A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken ismertetett nemzetközi felmérésből.
A Boston Consulting Group (BCG) felmérése szerint Németországban a válaszadók csupán tizenhat százaléka mondta azt, hogy fontolóra venné egy kínai gyártású elektromos autó vásárlását. Ennél még alacsonyabb volt az arány az Egyesült Királyságban (15 százalék), Olaszországban (14 százalék) és Hollandiában (11 százalék).
A kínai járművekkel szembeni legnagyobb szkepticizmus az Egyesült Államokban tapasztalható. A felmérés szerint itt a válaszadók csupán 7 százaléka mutatott nyitottságot az ötlet iránt.
Az elmúlt néhány hónapban a BCG 9000 személyt kérdezett meg tíz országban: az Egyesült Államokban, Kínában, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában és Brazíliában.
A felmérés szerint a márkahűség a legtöbb országban általában nem túl hangsúlyos, Németországot kivéve, ott ugyanis a válaszadók akár fele is – az árszegmenstől függően – vásárolna egy másik autót ugyanattól a márkától, amelyet jelenleg is vezet. Más európai országokban ez az arány mindössze 35 százalék volt a BCG szerint.
A márkahűség Kínában volt a legalacsonyabb, a tömegautók esetében mindössze 9 százalék, a prémium járműveknél pedig 14 százalék.
A tanácsadó cég arra számít, hogy az elektromos járművek áttörést érnek el Európában az évtized végére – feltéve, hogy az EU nem enyhíti jelentősen szigorú környezetvédelmi célkitűzéseit és a szabályozásait. A BCG becslései szerint Németországban 2030-ra az összes eladott személygépkocsi negyven százaléka lehet teljesen elektromos, ami 2035-re már több mint kilencven százalékra emelkedhet.
Forrás: piacesprofit.hu Kép: illusztráció
Figyelem! 2025. év végén és 2026. év elején változik az időpontfoglalási lehetőség és az ügyintézés:…
Új fegyvert vethetnek be az ittas vezetők ellen az Egyesült Királyságban, és úgy tűnik, a…
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat, akik 2025 és…
Azok, akik katásként adóznak, rendkívül alacsony nyugdíjra, mindössze 50-60 ezer forintra számíthatnak. Erre jutottak a Bankmonitor…
Brüsszelben olyan új terv körvonalazódik, amely forgószélként söpörheti végig az európai autóipart. Az EU ugyanis…
Kétségtelenül a leggazdaságosabb adózási forma a kata – legalábbis annak a főfoglalkozású egyéni vállalkozónak, akit…