Ahogy szélesedik a választék, úgy válik egyre többek számára elérhetővé az elektromos autózás. Most megnézheted, melyik modellből mennyi fut idehaza.
Számos modellnél milliós összeggel csökkent a belépési szint a használt elektromosok világába az elmúlt két évben. Ráadásul az idehaza futó és megvásárolható villanyautók választéka minden korábbinál szélesebb – de mennyire?
16,7 százalékkal csökkent a használt Tesla Model 3-asok átlagára 2025 első felében a Használtautó.hu szerint a múlt esztendő hasonló időszakához képest. A Nissan Leafek átlagára 15,2 százalékkal lett alacsonyabb, az elektromos Hyundai Konáé 9,9 százalékkal, a Model Y-é 12,9 százalékkal csökkent. A legnépszerűbb villanyautók közül egyedül az i3-asok átlagára nem esett be, ott 2,9 százalékos emelkedést mértek év/év alapon.
Top10, a legnagyobb számban futó villanyautók és a magyarországi átlagos életkoruk
Szinte hihetetlen, de 2025 novemberében immár 150 különféle tisztán elektromos modell fut magyar rendszámmal idehaza a Datahouse legfrissebb, általunk kikért statisztikái szerint. Ez a helyes válasz a nyitókérdésünkre, elképesztően sokszínű a választék. Az árak normalizálódása és a kínálat szélessége következtében minden korábbinál kedvezőbb helyzetben vannak a vásárlójelöltek: ma az elmúlt években megszokottnál olcsóbban juthatnak villanyautóhoz, soha korábban nem voltak ennyire kedvező alkupozícióban.
A legnagyobb hazai autóhirdetéses oldal keresési adatai szerint a legtöbb érdeklődés a Model 3-asok iránt mutatkozik idén. Olyan mennyiségben keresik a 6 és 7 millió forint közötti ártól már elérhető amerikai elektromosokat, hogy az érdeklődés mértéke modellszinten előzi az évtizedek óta töretlenül népszerű belső égésű kedvencek, a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, vagy éppen a Toyota Corolla iránti keresések számát is.
A vásárlók számának növekedése odáig pörgette a nepperek által gründolt szürkeimportot az elmúlt 1,5-2 évben, hogy 2025 novemberére ez a modell lett a legnagyobb számban futó villanyautó idehaza. Ma még szoros a dobogó, de a Nissan egykori úttörője valószínűleg hamarosan helyet cserél a BMW ideális nagyvárosi autójával: az izgalmasabb és trendibb i3-asok árai 3,5 millió forintnál kezdődnek, az első generációs Leafek árai egymilliónál, a sokkal jobb második generációsok árai 3,8 milliónál. A kínálat alján modelltől függően mindig erősen ajánlott az óvatosság.
| Modell | Magyarországon forgalomba helyezett példányok száma (darab) | Átlagos életkor (év) | |
| 1. | Tesla Model 3 | 8117 | 4 |
| 2. | Nissan leaf | 7465 | 6,8 |
| 3. | BMW i3 | 7205 | 6,4 |
| 4. | Tesla Model Y | 4822 | 1,8 |
| 5. | Renault Zoé | 3688 | 6,9 |
| 6. | Hyundai Kona Electric | 3300 | 4,3 |
| 7. | Kia e-Niro | 2731 | 4 |
| 8. | Hyundai Ioniq | 2396 | 6,2 |
| 9. | Dacia Spring | 2076 | 3,1 |
| 10. | Volkswagen e-Up | 1840 | 5,8 |
Három dél-koreai és két-két német és amerikai modell alkotja a top 10 gerincét, az élmezőnyben átlagosan a Zoék a legidősebbek, az új elektromosok eladási listáját vezető Model Y-ok pedig a legfiatalabbak.
Több ezer példány taxi közülük (vagy egykor taxi volt, mint a Leafek): Budapest utcáin egyre több a sárgára fóliázott Model 3, és rengeteg e-Niro is fuvarozza az utazókat. A Volkswagen e-Up darabszámában pedig egyértelműen benne van a car sharing-es múlt, valamivel kisebb mértékben az i3-asok statisztikáiban is.
A magyarországi használtautó-piac egészét nézve örök idők óta a németek uralkodnak, évről évre Astrák, Golfok, Focusok, Passatok és társaik állnak a szürkeimportos listák élén. A villanyautók top 10-es listáján még nem ez a helyzet, utána viszont már itt is a németek dominálnak.
A darabszám szerint következő tízesből immár öt modell német, igen, a két-két Volkswagen és BMW mellett a Skoda Enyaqot is annak vesszük. A száz százalékban kínai BYD Atto 3 (és a kínai tulajdonú Volvo EX30) értékesítésienek gyors felfutása mögött már egy másik jelenség van.
| Modell | Magyarországon forgalomba helyezett példányok száma (darab) | Átlagos életkor (év) | |
| 11. | Volkswagen ID.3 | 1838 | 3,5 |
| 12. | Tesla Model S | 1524 | 8 |
| 13. | BYD Atto 3 | 1079 | 1,9 |
| 14. | Fiat 500 | 1022 | 6 |
| 15. | Hyundai Ioniq 5 | 1019 | 2,5 |
| 16. | Skoda Enyaq | 990 | 2,7 |
| 17. | Volvo EX30 | 879 | 1 |
| 18. | Volkswagen ID.4 | 877 | 2,7 |
| 19. | BMW iX3 | 810 | 2,6 |
| 20. | BMW iX | 760 | 2,3 |
A 4,3 milliós hazai személyautó-állománynak a 2 százalékát sem éri még el a tisztán elektromosok aránya 2025 őszén, amit elég látványosan mutat, hogy az első 30 modell közé pár száz darabos állománnyal is be lehet kerülni. A 30-as lista harmadik részében már hat némettel, a Mazda szerény hatótávú első villanyosával, az Európában egyik legelsőként megjelent modell Citroen-változatával és egy újabb kínaival is találkozhatunk.
| Modell | Magyarországon forgalomba helyezett példányok száma (darab) | Átlagos életkor (év) | |
| 21. | BMW i4 | 754 | 1,7 |
| 22. | BMW iX1 | 742 | 0,7 |
| 23. | Mazda MX-30 | 737 | 4,1 |
| 24. | Audi e-Tron | 690 | 4,5 |
| 25. | Smart Fortwo | 677 | 6,7 |
| 26. | Kia EV3 | 672 | 0,4 |
| 27. | Mercedes-Benz EQA | 647 | 2,3 |
| 28. | Citroen C-Zero | 620 | 10,6 |
| 29. | BYD Seal | 612 | 1,4 |
| 30. | Mini Electric | 590 | 3,2 |
Nincs az első 30 között a Tesla legrosszabbul sikerült termékének tartott Model X, de az amerikai izomautósokat már a nevével megosztó Ford Mustang Mach-E sem fért be ide.
Számos különféle kínai modellből látni egy-két-három darabokat a hazai villanyautó-állományt mutató, közel 80 ezer darabos Excel-táblázatban, szerencsére vannak náluk izgalmasabb modellek is. Ezeket nem az olcsóságuk miatt írjuk most le.
Magyar rendszámot kapott például egy Rolls Royce Spectre tavaly, a brit luxusautó-gyártó egyetlen villanyautója. 585 lóerő, 102 kWh-s akkumulátorcsomag, két BMW villanymotor és nagyjából közel 200 millió forintos ár és milliónyi extra.
Szintén kétajtós és hasonlóan feltűnő a Maserati Granturismo Foglore, amiből ugyancsak 2024-ben állt forgalomba idehaza egyetlen példány, aminek igazán irigylésre méltó a gazdája – mondanánk. De ez az egy jelenleg a márka Váci úti szalonjában állva várja nullkilométeresen a vevőjét az eredeti 95 171 865 forint helyett 79 990 000 forintos, akciós áron.
Ekkora kedvezmény lefaragására biztosan nem szorulnak a hazai Mercedes-szalonok az idehaza komoly mennyiségben vásárolt G-osztály értékesítése előtti alkuk során. A 70 forint körül induló elektromos változatból ugyanis máris fut idehaza 65 darab. Plusz a szlovák-, német-, és cseh rendszámos, de magyar tulajdonossal közlekedő példányok.
Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció
A 2025-ös World Power Battery Conference nevű rendezvényen Kína vezető akkumulátor- és autóipari szakértői gyűltek össze és…
Jelentősen bővült Magyarországon az elektromos töltőállomások hálózata, 2024 végére már csaknem 3200 engedélyköteles töltőberendezés üzemelt…
Az őszi hónapokban egyre gyakoribb jelenség a köd, az eső és a romló látási viszonyok.…
Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. A miniszterelnök…
A mai lítium-ion akkumulátorpakkok energiasűrűségének dupláját emlegeti a cég, és állítólag hamarosan indul a tömeggyártás…
A plug-in hibridek (PHEV-k) népszerű kompromisszumot jelentenek a belső égésű motorral hajtott és az elektromos…