, de csak akkor, ha nem hagyják el Németországot 72 órán belül. Ha ennél tovább akarnak tartózkodni az országban, akkor 10 napos karantén vár rájuk, amit csak egy negatív PCR-teszttel lehet kiváltani. Az országok besorolását a Robert Koch Intézet (RKI) vizsgálja felül péntekenként, így előfordulhat, hogy később Magyarország idővel kikerül ebből a körből. Illetve arra is van halovány esély, hogy Németország figyelembe veszi az IRU kérését.  Ausztriában március 10-től érvényes rendelkezés értelmében kiutazási korlátozás lép érvénybe azokban a körzetekben, illetve „regionálisan behatárolt hotspotokban” (gócpontokban), ahol a járványügyi mutatók ezt indokolják. Ez azt jelenti, hogy az adott települést csak negatív koronavírusteszttel lehet elhagyni. Ezek érvényessége PCR-teszt esetén 72 óra, míg a kevésbé megbízható antigénteszt esetén 48 óra.

A rendelet jelenleg három körzetet érint: a karintiai Hermagor kerületet, Alsó-Ausztria második legnagyobb városát, Bécsújhelyet és a salzburgi Pongau két kisebb települését.

A kiutazásra vonatkozó tesztkötelezettség feloldásának az a feltétele, hogy a hétnapos megbetegedési átlag legalább tíz napon keresztül százezer főre vetítve 200 alá kerüljön. Azokon a helyeken, ahol a megbetegedési mutató több mint egy héten keresztül 400 fölött van, további intézkedések várhatók: a karanténszabályok, illetve a koronavírus elleni általános előírások betartásának célzott és gyakoribb ellenőrzése, a kontaktkutatás kiterjesztése, illetve gyanú esetén a tesztelés két-háromszori megismétlése.

A szúrópróbaszerű ellenőrzéseket a rendőrség végzi, de szükség esetén a hadsereg is igénybe vehető erre a célra. Az érintett településeken a minisztérium az eddigi sokszorosára növeli a tesztelési kapacitást, és a szűréshez kellő emberi erőforrást is biztosít, elsősorban szintén a hadsereg állományából.

Olaszországban hétfőtől Campania, Basilicata és Molise régió kerül úgynevezett vörös zónába, vagyis teljesen lezárt területnek számítanak, ahol a lakhelyet is csak engedéllyel lehet elhagyni. Számos város is karantén alatt van, közöttük Bologna és Modena.

Narancssárga, vagyis közepesen veszélyes régió Lombardia, Friuli Venezia Giulia, Veneto, Abruzzo, Emilia Romagna, Marche, Piemont, Umbria, Toscana, valamint Bolzano és Trento önálló térsége. Utóbbiakban tilosnak számít a városok és települések elhagyása.

Kevéssé veszélyes, sárga színfokozatú térség Liguria, Lazio, Calabria, Puglia, Szicília és Valle d’Aosta maradt. Egy hét óta minimális korlátozások vannak érvényben a fehér övezet Szardínia szigetén, ahol hétfőtől gyorstesztelik az érkezőket.

A legtöbb szigorítás a helyi lakosokra vonatkozik, de ezekről sem árt tudni a térségen áthaladó fuvarozóknak, nehogy nem kívánt helyzetbe kerüljenek, és tájékozatlanságuk fölösleges időkiesést okozzon.

Cash/fotó: Police

 

OldA

Recent Posts

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

10 óra ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

10 óra ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

3 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

4 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

5 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

5 nap ago