Categories: Hírek

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a lehetőségről tudnod kell, hogy megússza a jogosítványod.

Korábban szinte teljesen ismeretlen lehetőség volt az autósok körében, hogy önkéntes utánképzéssel csökkentsék a közlekedési előéleti pontjaikat – közismertebb néven a „büntetőpontokat”.

A koronavírus-járványig évente mindössze néhányan – legfeljebb ketten-hárman – éltek ezzel a lehetőséggel, és alig akadt, aki önszántából jelentkezett volna a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) képzéseire – írja a Közlekedésbiztonsági portál.

Az elmúlt években azonban jelentős fordulat történt: ma már évente 1500-1600 gépjárművezető vesz részt ilyen önkéntes programban, ami azt jelenti, hogy az utánképzésre jelentkezők mintegy ötöde saját elhatározásból jelenik meg.

A növekvő érdeklődés mögött több tényező áll:

  • Egyrészt nőtt a rendőri ellenőrzések gyakorisága és hatékonysága, így nagyobb esély van arra, hogy a közlekedési szabályokat rendszeresen megszegőket elkapják, és ők emiatt pontokat gyűjtenek.
  • Másrészt egyes foglalkozásoknál – például futároknál, taxisoknál vagy kereskedőknél – a jogosítvány megléte elengedhetetlen a munkavégzéshez, így ezekben a szakmákban már tudatosan terveznek az utánképzéssel: évente egyszer – hiszen gyakrabban nem lehet – inkább részt vesznek a képzésen, hogy megelőzzék a vezetői engedélyük elvesztését.

Fontos hangsúlyozni:  a fent felsorolt szakmákban dolgozó sofőrök nem feltétlenül szabályszegőbbek, mint mások – csupán az átlagosnál jóval több kilométert vezetnek, és mivel gyakrabban kerülnek rendőrségi ellenőrzés alá, így statisztikailag nagyobb eséllyel kaphatnak pontokat.

A közlekedési előéleti pontrendszert egyébként 2001-ben vezette be az Országgyűlés, azzal a céllal, hogy ösztönözze az önkéntes szabálykövetést, és javítsa a közúti közlekedés biztonságát. A rendszer lényege, hogy a szabályszegéseket súlyosságuk alapján pontokkal „jutalmazzák” – így a kisebb-nagyobb vétségek különböző mértékben számítanak bele a vezetők „előéletébe”.

3 év után automatikus elévülés

Nem varázsütésre, és nem minden pont egyszerre, hanem minden esetben a pontszám alapját képező szabályszegést megállapító határozat jogerőre emelkedésének, illetve a helyszíni bírság tudomásulvételének időpontjától számítják a három évet.

Forrás: vezess.hu Kép: police.hu

-ko

Recent Posts

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

4 óra ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

1 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

1 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

1 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago