A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik a jelenlegi helyzetet és a mostani mintegy 130 autógyártóból jó, ha az évtized végére 20 megmaradhat a kínai piacon. A BYD alelnöke azt is közölte, hogy a kihívások ellenére továbbra is számolnak a magyarországi gyártással.
A kínai autóipar Hszi Csin-ping elnök támadásainak középpontjába került a túlzott gyártási kapacitásból eredő kíméletlen árháborúk miatt. A kormányzati tisztviselők az agresszív árkedvezményeket okolják a különböző iparágakban tapasztalható defláció súlyosbításáért.
Márpedig az árkedvezmények lehetősége nélkül egyes eredeti berendezésgyártók kiszorulnak a piacról. Még 20 is túl sok, jelenleg pedig mintegy 130 gyártó verseng a világ legnagyobb tisztán elektromos és plug-in hibrid autópiacán – számolt be Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke kijelentéséről a The Financial Times.
Li a BYD előtt álló lehetőségekről és kihívásokról szólva utalt arra, hogy az AlixPartners tanácsadó cég becslése szerint a 2024-ben elektromos és hibrid járműveket értékesítő 129 márka közül 2030-ra mindössze 15 marad pénzügyileg életképes.
Ennél is tovább ment a BYD versenytársa, az Xpeng, amely korábban azt jósolta, hogy a világ autóipara az elkövetkező évtizedben mindössze 10 vállalatra zsugorodik.
Li szerint a BYD profitálni fog a csökkenő árversenyből, ugyanakkor elemzők szerint a cég nem teljesen védett a kormány által teremtett belföldi nyomástól. Ez már meg is mutatkozott abban, hogy a csoport a vártnál alacsonyabb nettó nyereséget és bevételt jelentett a második negyedévben, amit Peking hosszú távú beszállítói fizetési gyakorlatokra és árkedvezményekre irányuló fellépése okozott.
Li eloszlatta ezeket az aggodalmakat, de elismerte, hogy valószínűleg több kínai vállalat fog külföldön növekedést keresni, mivel a belföldi piacon továbbra is intenzív verseny zajlik. Ők maguk is növelik eladásaikat az Egyesült Királyságban és más európai piacokon, megfizethető elektromos és Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke kínálva fejlett szoftverekkel és egyéb technológiákkal.
Ennek kapcsán megerősítette, hogy a BYD továbbra is tervezi járművek gyártását Európában magyarországi, szegedi üzemén keresztül még ebben az évben, bár a termelés felfuttatása hosszabb időt vesz igénybe – idézte az ügyvezető alelnököt a Portfolio.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…