Oldtimer külső, modern technológia belül
A korábbi 6,2 literes V8-as motor ment a lecsóba, csakhogy a 370 lóerős villanyparipa kerüljön befogásra a kocsi elé. Persze ehhez át kellett alakítani a futóművet, a fékrendszert és a kor technikai megoldásait is be kellett csempészni az utastérbe. A Lunaz csapata ismét bizonyította: ehhez nagyon értenek. Félő, a több mint 150 millió forintos csodajárművel idehaza taxizni nem fogunk. Bár, ki tudja?
Egy újabb csodaszép klasszikus született újjá tisztán elektromos meghajtással a Lunaz csapatának kezei között: ezúttal egy 1961-es Bentley S2 Continental Flying Spur modellel bővült a silverstone-i műhely potfóliója. Csakúgy, mint a korábbi átalakításoknál, az oldtimer ezúttal is külsőre szinte észrevehetetlen módon cserélte le hajtásláncát – a britek csak ott zavarták meg a ’60-as évek dizájnját modernebb megoldásokkal, ahol feltétlenül szükséges volt. Ez leginkább az utastérre értendő, ahol légkondicionáló, retrohatású infotainment rendszer, műholdas navigáció, és okostelefon-tükrözés járul hozzá a mindennapi használhatósághoz.
Az eredeti, 6,2 literes V8 motortól megszabadult a Lunaz, és gyakorlatilag a korábbi hajtáslánc és futómű egyetlen része sem maradt a régi, ám azt nem árulta el a cég, hogy pontosan milyen specifikációkkal került be a tisztán elektromos rendszer. Ha ugyanazt a hajtásrendszert alkalmazták, mint korábban a Rolls-Royce Phanton V-ben és Silver Cloudban, akkor 370 lóerő teljesítményű villanymotort, valamint 80, illetve 120 kWh kapacitású akkucsomagot vett magához a Bentley. Ennek megfelelően természetesen a teljes fékrendszert és kormányművet is korszerűsítették az építők.
Az első példány vásárlói megrendelésre készült, de aki elektromos klasszikussal bővítené autógyűjteményét, az immáron a Bentley Continental S1, S2, és S3 generációit is megvásárolhatja kettő-, és négyajtós kivitelben, potom 350.000 font, átszámítva közel 147 millió forint ellenében (adók nélkül). A rendelkezésre álló darabszám természetesen erősen korlátozott – olvasható a villanyautosok.hu portál tudósításában.
A Lunaz az idei évben jelentős bővülést tervez, hamarosan a jelenleginél ötször nagyobb műhelybe költözik át, megduplázza munkaerejét, és vadonatúj elektromos megoldások fejlesztésébe kezd, így még több érdekesség vár azokra, akik szeretik az oldtimer külső és modern technológia ötvözését.
Cash/fotó: Lunaz Design
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…