Categories: HírekKiemelt

Jövő héten a Fővárosi Közgyűlés elé kerül a Fővárosi Taxirendelet módosítása.

Az utóbbi napokban felborzolta a taxisok hangulatát a Főváros Taxirendelet-módosítási javaslata és annak beterjesztésének módja. A javaslatot véleményezésre megküldték a taxis szakmai szervezeteknek valamint egyéb civil szervezeteknek is. ( Erről már írtunk!) Ám a hozzánk eljutott információk szerint ez a Tervezet az előzetes tárgyalásokon, egyeztetéseken a taxis oldal részéről elhangzott javaslatokat, kéréseket csak nyomokban tartalmazza. 

Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnökét, Metál Zoltánt megkértük, hogy „tegye képbe” olvasóinkat, mert mindenki másként és máshogyan értelmezi az eseményeket és a benyújtani tervezett javaslatcsomagot.

Először is tegyük helyére a fogalmakat – kezdte Metál Zoltán.

A Fővárosi Taxirendelet módosítása önkormányzati hatáskör, azaz a rendeletet a Fővárosi Közgyűlés többségi szavazással bármikor változtathatja.

Ugyanakkor a ”Felterjesztési kérelem” esetében csak javaslatot fogalmazhat meg a Főváros a Kormány vagy a szakminisztériumok részére, ami számunkra jó hír, hiszen olyan javaslatot is tartalmaz a „felterjesztés”, ami sokunknál kiverte azt a bizonyos biztosítékot, ám a döntés ezekben az esetekben nem a Főváros, hanem a Kormány, illetve a szakhatóságok kezében van. 

 A Taxirendelet-módosítás lényegesebb pontjai – a jogszabály sorrendjében

  • szabadjelzőn védjegy – Védjegytörvényhez igazítás
  • POS készülékkel kapcsolatos rendelkezések és a bankszámlán a kedvezményezettről megjelenő információ beállításának szigorítása (beazonosíthatóság)
  • segítő kutyát kötelező elszállítani előzetes bejelentés nélkül is
  • diszpécserszolgálatoknak legyen utasoldali applikációja
  • diszpécserszolgálatok küldjenek valós idejű adatot a BKK-nak a rendelt utakról
  • taxisofőr hozzárendelése a taxihoz, nyilvántartás a sofőrökről
  • adóigazolás helyett a BKK, mint a főváros cége lekérheti az adóadatokat a fővárosi adóhatóságtól, ha a taxis hozzájárul
  • sárga matrica eltávolításának kötelezettsége, ha a járművet kivonták a szolgáltatói körből, díjvisszatérítés csak a matrica eltávolítása esetén
  • a taxi rendszámát, a taxisofőr nevét a taxiban belülre 3 helyen lesz kötelező kiragasztani.

A felterjesztési kérelem magasabb szintű jogszabályok módosítására irányul (ezek csak kérések a kormányzat felé).

Ilyen például az, hogy az előéleti pontokat vegyék figyelembe a Tevékenységi Engedély kiadásánál.

Vagy az, hogy több műszaki vizsgaállomás legyen a taxisoknak.

Szeretnék, ha hatékonyabban szankcionálnák a jogosulatlan személyszállítást (információmegosztás a hatóságok és a BKK között)

Javasolják, hogy a taxiellenőr legyen közfeladatot ellátó személy, erősítsék a fogyasztóvédelmi hatóság szerepét.

El kívánják érni, hogy csak az alapszín visszaállítása esetén kapjon fehér rendszámot a jármű, amelyik már nem taxi.

Egységes bizonylatolási kötelezettséget javasolnak a taxisoknak, továbbá azt, hogy a taxaméter és az online pénztárgép egy eszközben legyen.

Kép- és hangfelvétel készítésének engedélyezését szeretnék belül a taxiban.

A legnagyobb probléma, hogy azokat az alapvető kéréseket, melyeket a taxis szakmai szervezetek korábban javasoltak és azzal egyet is értettek a tárgyalások során az Önkormányzat képviselői, ez a rendelet tervezet már nem tartalmazza. Ez nem volt korrekt a részükről!

Legalább egy előzetes tájékoztatást megérdemeltünk volna, hogy miért maradtak ki sorra a szakma javaslatai a rendelet-tervezetből, annak ellenére, hogy a tárgyalásokon ilyen irányú változtatás lehetőségéről egy szó sem esett.

Érthető tehát a taxisok rossz hangulata. – zárta rövid tájékoztatását Metál Zoltán.

Jelenleg tehát itt tart a Tervezet, mely valószínűleg hosszú időre meghatározhatja a taxisok munkakörülményeit a fővárosban. Ám a Fővárosi Közgyűlésnek ezt még meg kell szavazni, vagyis még mindig csak Tervezetről van szó.

                                                                                                                     A szerk.

-ko

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

13 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

13 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

13 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

13 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago