Categories: Hírek

Várhatóan tovább csúsznak a szilárdtest akkumulátorok, de az sem biztos, hogy végül lesz

Elképzelhető, hogy mire a szilárdtest akkumulátorok piacképessé válnak, valójában már nem jelentek számottevő előnyt a hagyományos társaikhoz képest.

A szilárdtest akkumulátor olyan, mint a magyar gazdasági fellendülés: évről évre megígérik, de aztán sosem lesz belőle. Pedig nap mint nap rengeteg mérnök dolgozik a papíron rendkívüli előnyökkel kecsegtető technológiával. Bár laboratóriumi körülmények között már több gyártónak is sikerült működő prototípusokat készítenie, a tömeggyártás már sokkal keményebb diónak bizonyul.

Wang Fang, a Kínai Autóipari Technológiai Kutatóközpont (China Automotive Technology Research Centre) tudósa négy fő területet állapított meg, amelyeknél a gyártók problémákkal szembesültek.

Ezek az ionvezető csatornák körüli bizonytalanságok, a bonyolult gyártási metódus, a biztonsági problémák és a tömeggyártási nehézségek. Bár a SAIC csoport 2025-re, a Toyota 2026-ra, a BYD pedig 2027-re ígérte a szilárdtest akkumulátorok kereskedelmi megjelenését, Wang Fang szerint a nehézségeket látva ezek a dátumok egyszerűen nem reálisak.

Egy másik probléma is akad, ami megkérdőjelezi a szilárdtest akkumulátorok jövőjét. Bár ez a technológia minden eddiginél nagyobb töltési teljesítményt és energiasűrűséget ígér, a jelenlegi akkumulátorok is folyamatosan fejlődnek.

A BYD például idén áprilisban jelentette be az 1000 kilowattos töltési sebességre is képes akkumulátorait és töltőit, amikkel 5 perc alatt 400 kilométerre elég áramot vételezhetnek a tulajdonosok. Az is elképzelhető tehát, hogy mire a szilárdtest akkumulátorok piacképessé válnak, valójában már nem jelentek számottevő előnyt a hagyományos társaikhoz képest.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Megemelték a Flórián téri felüljárót

Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…

14 óra ago

Régiónkban készül majd az első európai Toyota gyárban összeszerelt akkumulátoros elektromos Toyota

A Toyota a Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot és Lengyelországot magába foglaló Toyota Central Europe elnevezésű, mára…

14 óra ago

Ütött a taxisok órája, leszámol a kormány a trükkök százaival

Jelentős módosításokat vezet be a horvát kormány annak érdekében, hogy leszámoljanak a turisták lehúzásával nyerészkedő…

2 nap ago

Kőkemény szigorítás a KRESZ-ben, az eddigi cselezés megszűnik

Milliókat érintő változás jön a magyar utakon, egy eddig gyakran használt kiskaput zárnak be, ami…

2 nap ago

Lázár: „Vita van a sebességhatár emeléséről”

Online felületen, témákra bontva lehet véleményt mondani az új KRESZ-ről, néhány hét múlva. A tervezett…

2 nap ago

Szüneteltetés, vagy megszüntetés?

Mérlegelj! Ha már több évtizedet lehúztál a volán mögött, talán egyetértesz azzal, hogy a taxizás…

3 nap ago