Categories: Hírek

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken ismertetett nemzetközi felmérésből.

A Boston Consulting Group (BCG) felmérése szerint Németországban a válaszadók csupán tizenhat százaléka mondta azt, hogy fontolóra venné egy kínai gyártású elektromos autó vásárlását. Ennél még alacsonyabb volt az arány az Egyesült Királyságban (15 százalék), Olaszországban (14 százalék) és Hollandiában (11 százalék).

A kínai járművekkel szembeni legnagyobb szkepticizmus az Egyesült Államokban tapasztalható. A felmérés szerint itt a válaszadók csupán 7 százaléka mutatott nyitottságot az ötlet iránt.

Az elmúlt néhány hónapban a BCG 9000 személyt kérdezett meg tíz országban: az Egyesült Államokban, Kínában, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában és Brazíliában.

A felmérés szerint a márkahűség a legtöbb országban általában nem túl hangsúlyos, Németországot kivéve, ott ugyanis a válaszadók akár fele is – az árszegmenstől függően – vásárolna egy másik autót ugyanattól a márkától, amelyet jelenleg is vezet. Más európai országokban ez az arány mindössze 35 százalék volt a BCG szerint.

A márkahűség Kínában volt a legalacsonyabb, a tömegautók esetében mindössze 9 százalék, a prémium járműveknél pedig 14 százalék.

A tanácsadó cég arra számít, hogy az elektromos járművek áttörést érnek el Európában az évtized végére – feltéve, hogy az EU nem enyhíti jelentősen szigorú környezetvédelmi célkitűzéseit és a szabályozásait. A BCG becslései szerint Németországban 2030-ra az összes eladott személygépkocsi negyven százaléka lehet teljesen elektromos, ami 2035-re már több mint kilencven százalékra emelkedhet.

Forrás: piacesprofit.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

20 óra ago

Dízelautója van? Készüljön fel, mert 2026-ban minden megváltozhat!

Európa gyors ütemben halad az elektromobilitás felé, és ennek az átállásnak az egyik legnagyobb vesztesei…

20 óra ago

Hamarosan kezdődik a Flórián téri felüljáró felújításának második üteme – buszsávok segítik a közösségi közlekedést

Várhatóan október 31-én kezdődik a Flórián téri felüljáró déli hídjának műszaki átadás-átvétele, majd az ideiglenes…

2 nap ago

Új parkolási megoldások a főváros több kerületében – a Corvin-negyednél félórás várakozóhelyek és ételfutár-parkolók, Újpesten K+R hely létesült

Eddig kevésbé ismert, de annál hasznosabb újítás jelent meg a Corvin-negyedben és Újpesten: a BKK…

2 nap ago

Döntöttek, januártól itt is fizetős lesz a parkolás

Várhatóan már januártól még több helyszínen válik fizetőssé a parkolás Budapesten. A sok ingázóval indokolják…

2 nap ago

Lopják a töltőkábelt

Egyre riasztóbb méreteket ölt az e-autók nyilvános töltőállomásain a töltőkábelek ellopása Nyugat-Európa és az USA…

3 nap ago