2025 elejétől Magyarországon is drasztikusan nő a bárki számára elérhető elektromosjármű-töltőpontok száma: a nagy benzinkúttársaságok (pl. MOL, Shell) saját beruházásban telepítenek új csatlakozókat, párhuzamosan zajlik egy többfázisú európai uniós pályázat és egy attól független, szintén EU-finanszírozású projekt is.
A Connecting Europe Facility (CEF) keretében futó Alternative Fuel Infrastructure Facility (AFIF) alprogram első üteme januárban zárult: 55 új állomást adtak át. Három további pályázati kör következik 2026 novemberéig, majd két év szünet után indul a kifejezetten vidéki „töltővakfoltok” felszámolását célzó hazai program.
Bár optimista szemmel a telepítések ütemezettek, pesszimista nézőpontból mindez lassúnak tűnik. Pozitívum, hogy az új töltőpontok nem egyszerre csatlakoznak a hálózatra, de a folyamatos, növekvő terhelés így is komoly kihívást jelent az elavult infrastruktúrának.
Nem csak Magyarországon, hanem egész Európában – sőt világszerte – a régi hálózatok nem a mostani, gyors zöldenergia-átállás igényeire készültek. Az e-autó-töltőkön túl a telepített hőszivattyúk, az új zöldenergia-források (például a háztartási napelemek) együttes terhelése egyre inkább meghaladja a jelenlegi vezetékes rendszerek kapacitását.
Forrás: hvg.hu
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…
Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…
A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…