Megkérik az árát
A negyedik generációs Suzuki Jimny sajátos életpályát futott be. Már több mint fél évszázada gurult le az első példány a gyártósorról. Legutóbb fiataloknak szánt buli-terepjáróként tűnt fel, majd idén, mint haszongépjármű köszönt be ismét.
A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt. 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és 1998-ban érkezett harmadik, míg a közelmúltban váltotta a negyedik generáció. A Jimnyről tudni kell, hogy igazi, kemény terepjáróképességekkel vértezte fel a gyár. Ami egy komoly terepjáróba kell, azt beleépítették. Így népszerűsége nem csak a fiatalok körében volt óriási, hanem az erdő, illetve terepjárók között is favorit volt.
A Jimny 2019 tavaszán bukkant fel Magyarországon, amikor a GL felszereltségi szintű, 5 fokozatú kéziváltós példányok 5,4 millió forintos bruttó alapáron kellették magukat. Sajnos csak rövid ideig, mert a Jimny hazai és egyben európai pályafutása már 2020-ban véget is ért, ugyanis a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák keresztbe tettek az egyetlen 1,5 literes szívó benzinmotoros kivitelben gyártott típusnak.
Most azonban ismét kapható Magyarországon. Jimny. A divatos mini terepjáró kishaszonjárműként tért vissza a magyar Suzuki kereskedésekbe. A Japánban gyártott apróság kétüléses, raktér-elválasztó ráccsal, nettó 5,5 millió forintos kedvezményes áron lesz beszerezhető.
Az ötfokozatú kéziváltós, összkerekes, 100 lóerős 4 hengeres szívómotorral szerelt jármű bruttó ára 7 millió forint. A terepezőknek kiváló autó így ugyan csak két személyt tud hegyen-völgyön keresztülvinni, ám a fiatal bulizni vágyók szívét is megdobogtathatja megjelenésével.
Összehasonlításképp, a 130 lóerős 1,4 literes turbós benzinmotoros 48 V-os hibrid Suzuki Vitara, hazai ára 5,6-8 millió forint körül alakul. Ám terepjáró képességeik tulajdonságaik nem azonosak.
Mindenesetre a választék a Jimnyvel bővült.
Cash/fotó: Suzuki
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…