Nyugdíjas vállalkozóknak
A nyugdíj melletti vállalkozók eddig – 3 és fél milliós éves árbevétel felett -, anyagilag jobban jártak, ha a havi 25 ezer forintos katát választották. Márpedig 3 és fél milliót egy „jó karban lévő” nyugdíjas simán összehoz egy évben. Ez a bevételi határ volt az, ami felett az átalányadó már nem érte meg.
2020 júliusától azonban változott a helyzet. A nyugdíj mellett munkát vállalókat – akár alkalmazottak, akár vállalkozók -, már nem terheli sem egészségbiztosítási- sem nyugdíjjárulék fizetési kötelezettség. Bevételük, ill. jövedelmük után kizárólag személyi jövedelemadó fizetésre kötelezettek.
Számoljunk csak: a nyugdíj melletti taxis átalányadós vállalkozó bevételének 25 százaléka minősül jövedelemnek. Ennek a 25 százaléknak a 15 százaléka a személyi jövedelemadó. Vajon hány forint bevételnél lépné ez át a kata 25 ezer forintos mértékét?
Egy egyszerű számítással megállapíthatjuk, hogy havi 666.666 forint bevételig jobban megéri átalányadózni a nyugdíjasnak, hisz ennek 25%-a 166.666 forint jövedelem, ami után kerekítve éppen 25 ezer forint személyi jövedelemadót kell fizetni, ami a kata is lenne. Minden ez alatti havi bevétel esetén már kedvezőbb az átalányadó választása.
Vetítsük éves szintre: 666.666 forint havi bevétel egy év alatt közel 8 millió forint, pontosabban 7.999.992 Ft. Nem lebecsülve a nyugdíj melletti vállalkozók munkabírását (magam is az vagyok J ), azért lássuk be: évi 8 millió forint feletti bevétel elérése ma az álmok világába tartozik…
Persze javulhat a helyzet, feloldódnak a korlátozások, az emberek tömegével járnak étterembe, színházba, a repülőtérre ezrével érkeznek a külföldiek, az utca tele lesz integető utasokkal, a taxitársaságok már alig bírják a nyomást… – na ebben az esetben elképzelhető, hogy a magasabb 10-12 milliós bevétel miatt újra érdemes a katát választani. De sejtésem szerint ez nem mostanában lesz…
oli
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…
Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…