Categories: Hírek

150 milliós Bentley

Oldtimer külső, modern technológia belül

A korábbi 6,2 literes V8-as motor ment a lecsóba, csakhogy a 370 lóerős villanyparipa kerüljön befogásra a kocsi elé. Persze ehhez át kellett alakítani a futóművet, a fékrendszert és a kor technikai megoldásait is be kellett csempészni az utastérbe. A Lunaz csapata ismét bizonyította: ehhez nagyon értenek. Félő, a több mint 150 millió forintos csodajárművel idehaza taxizni nem fogunk. Bár, ki tudja?

Egy újabb csodaszép klasszikus született újjá tisztán elektromos meghajtással a Lunaz csapatának kezei között: ezúttal egy 1961-es Bentley S2 Continental Flying Spur modellel bővült a silverstone-i műhely potfóliója. Csakúgy, mint a korábbi átalakításoknál, az oldtimer ezúttal is külsőre szinte észrevehetetlen módon cserélte le hajtásláncát – a britek csak ott zavarták meg a ’60-as évek dizájnját modernebb megoldásokkal, ahol feltétlenül szükséges volt. Ez leginkább az utastérre értendő, ahol légkondicionáló, retrohatású infotainment rendszer, műholdas navigáció, és okostelefon-tükrözés járul hozzá a mindennapi használhatósághoz.

Az eredeti, 6,2 literes V8 motortól megszabadult a Lunaz, és gyakorlatilag a korábbi hajtáslánc és futómű egyetlen része sem maradt a régi, ám azt nem árulta el a cég, hogy pontosan milyen specifikációkkal került be a tisztán elektromos rendszer. Ha ugyanazt a hajtásrendszert alkalmazták, mint  korábban a  Rolls-Royce Phanton V-ben és Silver Cloudban, akkor 370 lóerő teljesítményű villanymotort, valamint 80, illetve 120 kWh kapacitású akkucsomagot vett magához a Bentley. Ennek megfelelően természetesen a teljes fékrendszert és kormányművet is korszerűsítették az építők.

Az első példány vásárlói megrendelésre készült, de aki elektromos klasszikussal bővítené autógyűjteményét, az immáron a Bentley Continental S1, S2, és S3 generációit is megvásárolhatja kettő-, és négyajtós kivitelben, potom 350.000 font, átszámítva közel 147 millió forint ellenében (adók nélkül). A rendelkezésre álló darabszám természetesen erősen korlátozott – olvasható a villanyautosok.hu portál tudósításában.

A Lunaz az idei évben jelentős bővülést tervez, hamarosan a jelenleginél ötször nagyobb műhelybe költözik át, megduplázza munkaerejét, és vadonatúj elektromos megoldások fejlesztésébe kezd, így még több érdekesség vár azokra, akik szeretik az oldtimer külső és modern technológia ötvözését.

Cash/fotó: Lunaz Design

OldB

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

4 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago