Categories: HírekUncategorized

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke ismét nyíltan bírálta az elektromos járművek kizárólagosságára épített klímastratégiákat. Egy interjúban hangsúlyozta: nem az elektromos hajtás az ellenség, hanem a szén-dioxid-kibocsátás – függetlenül attól, hogy azt milyen motor okozza.

Mégsem az elektromos hajtás a Szent Grál?

A Toyota vezetője szerint a közlekedés zöldítése nem oldható meg egyetlen technológia erőltetésével. Ehelyett egy úgynevezett multitechnológiás megközelítés lehet a kulcs a globális szennyezés mérsékléséhez – írja az Autoviny.sk.

A Toyota szerint a hibridek ökológiai hatékonysága még mindig alábecsült. Cégük becslése alapján egy elektromos autó körülbelül akkora szénlábnyomot hagy, mint három hibrid, ha az áramtermelés karbonintenzitását is figyelembe vesszük. Toyoda hangsúlyozza, hogy Japánban például az áram túlnyomó része fosszilis energiahordozókból származik, így az EV-k tömeges elterjedése akár növelheti is a CO₂-kibocsátást.

„Ha Japánban ma 9 millió autót villanyautóra cserélnénk, nőne a szénlábnyom” – figyelmeztetett Toyoda.

Tényleg a hibrideké a jövő?

A Toyota vezér szerint igen. Ezért nem mondanak le a hibridekről és a plug-in hibridekről sem, miközben fejlesztik az elektromos modelljeiket és a hidrogénes megoldásaikat is. A vállalat célja, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző régiók energiaellátási és infrastruktúra adottságaihoz.

Néhány példa:

Aygo X Hybrid – új városi hibrid modell, kategóriájában a legalacsonyabb CO₂-kibocsátással.

Toyota RAV4 (új generáció) – már csak hibridként és plug-in hibridként kapható, hagyományos benzines verzió nélkül.

bZ4X és Touring változatai – a Toyota új, teljesen elektromos zászlóshajói.

A hibridek népszerűbbek, mint valaha

Miközben a tisztán elektromos autók piaci növekedése egyes országokban lelassult vagy stagnál, a hibridek folyamatosan emelkedő pályán mozognak. Ez a trend is megerősíti a Toyota pozícióját: az elmúlt öt évben a vállalat a világ legnagyobb autógyártójává vált.

Toyoda szerint a villanyautók fontos szerepet játszanak, de nem jelenthetik az egyetlen utat a zöld közlekedéshez. A hangsúlyt nem a marketingversenyre, hanem a mérhető környezeti hatásokra kell helyezni.

Forrás: blikk.hu Kép: Illusztráció

-ko

Recent Posts

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

5 óra ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

1 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

2 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

2 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

3 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

5 nap ago