2025 elejétől Magyarországon is drasztikusan nő a bárki számára elérhető elektromosjármű-töltőpontok száma: a nagy benzinkúttársaságok (pl. MOL, Shell) saját beruházásban telepítenek új csatlakozókat, párhuzamosan zajlik egy többfázisú európai uniós pályázat és egy attól független, szintén EU-finanszírozású projekt is.
A Connecting Europe Facility (CEF) keretében futó Alternative Fuel Infrastructure Facility (AFIF) alprogram első üteme januárban zárult: 55 új állomást adtak át. Három további pályázati kör következik 2026 novemberéig, majd két év szünet után indul a kifejezetten vidéki „töltővakfoltok” felszámolását célzó hazai program.
Bár optimista szemmel a telepítések ütemezettek, pesszimista nézőpontból mindez lassúnak tűnik. Pozitívum, hogy az új töltőpontok nem egyszerre csatlakoznak a hálózatra, de a folyamatos, növekvő terhelés így is komoly kihívást jelent az elavult infrastruktúrának.
Nem csak Magyarországon, hanem egész Európában – sőt világszerte – a régi hálózatok nem a mostani, gyors zöldenergia-átállás igényeire készültek. Az e-autó-töltőkön túl a telepített hőszivattyúk, az új zöldenergia-források (például a háztartási napelemek) együttes terhelése egyre inkább meghaladja a jelenlegi vezetékes rendszerek kapacitását.
Forrás: hvg.hu
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…
Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…