Categories: Hírek

Mától kerüld el Budapestnek ezt a részét! 3 hétig a villamos sem jár

Július 5-től 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon halad.

A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó munkák miatt szombattól július 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon, Kelenföld vasútállomás és a Szentlélek tér között közlekedik – hívta fel a figyelmet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken. Közleményük szerint az 1-es villamos helyett 1-es jelzéssel pótlóbusz jár majd a Bécsi út/Vörösvári út és a Szentlélek tér között. A pótlóbusz a Szentlélek téren a 134-es busz végállomásánál áll meg.

Július 5-től rövidített útvonalon jár az 1-es villamos

A BKK a pótlóbusz használata mellett a Vörösvári úton közlekedő 137-es, 218-as és 237-es autóbusz igénybevételét is javasolja. A 34-es és a 106-os autóbusz pedig hétköznapokon a csúcsidőszakokban sűrítve jár.

Az Észak-Budáról a pesti oldalra közlekedők választhatják a belváros felé a 17-es, a 19-es és a 41-es villamosról a 2-es metróra átszállást vagy a 9-es autóbuszt is – írták.

A társaság az utazások megtervezéséhez a BudapestGO alkalmazást ajánlja.

Jobb lesz elkerülni a Flórián teret

A BKK emlékeztetett, a Flórián térnél a déli hidat március elsején zárták le. A szükségszerű forgalomkorlátozások miatt a társaság arra kéri a közlekedőket, hogy – lehetőségük szerint – a felújítás idején a közösségi közlekedést vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését. Egyúttal azt tanácsolják a gépjárművel közlekedőknek, hogy a Flórián teret elkerülve, másik útvonalon közelítsék meg úti céljukat.

A nyári vágányzár időszakában a folyamatban lévő munkák a felüljárók alatti csomópontban a villamosvágány környezetében ideiglenes sávszűkítéssel, valamint jellemzően csúcsidőn kívül napközben és éjszakánként forgalomkorlátozással, esetleg lezárással járnak – olvasható a kommünikében.

Mint írták, a Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002-2003-ban újították fel. Korszerűsítésükre azért van szükség, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő útszakaszt az elkövetkezendő évtizedekben is biztonságosan lehessen használni. A szennyeződések és a nedvesség elsősorban a hőtágulási (dilatációs) réseknél, a pillérek környezetében, valamint az útpálya szegélyei mentén viselték meg a hidakat.

Forrás: femina.hu Kép: BKK

-ko

Recent Posts

Sosem volt még ennyi olcsó villanyautó Magyarországon

Ahogy szélesedik a választék, úgy válik egyre többek számára elérhetővé az elektromos autózás. Most megnézheted,…

5 óra ago

Kínai akkukonferencia: 2030 előtt csak mutatóba készül szilárdtest-akku

A 2025-ös World Power Battery Conference nevű rendezvényen Kína vezető akkumulátor- és autóipari szakértői gyűltek össze és…

5 óra ago

Remek hír érkezett rengeteg magyar autótulajnak: ez komoly könnyítés lesz a számukra

Jelentősen bővült Magyarországon az elektromos töltőállomások hálózata, 2024 végére már csaknem 3200 engedélyköteles töltőberendezés üzemelt…

1 nap ago

Így (ne) használd az autó világítását Ausztriában

Az őszi hónapokban egyre gyakoribb jelenség a köd, az eső és a romló látási viszonyok.…

1 nap ago

A kamara egy új pályára lépett – Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor

Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. A miniszterelnök…

2 nap ago

2026-ra ígéri a szilárdtest-akkut és az 1000 km hatótávú villanyautót a Dongfeng

A mai lítium-ion akkumulátorpakkok energiasűrűségének dupláját emlegeti a cég, és állítólag hamarosan indul a tömeggyártás…

2 nap ago