Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt. Érkezett néhány friss adat.
A hazai használt autók 87 százalékát tízmillió forint alatt kínálták szeptemberben – áll a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentésében. A meghirdetett használt autók 38,3 százalékát 2,5 millió forint alatti áron kínálták, 26,8 százalékuk a 2,5–5 millió forintos kategóriába esett, 21,6 százalékukat 5–10 millió forint közötti áron hirdették, míg 13,4 százalék volt a tízmillió forint feletti árkategóriában.
Egy év alatt csökkent az olcsóbb autók aránya, és nőtt a magasabb árkategóriájú járműveké.
A kínálati átlagár 2025 szeptemberében 5,6 millió forint volt, ami enyhe (kb. 3,7 százalékos) növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A szeptemberben meghirdetett járművek 49,3 százaléka volt benzines, 40,9 százaléka pedig dízel. A hibridek kínálata 4,1 százalékos, míg az elektromosoké 5,3 százalékos arányt képviselt. A kereslet viszont más képet mutat: az érdeklődések száma az elektromos autók esetében egy év alatt 37,5 százalékkal, a hibridek esetében 23,1 százalékkal nőtt. Ezzel párhuzamosan a dízelautók iránti kereslet 8,9, a benzinesek iránti pedig 3,4 százalékkal csökkent 2024 szeptemberéhez képest.
A dízelautók 220 ezer kilométeres átlagos futásteljesítménnyel kerültek meghirdetésre, szemben a benzinesek 155 ezer kilométeres adatával – vagyis a dízelek átlagosan 41,9 százalékkal többet futottak. Életkor tekintetében a benzines autók 13,9, a dízelek 12,2 évesek voltak.
A kínálati árak szerint továbbra is a hibridek a legdrágábbak a használtautó-piacon: szeptemberben 12,06 millió forintos átlagáron szerepeltek a kínálatban. Az elektromos autók esetében 7,1, míg a hibrideknél 0,3 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható egy év alatt. A dízelautók átlagosan 5,7 százalékkal drágábbak voltak, mint a benzinesek.
Az elemzésből az is kiderül, hogy évente a következő mértékű értékvesztéssel számolhatnak a tulajdonosok: benzinesek 6,9, dízelek 7,9, elektromosok 8,0, hibridek 6,3 százalék. Minden további ezer kilométer megtétele 0,2 százalékos árcsökkenést eredményez a piacon. A járművek állapota is jelentős árkülönbséget generál: az újszerű autók átlagosan 25,4 százalékkal kínálhatók drágábban, míg a sérült példányok akár 59,7 százalékkal olcsóbbak lehetnek.
A tíz leggyakrabban hirdetett modell közül a Ford Focus és a Škoda Octavia őrzi első két helyét. Az Audi A6 modell átlagára volt a legmagasabb (7 millió Ft), míg a Suzuki Swift a legolcsóbb (1,6 millió Ft). Életkor alapján a Kia Ceed volt a legfiatalabb (8,7 év), a Suzuki Swift pedig a legidősebb (17,7 év).
Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…