Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján történik majd a mérés.
Éppen a nyaralási szezon kezdetére érkezett a jó hír az Olaszországba autóval készülő magyar utazók számára: 2025. június 12-től új, a korábbiaknál szigorúbb szabályozás lép életbe a sebességmérő kamerákra vonatkozóan – írja a német AutoBild.
A szigorítás pedig ebben az esetben jót jelent az autósoknak, a változtatások jobb átláthatóságot, méltányosságot, és nem utolsósorban valódi biztonságot ígérnek.
A jövőben az új Autovelox rendszereket (ahogy az olaszok a traffipaxokat nevezik) már csak a helyi prefektúra kifejezett engedélyével lehet telepíteni, és kizárólag akkor, ha a sebesség-ellenőrzés célja valóban a közlekedésbiztonság szavatolása.
Ezenfelül minden egyes telepített vagy mobil sebességmérő kamerát legalább egy kilométerrel előre, külön táblával jelezni kell, így a meglepetésszerű, bokorból támadó mérések korszaka a múlté lesz.
Fontos változás még, hogy sebességmérő kamerát csak ott lehet majd elhelyezni, ahol az adott szakaszon legfeljebb 20 km/h-val alacsonyabb a maximális tempó az útfajtára jellemző általános korlátozásnál. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy 90 km/h-s sebességhatárú országúton – például egy építési területnél – többé nem lesz engedélyezett sebességmérő kamerát kihelyezni, ha 50 km/h-s a korlátozás.
Az új rendelet minimális távolságot is előír a kamerák között: lakott területen belül legalább egy, azon kívül pedig nem kevesebb mint négy kilométernek kell lennie két mérési pont között.
A rejtett, álcázott eszközök a jövőben tilosak lesznek.
Az olasz önkormányzatok 2024-ben mintegy 1,7 milliárd eurónyi bírságot szedtek be, érdekes lesz látni, hogyan fog változni ez az összeg az új szabályok érvénybelépésével.
A változtatásra többek között egy komoly port kavaró eset miatt került sor. Egy helyi átlagember ugyanis komoly bajba került a rejtett sebességmérők miatt. Andrea Ferretto nem vett észre egy fix sebességmérőt még 2021-ben, és többször is a megengedettnél gyorsabban húzott el előtte. Az érintett egy hat hónapos időszakban főleg bolti biztonsági őrként dolgozott, és munkába, illetve hazafelé menet hajtott át az útszakaszon, ahol legfeljebb 70-nel mehetett volna.
Összesen 28 ezer euró (11 millió forint) bírságot gyűjtött össze, s 1100 eurós havi bére mellett csaknem két évig kellene dolgoznia, hogy a bírságot ki tudja fizetni. Az autós olasz lapoknak azt mondta, a sebességmérő az érintett útszakaszon nem szolgálja a közlekedés biztonságát, csak pénzbeszedés a célja.
Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…