Categories: HírekKönyvelés

Kata vagy átalányadó?

Nyugdíjas vállalkozóknak

A nyugdíj melletti vállalkozók eddig – 3 és fél milliós éves árbevétel felett -, anyagilag jobban jártak, ha a havi 25 ezer forintos katát választották. Márpedig 3 és fél milliót egy „jó karban lévő” nyugdíjas simán összehoz egy évben. Ez a bevételi határ volt az, ami felett az átalányadó már nem érte meg.

2020 júliusától azonban változott a helyzet. A nyugdíj mellett munkát vállalókat – akár alkalmazottak, akár vállalkozók -, már nem terheli sem egészségbiztosítási- sem nyugdíjjárulék fizetési kötelezettség. Bevételük, ill. jövedelmük után kizárólag személyi jövedelemadó fizetésre kötelezettek.

Számoljunk csak: a nyugdíj melletti taxis átalányadós vállalkozó bevételének 25 százaléka minősül jövedelemnek. Ennek a 25 százaléknak a 15 százaléka a személyi jövedelemadó. Vajon hány forint bevételnél lépné ez át a kata 25 ezer forintos mértékét?

Egy egyszerű számítással megállapíthatjuk, hogy havi 666.666 forint bevételig jobban megéri átalányadózni a nyugdíjasnak, hisz ennek 25%-a 166.666 forint jövedelem, ami után kerekítve éppen 25 ezer forint személyi jövedelemadót kell fizetni, ami a kata is lenne. Minden ez alatti havi bevétel esetén már kedvezőbb az átalányadó választása.

Vetítsük éves szintre: 666.666 forint havi bevétel egy év alatt közel 8 millió forint, pontosabban 7.999.992 Ft. Nem lebecsülve a nyugdíj melletti vállalkozók munkabírását (magam is az vagyok J ), azért lássuk be: évi 8 millió forint feletti bevétel elérése ma az álmok világába tartozik…

Persze javulhat a helyzet, feloldódnak a korlátozások, az emberek tömegével járnak étterembe, színházba, a repülőtérre ezrével érkeznek a külföldiek, az utca tele lesz integető utasokkal, a taxitársaságok már alig bírják a nyomást… – na ebben az esetben elképzelhető, hogy a magasabb 10-12 milliós bevétel miatt újra érdemes a katát választani. De sejtésem szerint ez nem mostanában lesz…

oli

 

 

 

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

2 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

18 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

18 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago