Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a gyalog és kerékpárral közlekedők vehetnek majd igénybe.

Belső Erzsébetváros, azaz a VII. kerület Nagykörúton belüli része a főváros egyik legsűrűbben lakott városrésze, ahol a BKK közlése szetint a gyalogosok száma jelentősen meghaladja az ott autóval közlekedőkét. Úgy vélik a városrész szűk utcái nem alkalmasak az igények egyidejű kiszolgálására, ezért a BKK, a Budapest Közút és a VII. kerületi önkormányzat új forgalmi rendet dolgozott ki.

Június 22-től, vasárnaptól, a nyár végéig

  • a Kazinczy utca Rákóczi út–Dob utca közötti, tesztjelleggel a Dob utca Rumbach Sebestyén utca–Síp utca közötti, valamint a Csányi utca Nagymező utca–Dob utca közötti szakaszát csak a gyalogos és kerékpáros forgalom használhatja, a gépjármű-behajtás megszűnik (a térképen piros vonallal jelölve);
  • csak engedéllyel lehet behajtani a Király utca Rumbach Sebestyén utca–Károly krt. közötti, a Madách Imre út Rumbach Sebestyén utca–Asbóth utca közötti szakaszára, valamint az Asbóth utcába;
  • tesztjelleggel a Wesselényi utca egy rövid szakasza a Rumbach Sebestyén utca–Síp utca között kétirányú lesz, a Holló utca gépjárművel ezen keresztül érhető majd el;
  • a Kis Diófa utca haladási iránya megfordul, oda a továbbiakban a Király utca felől lehet behajtani;
  • a Klauzál tér északkeleti oldalán, a vásárcsarnok előtt a kétirányú forgalom megszűnik, a szakasz a Klauzál utcával azonos módon a Dob utca felé járható.

A városrész többi utcájában megmarad a korábbi forgalmi rend, így a gépjármű-behajtás és áthajtás lehetősége (a térképen zöld nyíllal jelölve)

A forgalmi rend bevezetésével párhuzamosan a parkolási rend is megváltozik Belső-Erzsébetvárosban. Új lakossági parkolóhelyeket jelölnek ki a Wesselényi utcában a Kazinczy és Síp utca, a Rumbach Sebestyén utca Károly körút között, valamint a Klauzál tér több szakaszán.

A Wesselényi utca Síp utca és Rumbach Sebestyén utca közötti szakaszán – a kétirányúsítás miatt – a jelenlegi, kétoldali párhuzamos parkolás helyett csak az utca déli oldalán lehet majd parkolni. A tervezés során a helyiek érdekeit vették figyelembe, a lakossági parkolóhelyek számának megőrzésével.

A szakemberek a nyár végéig tartó tesztidőszak során folyamatosan gyűjtik majd a tapasztalatokat és visszajelzéseket, hogy azokat is megvizsgálva és felhasználva alakítsák ki a terület végleges forgalmi rendjét

Forrás: vezess.hu Kép: BKK

-ko

Recent Posts

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

46 perc ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

1 óra ago

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

21 óra ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

22 óra ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

3 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

4 nap ago