Categories: Hírek

150 milliós Bentley

Oldtimer külső, modern technológia belül

A korábbi 6,2 literes V8-as motor ment a lecsóba, csakhogy a 370 lóerős villanyparipa kerüljön befogásra a kocsi elé. Persze ehhez át kellett alakítani a futóművet, a fékrendszert és a kor technikai megoldásait is be kellett csempészni az utastérbe. A Lunaz csapata ismét bizonyította: ehhez nagyon értenek. Félő, a több mint 150 millió forintos csodajárművel idehaza taxizni nem fogunk. Bár, ki tudja?

Egy újabb csodaszép klasszikus született újjá tisztán elektromos meghajtással a Lunaz csapatának kezei között: ezúttal egy 1961-es Bentley S2 Continental Flying Spur modellel bővült a silverstone-i műhely potfóliója. Csakúgy, mint a korábbi átalakításoknál, az oldtimer ezúttal is külsőre szinte észrevehetetlen módon cserélte le hajtásláncát – a britek csak ott zavarták meg a ’60-as évek dizájnját modernebb megoldásokkal, ahol feltétlenül szükséges volt. Ez leginkább az utastérre értendő, ahol légkondicionáló, retrohatású infotainment rendszer, műholdas navigáció, és okostelefon-tükrözés járul hozzá a mindennapi használhatósághoz.

Az eredeti, 6,2 literes V8 motortól megszabadult a Lunaz, és gyakorlatilag a korábbi hajtáslánc és futómű egyetlen része sem maradt a régi, ám azt nem árulta el a cég, hogy pontosan milyen specifikációkkal került be a tisztán elektromos rendszer. Ha ugyanazt a hajtásrendszert alkalmazták, mint  korábban a  Rolls-Royce Phanton V-ben és Silver Cloudban, akkor 370 lóerő teljesítményű villanymotort, valamint 80, illetve 120 kWh kapacitású akkucsomagot vett magához a Bentley. Ennek megfelelően természetesen a teljes fékrendszert és kormányművet is korszerűsítették az építők.

Az első példány vásárlói megrendelésre készült, de aki elektromos klasszikussal bővítené autógyűjteményét, az immáron a Bentley Continental S1, S2, és S3 generációit is megvásárolhatja kettő-, és négyajtós kivitelben, potom 350.000 font, átszámítva közel 147 millió forint ellenében (adók nélkül). A rendelkezésre álló darabszám természetesen erősen korlátozott – olvasható a villanyautosok.hu portál tudósításában.

A Lunaz az idei évben jelentős bővülést tervez, hamarosan a jelenleginél ötször nagyobb műhelybe költözik át, megduplázza munkaerejét, és vadonatúj elektromos megoldások fejlesztésébe kezd, így még több érdekesség vár azokra, akik szeretik az oldtimer külső és modern technológia ötvözését.

Cash/fotó: Lunaz Design

OldB

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

15 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

16 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago