A szegedi Taxi Plusznál éjszakai ügyelettel és nappali munkaidő-beosztással próbálják a Covid negatív hatásait csökkenteni. Megtartják az alkalmazottakat, bízva a tavasz végére jósolt fellendülésben.
Balán Tibor, a szegedi Taxi Plusz ügyvezetője lapunknak elmondta, hogy a városban hosszú ideje négy társaság közül választhatnak az utazni vágyók. A tavaszi korlátozások, illetve az ősz végétől ismét bevezetett veszélyhelyzeti intézkedések ellenére mind a négy fuvarszervező működik, bár komoly nehézségekkel kell megküzdeniük. Arra kérdésünkre, hogy mennyivel esett vissza a fuvarszám Szegeden, Balán Tibor elmondta,
„Adataim csak a saját cégemet illetően vannak. Más nevében nem is kívánok nyilatkozni. Néhány napja zártam le a 2020-as évünket, így pontos képem van a kérdésről. A tavalyi évet összehasonlítva a 2019-es adatokkal, az látszik, hogy körülbelül 30%-ra tehető a 2020-as visszaesés. Azt is tudom, mert naponta hallom, hogy a kollégák ennél jóval nagyobb, 35-40%-os bevételkiesést érzékelnek. Az sajnos igaz, hogy a kijárási tilalom miatt megszűntek a hétvégi bulik, elmaradnak a különböző rendezvények, összejövetelek, nincs olyan igény a munkánkra, mint ez előtt, ami tényleg komoly visszaesést eredményezett.”
Érdeklődésünkre, hogy a taxisok, illetve a központban dolgozók száma mennyivel csökkent, azt a választ kaptuk, hogy a Taxi Plusznál a taxisok körülbelül ugyanannyian vannak, mint egy évvel ezelőtt. Bizonyos mértékű fluktuáció tapasztalható, de érdemben a létszám nem változott. Néhányan mennek, és néhányan jönnek. Ami a központ munkatársait illeti, a cégvezető úgy fogalmazott
„Nem akartunk az ősz végén abba a hibába esni, melyet tavasszal, még az első megszorítások bevezetésekor elkövettünk. Akkor ugyanis néhány diszpécsertől kénytelenek voltunk megválni. Erre a lépésre még egyszer nem szeretnénk rákényszerülni, mert a jó munkatársakat nem könnyű pótolni. Nálunk egy nagyon jó gárda alakult ki, és őket mindenáron meg kívánjuk tartani. Bízunk a tavasz végére jósolt feloldásban, mert ha nem így lesz, elfogynak a tartalékok, és sokan visszafordíthatatlan helyzetbe kerülnek. Talán a kata ismételt, időleges elengedésével segíthetne a kormány, bár ez a könnyítés a fuvarszervező cégeket nem érintené, de a kollégáknak nagy szüksége lenne rá. Bízunk benne, hogy a döntéshozók belátják majd, hogy a segítség nagyon fontos lenne a hátralévő időszakra.
Balán Tibor elmondta még, hogy az éjszakások a kijárási tilalom miatt nappal dolgoznak. Így bevezették azt a rendet, hogy aki reggel 5-kor kezd, annak ki kell kapcsolnia délután 5-kor. Aki viszont csak 12 órakor áll munkába, az este 10-ig dolgozhat. Az éjszakai ügyeletet fent kell tartani, mert a szerződéses cégek, egészségügyi intézmények, illetve néha magánszemélyek is igényt tartanak ebben az időszakban is a taxiszolgáltatásra. Az éjszakai ügyeletet a hónap elején beosztják, általában 2-3 autó dolgozik egy-egy alkalommal. A vállalt időpontokat a taxisok egymás között cserélhetik, mert bárkinek adódhat elintézendője. Ez esetben más megy ki helyette.
Ami városszerte tapasztalható a taxisok között is, hogy már mindenki nagyon várja a járvány végét és korábban megszokott életének folytatását.
kó
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…