Az utóbbi napokban felborzolta a taxisok hangulatát a Főváros Taxirendelet-módosítási javaslata és annak beterjesztésének módja. A javaslatot véleményezésre megküldték a taxis szakmai szervezeteknek valamint egyéb civil szervezeteknek is. ( Erről már írtunk!) Ám a hozzánk eljutott információk szerint ez a Tervezet az előzetes tárgyalásokon, egyeztetéseken a taxis oldal részéről elhangzott javaslatokat, kéréseket csak nyomokban tartalmazza.
Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnökét, Metál Zoltánt megkértük, hogy „tegye képbe” olvasóinkat, mert mindenki másként és máshogyan értelmezi az eseményeket és a benyújtani tervezett javaslatcsomagot.
Először is tegyük helyére a fogalmakat – kezdte Metál Zoltán.
A Fővárosi Taxirendelet módosítása önkormányzati hatáskör, azaz a rendeletet a Fővárosi Közgyűlés többségi szavazással bármikor változtathatja.
Ugyanakkor a ”Felterjesztési kérelem” esetében csak javaslatot fogalmazhat meg a Főváros a Kormány vagy a szakminisztériumok részére, ami számunkra jó hír, hiszen olyan javaslatot is tartalmaz a „felterjesztés”, ami sokunknál kiverte azt a bizonyos biztosítékot, ám a döntés ezekben az esetekben nem a Főváros, hanem a Kormány, illetve a szakhatóságok kezében van.
A Taxirendelet-módosítás lényegesebb pontjai – a jogszabály sorrendjében
A felterjesztési kérelem magasabb szintű jogszabályok módosítására irányul (ezek csak kérések a kormányzat felé).
Ilyen például az, hogy az előéleti pontokat vegyék figyelembe a Tevékenységi Engedély kiadásánál.
Vagy az, hogy több műszaki vizsgaállomás legyen a taxisoknak.
Szeretnék, ha hatékonyabban szankcionálnák a jogosulatlan személyszállítást (információmegosztás a hatóságok és a BKK között)
Javasolják, hogy a taxiellenőr legyen közfeladatot ellátó személy, erősítsék a fogyasztóvédelmi hatóság szerepét.
El kívánják érni, hogy csak az alapszín visszaállítása esetén kapjon fehér rendszámot a jármű, amelyik már nem taxi.
Egységes bizonylatolási kötelezettséget javasolnak a taxisoknak, továbbá azt, hogy a taxaméter és az online pénztárgép egy eszközben legyen.
Kép- és hangfelvétel készítésének engedélyezését szeretnék belül a taxiban.
A legnagyobb probléma, hogy azokat az alapvető kéréseket, melyeket a taxis szakmai szervezetek korábban javasoltak és azzal egyet is értettek a tárgyalások során az Önkormányzat képviselői, ez a rendelet tervezet már nem tartalmazza. Ez nem volt korrekt a részükről!
Legalább egy előzetes tájékoztatást megérdemeltünk volna, hogy miért maradtak ki sorra a szakma javaslatai a rendelet-tervezetből, annak ellenére, hogy a tárgyalásokon ilyen irányú változtatás lehetőségéről egy szó sem esett.
Érthető tehát a taxisok rossz hangulata. – zárta rövid tájékoztatását Metál Zoltán.
Jelenleg tehát itt tart a Tervezet, mely valószínűleg hosszú időre meghatározhatja a taxisok munkakörülményeit a fővárosban. Ám a Fővárosi Közgyűlésnek ezt még meg kell szavazni, vagyis még mindig csak Tervezetről van szó.
A szerk.
Sajtótájékoztatót tartott szerdán Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály osztályvezetője, ahol bejelentést tett: csütörtöktől…
Karambolozott a levegőben két repülő autó a közelgő kínai légishow próbáján, az egyik jármű megsérült…
A múlt héten a BKK megküldte a Fővárosi Taxirendelet módosításának tervezetét a taxis szakmai és…
A rendőrség egy pécsi baleset szemtanúit keresi. A Pécsi Rendőrkapitányság 02010/3002/2025. bűnügyi számon nyomozást folytat…
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…