Categories: Hírek

Kínai akkukonferencia: 2030 előtt csak mutatóba készül szilárdtest-akku

2025-ös World Power Battery Conference nevű rendezvényen Kína vezető akkumulátor- és autóipari szakértői gyűltek össze és többek között a szilárdtest-akkumulátorok kapcsán is elmondták prognózisukat.

Röviden: a technológia tömeges kereskedelmi forgalomba hozatala még évekre van.

A realitások talaján

A szecsuáni konferencián Wu Chengxin, egy a szilárdtest-akkumulátorokkal foglalkozó egyetemi és iparági együttműködést segítő szervezet alelnöke kiemelte, hogy bár az iparág áttörésekre törekszik, a technológia számos kihívással néz szembe. Jelentős tudományos elemzésre, eszközfejlesztésre és tervezési munkára van még szükség a kereskedelmi bevezetés előtt, amit egy hosszú távú kutatási folyamatként írt le.

Akku-nagyhatalom:
Kína immár nyolc egymást követő évben a világ legnagyobb akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezik. 2025 első kilenc hónapjában 786 GWh belföldi értékesítéssel és 129 GWh-nyi exporttal jelentős, 49%-os illetve 33%-os növekedést értek el az ország akkugyártói az idei évben. Ez összesen 915 GWh legyártását és értékesítését jelenti.

Yang Hongxin, az SVOLT Energy Technology elnök-vezérigazgatója szerint a kis darabszámban gyártott demonstrációs járművek gyártása 2027-re megvalósítható lehet, a nagyméretű kereskedelmi forgalomba hozatalhoz azonban további költségcsökkentésekre és egy fejlettebb ellátási láncra van szükség. Becslései szerint a tényleges tömeggyártás 2030 után várható.

Deng Chenghao, a Changan Automobile alelnöke még óvatosabb előrejelzést adott. Szerinte a 2030-as nagyméretű kereskedelmi forgalomba hozatal „a legoptimistább” forgatókönyv, és 2035 a valószínűbb reális céldátum. Óva intett a túlzott várakozásoktól, megjegyezve, hogy az online beszélgetések gyakran eltúlozzák a kisebb kutatási eredményeket. Deng hozzátette, hogy mind a hagyományos folyékony, mind a félig szilárdtest-akkumulátor technológiák még jelentős potenciállal rendelkeznek, és nem szabad őket leírni.

A félig szilárdtest-akkumulátorok különösen gyorsan haladnak a gyakorlati alkalmazás felé. Az SVOLT elnöke szerint azok számára, akik a következő három-öt évben terveznek autót vásárolni, a meglévő folyékony és félig szilárdtest-akkumulátorok kiváló választásnak bizonyulnak. A Changan alelnöke is amellett érvelt, hogy a hibrid szilárdtest-folyékony akkumulátorok a biztonság és az energiasűrűség javításának következő evolúciós lépését képviselik, és még mindig rengeteg fejlesztési potenciál van a hagyományos, folyékony elektrolitos akkumulátorokban is.

Zhang Jinhua, a Kínai Autóipari Mérnökök Társaságának elnöke egy a 2030-ig várható fejlesztésekről szóló jelentést mutatott be a konferencia megnyitóján. A jelentés azt jósolja, hogy a hibrid szilárdtest-folyékony akkumulátorok 2030-ra érik el a nagyméretű kereskedelmi használatot, míg a tisztán szilárdtest-akkumulátorok ugyanekkorra lépnek ki a kísérleti fázisból és a kis darabszámú gyártásból.

A 2025-ös konferencia hat speciális szekciót is tartalmazott, melyek az akkumulátor-újrahasznosításra, az energiatárolókkal kapcsolatos innovációra, a nemzetközi logisztikára és az ipari együttműködésre fókuszáltak. Összesen 180 új projektet írtak alá, amelyek együttesen 86,13 milliárd jüan (körülbelül 4000 milliárd forint) értékű beruházást jelentenek. Ezek a projektek az elektromos járművekbe szánt akkumulátoroktól az új energiatárolókon és a fotovoltaikus rendszereken át az okos elektromos járművekig terjednek – derül ki a First Finance összefoglalójából.

Forrás: villanyautosok.hu Kép: YouTube

-ko

Recent Posts

Sosem volt még ennyi olcsó villanyautó Magyarországon

Ahogy szélesedik a választék, úgy válik egyre többek számára elérhetővé az elektromos autózás. Most megnézheted,…

1 óra ago

Remek hír érkezett rengeteg magyar autótulajnak: ez komoly könnyítés lesz a számukra

Jelentősen bővült Magyarországon az elektromos töltőállomások hálózata, 2024 végére már csaknem 3200 engedélyköteles töltőberendezés üzemelt…

1 nap ago

Így (ne) használd az autó világítását Ausztriában

Az őszi hónapokban egyre gyakoribb jelenség a köd, az eső és a romló látási viszonyok.…

1 nap ago

A kamara egy új pályára lépett – Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor

Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. A miniszterelnök…

2 nap ago

2026-ra ígéri a szilárdtest-akkut és az 1000 km hatótávú villanyautót a Dongfeng

A mai lítium-ion akkumulátorpakkok energiasűrűségének dupláját emlegeti a cég, és állítólag hamarosan indul a tömeggyártás…

2 nap ago

Plug-in hibridje van? Most kiderül, mennyire tartósak az akkuk

A plug-in hibridek (PHEV-k) népszerű kompromisszumot jelentenek a belső égésű motorral hajtott és az elektromos…

2 nap ago