Categories: HírekKiemelt

Sosem volt még ennyi olcsó villanyautó Magyarországon

Ahogy szélesedik a választék, úgy válik egyre többek számára elérhetővé az elektromos autózás. Most megnézheted, melyik modellből mennyi fut idehaza.

Számos modellnél milliós összeggel csökkent a belépési szint a használt elektromosok világába az elmúlt két évben. Ráadásul az idehaza futó és megvásárolható villanyautók választéka minden korábbinál szélesebb – de mennyire?

16,7 százalékkal csökkent a használt Tesla Model 3-asok átlagára 2025 első felében a Használtautó.hu szerint a múlt esztendő hasonló időszakához képest. A Nissan Leafek átlagára 15,2 százalékkal lett alacsonyabb, az elektromos Hyundai Konáé 9,9 százalékkal, a Model Y-é 12,9 százalékkal csökkent. A legnépszerűbb villanyautók közül egyedül az i3-asok átlagára nem esett be, ott 2,9 százalékos emelkedést mértek év/év alapon.

Top10, a legnagyobb számban futó villanyautók és a magyarországi átlagos életkoruk

Szinte hihetetlen, de 2025 novemberében immár 150 különféle tisztán elektromos modell fut magyar rendszámmal idehaza a Datahouse legfrissebb, általunk kikért statisztikái szerint. Ez a helyes válasz a nyitókérdésünkre, elképesztően sokszínű a választék. Az árak normalizálódása és a kínálat szélessége következtében minden korábbinál kedvezőbb helyzetben vannak a vásárlójelöltek: ma az elmúlt években megszokottnál olcsóbban juthatnak villanyautóhoz, soha korábban nem voltak ennyire kedvező alkupozícióban.

A legnagyobb hazai autóhirdetéses oldal keresési adatai szerint a legtöbb érdeklődés a Model 3-asok iránt mutatkozik idén. Olyan mennyiségben keresik a 6 és 7 millió forint közötti ártól már elérhető amerikai elektromosokat, hogy az érdeklődés mértéke modellszinten előzi az évtizedek óta töretlenül népszerű belső égésű kedvencek, a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, vagy éppen a Toyota Corolla iránti keresések számát is.

A vásárlók számának növekedése odáig pörgette a nepperek által gründolt szürkeimportot az elmúlt 1,5-2 évben, hogy 2025 novemberére ez a modell lett a legnagyobb számban futó villanyautó idehaza. Ma még szoros a dobogó, de a Nissan egykori úttörője valószínűleg hamarosan helyet cserél a BMW ideális nagyvárosi autójával: az izgalmasabb és trendibb i3-asok árai 3,5 millió forintnál kezdődnek, az első generációs Leafek árai egymilliónál, a sokkal jobb második generációsok árai 3,8 milliónál. A kínálat alján modelltől függően mindig erősen ajánlott az óvatosság.

ModellMagyarországon forgalomba helyezett példányok száma
(darab)
Átlagos életkor
(év)
1.Tesla Model 381174
2.Nissan leaf74656,8
3.BMW i372056,4
4.Tesla Model Y48221,8
5.Renault Zoé36886,9
6.Hyundai Kona Electric33004,3
7.Kia e-Niro27314
8.Hyundai Ioniq23966,2
9.Dacia Spring20763,1
10.Volkswagen e-Up18405,8

Három dél-koreai és két-két német és amerikai modell alkotja a top 10 gerincét, az élmezőnyben átlagosan a Zoék a legidősebbek, az új elektromosok eladási listáját vezető Model Y-ok pedig a legfiatalabbak.

Több ezer példány taxi közülük (vagy egykor taxi volt, mint a Leafek): Budapest utcáin egyre több a sárgára fóliázott Model 3, és rengeteg e-Niro is fuvarozza az utazókat. A Volkswagen e-Up darabszámában pedig egyértelműen benne van a car sharing-es múlt, valamivel kisebb mértékben az i3-asok statisztikáiban is.

11-20. hely: Jönnek a németek

A magyarországi használtautó-piac egészét nézve örök idők óta a németek uralkodnak, évről évre Astrák, Golfok, Focusok, Passatok és társaik állnak a szürkeimportos listák élén. A villanyautók top 10-es listáján még nem ez a helyzet, utána viszont már itt is a németek dominálnak.
A darabszám szerint következő tízesből immár öt modell német, igen, a két-két Volkswagen és BMW mellett a Skoda Enyaqot is annak vesszük. A száz százalékban kínai BYD Atto 3 (és a kínai tulajdonú Volvo EX30) értékesítésienek gyors felfutása mögött már egy másik jelenség van.

ModellMagyarországon forgalomba helyezett példányok száma
(darab)
Átlagos életkor
(év)
11.Volkswagen ID.318383,5
12.Tesla Model S15248
13.BYD Atto 310791,9
14.Fiat 50010226
15.Hyundai Ioniq 510192,5
16.Skoda Enyaq9902,7
17.Volvo EX308791
18.Volkswagen ID.48772,7
19.BMW iX38102,6
20.BMW iX7602,3

21-30. hely: A legvegyesebb halmaz

A 4,3 milliós hazai személyautó-állománynak a 2 százalékát sem éri még el a tisztán elektromosok aránya 2025 őszén, amit elég látványosan mutat, hogy az első 30 modell közé pár száz darabos állománnyal is be lehet kerülni. A 30-as lista harmadik részében már hat némettel, a Mazda szerény hatótávú első villanyosával, az Európában egyik legelsőként megjelent modell Citroen-változatával és egy újabb kínaival is találkozhatunk.

ModellMagyarországon forgalomba helyezett példányok száma
(darab)
Átlagos életkor
(év)
21.BMW i47541,7
22.BMW iX17420,7
23.Mazda MX-307374,1
24.Audi e-Tron6904,5
25.Smart Fortwo6776,7
26.Kia EV36720,4
27.Mercedes-Benz EQA6472,3
28.Citroen C-Zero62010,6
29.BYD Seal6121,4
30.Mini Electric5903,2

Nincs az első 30 között a Tesla legrosszabbul sikerült termékének tartott Model X, de az amerikai izomautósokat már a nevével megosztó Ford Mustang Mach-E sem fért be ide.

Drága és különleges ritkaságok

Számos különféle kínai modellből látni egy-két-három darabokat a hazai villanyautó-állományt mutató, közel 80 ezer darabos Excel-táblázatban, szerencsére vannak náluk izgalmasabb modellek is. Ezeket nem az olcsóságuk miatt írjuk most le.

Magyar rendszámot kapott például egy Rolls Royce Spectre tavaly, a brit luxusautó-gyártó egyetlen villanyautója. 585 lóerő, 102 kWh-s akkumulátorcsomag, két BMW villanymotor és nagyjából közel 200 millió forintos ár és milliónyi extra.

Szintén kétajtós és hasonlóan feltűnő a Maserati Granturismo Foglore, amiből ugyancsak 2024-ben állt forgalomba idehaza egyetlen példány, aminek igazán irigylésre méltó a gazdája – mondanánk. De ez az egy jelenleg a márka Váci úti szalonjában állva várja nullkilométeresen a vevőjét az eredeti 95 171 865 forint helyett 79 990 000 forintos, akciós áron.

Ekkora kedvezmény lefaragására biztosan nem szorulnak a hazai Mercedes-szalonok az idehaza komoly mennyiségben vásárolt G-osztály értékesítése előtti alkuk során. A 70 forint körül induló elektromos változatból ugyanis máris fut idehaza 65 darab. Plusz a szlovák-, német-, és cseh rendszámos, de magyar tulajdonossal közlekedő példányok.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Kínai akkukonferencia: 2030 előtt csak mutatóba készül szilárdtest-akku

A 2025-ös World Power Battery Conference nevű rendezvényen Kína vezető akkumulátor- és autóipari szakértői gyűltek össze és…

1 óra ago

Remek hír érkezett rengeteg magyar autótulajnak: ez komoly könnyítés lesz a számukra

Jelentősen bővült Magyarországon az elektromos töltőállomások hálózata, 2024 végére már csaknem 3200 engedélyköteles töltőberendezés üzemelt…

1 nap ago

Így (ne) használd az autó világítását Ausztriában

Az őszi hónapokban egyre gyakoribb jelenség a köd, az eső és a romló látási viszonyok.…

1 nap ago

A kamara egy új pályára lépett – Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor

Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. A miniszterelnök…

2 nap ago

2026-ra ígéri a szilárdtest-akkut és az 1000 km hatótávú villanyautót a Dongfeng

A mai lítium-ion akkumulátorpakkok energiasűrűségének dupláját emlegeti a cég, és állítólag hamarosan indul a tömeggyártás…

2 nap ago

Plug-in hibridje van? Most kiderül, mennyire tartósak az akkuk

A plug-in hibridek (PHEV-k) népszerű kompromisszumot jelentenek a belső égésű motorral hajtott és az elektromos…

2 nap ago