Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW vezérigazgatója, írja a Reuters. Oliver Zipse szerint a szabályozás túlzottan leegyszerűsít egy összetett problémát, és figyelmen kívül hagyja a teljes ellátási lánc környezeti hatásait.
A Politicónak adott interjúban Zipse arról beszélt, hogy az uniós klímapolitika jelenleg szinte kizárólag a járművek kibocsátására összpontosít, miközben kevés figyelem jut arra, hogy az akkumulátorgyártás vagy az üzemanyag-előállítás mennyire terheli a környezetet. Szerinte az is abszurd, hogy miközben az autógyártókat szigorú szabályozásokhoz kötik, addig az üzemanyag-előállító óriáscégeknek (Shell, BP) nem kell ilyeneknek megfelelniük.
Zipse nyilatkozata néhány nappal a müncheni IAA autószalon előtt jelent meg, ahol a BMW bemutatja az új elektromos modellcsaládjának első darabját. A lépés egyszerre jelzi, hogy a gyártó továbbra is elkötelezett az elektromobilitás mellett, ugyanakkor nem akar teljesen hátat fordítani a hagyományos motoroknak sem.
A vezérigazgató optimistán tekint az idei évre: a BMW várakozásai szerint 2025 végéig több mint 2,5 millió autót értékesít majd, ami különösen erős szám az európai piacon, ahol az eladások augusztus végére már meghaladták a tavalyi szintet.
A kijelentések újabb vitát indíthatnak az autóipar és az uniós döntéshozók között arról, hogyan lehet egyszerre biztosítani a klímavédelmi célok elérését és a versenyképesség megőrzését egy olyan ágazatban, amelyet egyre nagyobb nyomás alá helyez a kínai gyártók térnyerése és a nemzetközi kereskedelmi feszültségek.
Forrás: telex.hu Kép: illusztráció
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…
A Wizz Air félmaraton miatt A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint futóverseny miatt útlezárások lesznek Budapesten…
Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…
A Toyota a Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot és Lengyelországot magába foglaló Toyota Central Europe elnevezésű, mára…
Jelentős módosításokat vezet be a horvát kormány annak érdekében, hogy leszámoljanak a turisták lehúzásával nyerészkedő…