Categories: Hírek

Andalúz fejlődés

Vezető nélküli autóbuszt tesztelnek Malagán

Két hétig Malaga város önkormányzata tesztelheti Európa első önvezető, elektromos meghajtású autóbuszait. Az Irizar által kifejlesztett járműveket pár hónap múlva élesben is forgalomba állíthatják Spanyolországban.

Neue zentrale Stromtankstelle im Omnibuswerk Mannheim für Mercedes-Benz eCitaro mit vollelektrischem Antrieb, Anschlussleistung: 1,2 Megawatt, 4 Stellplätze für Steckerladung, Pantograf und Ladeschiene
New central electric charging station for the Mercedes-Benz eCitaro with all-electric drive at the Mannheim bus works, Connection power of 1.2 megawatts, four parking bays for charging via cable, pantograph and charging rail.

A spanyol gyártó beszámolója alapján ez Európa első, teljesméretű, önvezető autóbusza. A közlekedési eszköz a malagai kikötő és a városközpont között szállítja az utasokat. A busz képes kézivezérlésű- és automata módban is közlekedni. Utóbbi működését egy ellenőrző központból felügyelik majd.

A próbaüzemet végig sofőr felügyeli, aki azonban nem ér a volánhoz, sem a pedálokhoz az út során. A március 13-áig tartó projektben heti öt napon, hat órán át ingyenesen próbálhatják ki a helyiek a 70 ember szállítására alkalmas, 12 méter hosszú elektromos járművet, amely 18 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedik a városban. A tesztelésre az utasok interneten jelentkezhettek a Málagai Közlekedési Társaság (EMT) internetes oldalán.

„Európa első önvezető autóbusza az AutoMost projekt gyümölcse, melyet a Spanyol Gazdasági Minisztérium Ipartechnológiai Fejlesztési Központja hívott életre. A program célja, hogy az önvezető technológiát a városi közlekedés szolgálatába állítsák. Javítani kívánják a hatékonyságot, a fenntarthatóságot, valamint a biztonságot. A projektben partnerként részt vesz az Irizar Group, a Madridi Politechnikai Egyetem, az Insia, a CEIT-IK4, és a Vigói Egyetem is” – mondta Hector Olabegogeaskoetxea, az Irizar e-mobilitási ügyvezető igazgatója.

A malagai önkormányzat és az Avanza busztársaság közös projektje kilencmillió eurós finanszírozással valósult meg. Az AutoMost nevet viselő kezdeményezés kutatási és tanulmányozási fázisban van, a jármű tartós fogalomba állítása pár hónapon belül megtörténhet.

Cash/fotó: AutoMost

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

10 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago