Categories: Hírek

Buli terepjáróból haszongépjármű

Megkérik az árát

A negyedik generációs Suzuki Jimny sajátos életpályát futott be. Már több mint fél évszázada gurult le az első példány a gyártósorról. Legutóbb fiataloknak szánt buli-terepjáróként tűnt fel, majd idén, mint haszongépjármű köszönt be ismét.

 

A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt. 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és 1998-ban érkezett harmadik, míg a közelmúltban váltotta a negyedik generáció. A Jimnyről tudni kell, hogy igazi, kemény terepjáróképességekkel vértezte fel a gyár. Ami egy komoly terepjáróba kell, azt beleépítették. Így népszerűsége nem csak a fiatalok körében volt óriási, hanem az erdő, illetve terepjárók között is favorit volt.

A Jimny 2019 tavaszán bukkant fel Magyarországon, amikor a GL felszereltségi szintű, 5 fokozatú kéziváltós példányok 5,4 millió forintos bruttó alapáron kellették magukat. Sajnos csak rövid ideig, mert a Jimny hazai és egyben európai pályafutása már 2020-ban véget is ért, ugyanis a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák keresztbe tettek az egyetlen 1,5 literes szívó benzinmotoros kivitelben gyártott típusnak.

Most azonban ismét kapható Magyarországon. Jimny. A divatos mini terepjáró kishaszonjárműként tért vissza a magyar Suzuki kereskedésekbe. A Japánban gyártott apróság kétüléses, raktér-elválasztó ráccsal, nettó 5,5 millió forintos kedvezményes áron lesz beszerezhető.

Az ötfokozatú kéziváltós, összkerekes, 100 lóerős 4 hengeres szívómotorral szerelt jármű bruttó ára 7 millió forint. A terepezőknek kiváló autó így ugyan csak két személyt tud hegyen-völgyön keresztülvinni, ám a fiatal bulizni vágyók szívét is megdobogtathatja megjelenésével.

Összehasonlításképp, a 130 lóerős 1,4 literes turbós benzinmotoros 48 V-os hibrid Suzuki Vitara, hazai ára 5,6-8 millió forint körül alakul. Ám terepjáró képességeik tulajdonságaik nem azonosak.

Mindenesetre a választék a Jimnyvel bővült.

 

Cash/fotó: Suzuki

OldB

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago