Svájcban tesztelték, de a sógorok is használják.
A dél-koreai Hyundai már a nyáron Európába hozta bemutatni és tesztelni a legújabb hidrogéncellás, vízpárát kipufogó nehéz-kategóriás áruszállítóit, amelyek egyetlen feltöltéssel 600 kilométert is képesek megtenni.
Január végén hidrogénüzemű Hyundai H2 XCient teherautót helyezett forgalomba az egyik svájci székhelyű cég Altenrheinben. Előzményként nem árt tudni: nyáron érkeztek meg Európába a dél-koreai gyártó vízpárát kipufogó nehéz-kategóriás áruszállítói. A modell fő exportpiaca most Svájc, hiszen az alpesi ország kapásból 50 darabot rendelt. A Hyundai szerint idén legalább kétezer darabot gyárthatnak le a H2 XCientből, így a világon ez lehet az első sorozatgyártásban készülő hidrogéncellás teherautó. Svájcban nagy reményeket fűznek hozzá, így ha beválik, akkor minden bizonnyal komoly piaci részt tud szerezni magának az alternatív teherautók piacán a Hyundai.
„A koronavírus pandémia valamiért elterelte a figyelmet a klímaváltozásról, de a logisztikai szektor folytatja az együttműködést a gyártókkal, hogy megfelelő alternatívát találjon a dízel helyett. Az első Hyundai H2 XCient tesztelésével az a célunk, hogy jelentős mennyiségű tapasztalatot szerezzünk ezzel a technológiával, hogy felkészülhessünk arra a helyzetre, amikor az ilyen teherautókat már szélesebb körben kell használni” – hangsúlyozta Wolfram Senger-Weiss, a svájci cég ügyvezető igazgatója.
A narancssárga színekbe öltöztetett teherautó 36 tonnás kombinált össztömeggel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy akár 25 tonnányi árut is képes elszállítani. A Hyundai H2 XCient 190 kW teljesítményű hidrogéncellás rendszerrel készül, hajtásáról 350 kW-os (476 lóerős) elektromotor gondoskodik. A villanymotor működtetéséhez szükséges áramot két 95 kW-os üzemanyagcella köteg állítja elő. A járművet összesen 7 darab tartállyal szerelik, ami 35 kilogrammnyi hidrogén tárolására elegendő. Ennek megfelelően egy feltöltéssel a H2 XCient összesen 400-600 kilométert tud megtenni károsanyag-kibocsátás nélkül.„Büszkék vagyunk arra, hogy a világon az elsők között tesztelhetünk ilyen teherautókat. Úgy gondoljuk, hogy a hidrogénüzemű teherautók versenyképes alternatívái lehetnek a ma létező technológiáknak. A közeli jövőben ilyen teherautókat kívánunk tesztelni Németországban és Ausztriában is” – jegyezte meg a cég első embere.
Cash/fotó: Hyundai
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…