Categories: Hírek

Hidrogénüzemű teherautók állnak startra készen

Svájcban tesztelték, de a sógorok is használják.

 A dél-koreai Hyundai már a nyáron Európába hozta bemutatni és tesztelni a legújabb hidrogéncellás, vízpárát kipufogó nehéz-kategóriás áruszállítóit, amelyek egyetlen feltöltéssel 600 kilométert is képesek megtenni.

Január végén hidrogénüzemű Hyundai H2 XCient teherautót helyezett forgalomba az egyik svájci székhelyű cég Altenrheinben. Előzményként nem árt tudni: nyáron érkeztek meg Európába a dél-koreai gyártó vízpárát kipufogó nehéz-kategóriás áruszállítói. A modell fő exportpiaca most Svájc, hiszen az alpesi ország kapásból 50 darabot rendelt. A Hyundai szerint idén legalább kétezer darabot gyárthatnak le a H2 XCientből, így a világon ez lehet az első sorozatgyártásban készülő hidrogéncellás teherautó. Svájcban nagy reményeket fűznek hozzá, így ha beválik, akkor minden bizonnyal komoly piaci részt tud szerezni magának az alternatív teherautók piacán a Hyundai.

„A koronavírus pandémia valamiért elterelte a figyelmet a klímaváltozásról, de a logisztikai szektor folytatja az együttműködést a gyártókkal, hogy megfelelő alternatívát találjon a dízel helyett. Az első Hyundai H2 XCient tesztelésével az a célunk, hogy jelentős mennyiségű tapasztalatot szerezzünk ezzel a technológiával, hogy felkészülhessünk arra a helyzetre, amikor az ilyen teherautókat már szélesebb körben kell használni” – hangsúlyozta Wolfram Senger-Weiss, a svájci cég ügyvezető igazgatója.

A narancssárga színekbe öltöztetett teherautó 36 tonnás kombinált össztömeggel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy akár 25 tonnányi árut is képes elszállítani. A Hyundai H2 XCient 190 kW teljesítményű hidrogéncellás rendszerrel készül, hajtásáról 350 kW-os (476 lóerős) elektromotor gondoskodik. A villanymotor működtetéséhez szükséges áramot két 95 kW-os üzemanyagcella köteg állítja elő. A járművet összesen 7 darab tartállyal szerelik, ami 35 kilogrammnyi hidrogén tárolására elegendő. Ennek megfelelően egy feltöltéssel a H2 XCient összesen 400-600 kilométert tud megtenni károsanyag-kibocsátás nélkül.„Büszkék vagyunk arra, hogy a világon az elsők között tesztelhetünk ilyen teherautókat. Úgy gondoljuk, hogy a hidrogénüzemű teherautók versenyképes alternatívái lehetnek a ma létező technológiáknak. A közeli jövőben ilyen teherautókat kívánunk tesztelni Németországban és Ausztriában is” – jegyezte meg a cég első embere.

Cash/fotó: Hyundai

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

18 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

3 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

5 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

5 nap ago