Elképzelhető, hogy mire a szilárdtest akkumulátorok piacképessé válnak, valójában már nem jelentek számottevő előnyt a hagyományos társaikhoz képest.
A szilárdtest akkumulátor olyan, mint a magyar gazdasági fellendülés: évről évre megígérik, de aztán sosem lesz belőle. Pedig nap mint nap rengeteg mérnök dolgozik a papíron rendkívüli előnyökkel kecsegtető technológiával. Bár laboratóriumi körülmények között már több gyártónak is sikerült működő prototípusokat készítenie, a tömeggyártás már sokkal keményebb diónak bizonyul.
Wang Fang, a Kínai Autóipari Technológiai Kutatóközpont (China Automotive Technology Research Centre) tudósa négy fő területet állapított meg, amelyeknél a gyártók problémákkal szembesültek.
Ezek az ionvezető csatornák körüli bizonytalanságok, a bonyolult gyártási metódus, a biztonsági problémák és a tömeggyártási nehézségek. Bár a SAIC csoport 2025-re, a Toyota 2026-ra, a BYD pedig 2027-re ígérte a szilárdtest akkumulátorok kereskedelmi megjelenését, Wang Fang szerint a nehézségeket látva ezek a dátumok egyszerűen nem reálisak.
Egy másik probléma is akad, ami megkérdőjelezi a szilárdtest akkumulátorok jövőjét. Bár ez a technológia minden eddiginél nagyobb töltési teljesítményt és energiasűrűséget ígér, a jelenlegi akkumulátorok is folyamatosan fejlődnek.
A BYD például idén áprilisban jelentette be az 1000 kilowattos töltési sebességre is képes akkumulátorait és töltőit, amikkel 5 perc alatt 400 kilométerre elég áramot vételezhetnek a tulajdonosok. Az is elképzelhető tehát, hogy mire a szilárdtest akkumulátorok piacképessé válnak, valójában már nem jelentek számottevő előnyt a hagyományos társaikhoz képest.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal nyári ellenőrzései különösen két témára koncentrálódnak az idén: ezek a…
Egy új uniós szabályozás szerint a jövőben szigorúbb feltételek vonatkoznának a használt autók eladására. Csak…
Kínai elektromosautó-gyártók, a Neta és a Zeekr évek óta mesterségesen alakított eladási számokkal igyekeztek teljesíteni…
Egyre több utas számol be arról, hogy az elektromos autókban gyakrabban lesz rosszul, mint a…
A Peugeot visszahívási értesítést küld sok magyar autótulajdonosnak, ők majd soron kívül mehetnek a márkaszervizekbe…
Az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) tanulmánya szerint az elmúlt két évtizedben csupán kis mértékben csökkent…