Categories: Hírek

Buli terepjáróból haszongépjármű

Megkérik az árát

A negyedik generációs Suzuki Jimny sajátos életpályát futott be. Már több mint fél évszázada gurult le az első példány a gyártósorról. Legutóbb fiataloknak szánt buli-terepjáróként tűnt fel, majd idén, mint haszongépjármű köszönt be ismét.

 

A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt. 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és 1998-ban érkezett harmadik, míg a közelmúltban váltotta a negyedik generáció. A Jimnyről tudni kell, hogy igazi, kemény terepjáróképességekkel vértezte fel a gyár. Ami egy komoly terepjáróba kell, azt beleépítették. Így népszerűsége nem csak a fiatalok körében volt óriási, hanem az erdő, illetve terepjárók között is favorit volt.

A Jimny 2019 tavaszán bukkant fel Magyarországon, amikor a GL felszereltségi szintű, 5 fokozatú kéziváltós példányok 5,4 millió forintos bruttó alapáron kellették magukat. Sajnos csak rövid ideig, mert a Jimny hazai és egyben európai pályafutása már 2020-ban véget is ért, ugyanis a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák keresztbe tettek az egyetlen 1,5 literes szívó benzinmotoros kivitelben gyártott típusnak.

Most azonban ismét kapható Magyarországon. Jimny. A divatos mini terepjáró kishaszonjárműként tért vissza a magyar Suzuki kereskedésekbe. A Japánban gyártott apróság kétüléses, raktér-elválasztó ráccsal, nettó 5,5 millió forintos kedvezményes áron lesz beszerezhető.

Az ötfokozatú kéziváltós, összkerekes, 100 lóerős 4 hengeres szívómotorral szerelt jármű bruttó ára 7 millió forint. A terepezőknek kiváló autó így ugyan csak két személyt tud hegyen-völgyön keresztülvinni, ám a fiatal bulizni vágyók szívét is megdobogtathatja megjelenésével.

Összehasonlításképp, a 130 lóerős 1,4 literes turbós benzinmotoros 48 V-os hibrid Suzuki Vitara, hazai ára 5,6-8 millió forint körül alakul. Ám terepjáró képességeik tulajdonságaik nem azonosak.

Mindenesetre a választék a Jimnyvel bővült.

 

Cash/fotó: Suzuki

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

7 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

23 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

23 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago