Categories: HírekUncategorized

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke ismét nyíltan bírálta az elektromos járművek kizárólagosságára épített klímastratégiákat. Egy interjúban hangsúlyozta: nem az elektromos hajtás az ellenség, hanem a szén-dioxid-kibocsátás – függetlenül attól, hogy azt milyen motor okozza.

Mégsem az elektromos hajtás a Szent Grál?

A Toyota vezetője szerint a közlekedés zöldítése nem oldható meg egyetlen technológia erőltetésével. Ehelyett egy úgynevezett multitechnológiás megközelítés lehet a kulcs a globális szennyezés mérsékléséhez – írja az Autoviny.sk.

A Toyota szerint a hibridek ökológiai hatékonysága még mindig alábecsült. Cégük becslése alapján egy elektromos autó körülbelül akkora szénlábnyomot hagy, mint három hibrid, ha az áramtermelés karbonintenzitását is figyelembe vesszük. Toyoda hangsúlyozza, hogy Japánban például az áram túlnyomó része fosszilis energiahordozókból származik, így az EV-k tömeges elterjedése akár növelheti is a CO₂-kibocsátást.

„Ha Japánban ma 9 millió autót villanyautóra cserélnénk, nőne a szénlábnyom” – figyelmeztetett Toyoda.

Tényleg a hibrideké a jövő?

A Toyota vezér szerint igen. Ezért nem mondanak le a hibridekről és a plug-in hibridekről sem, miközben fejlesztik az elektromos modelljeiket és a hidrogénes megoldásaikat is. A vállalat célja, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző régiók energiaellátási és infrastruktúra adottságaihoz.

Néhány példa:

Aygo X Hybrid – új városi hibrid modell, kategóriájában a legalacsonyabb CO₂-kibocsátással.

Toyota RAV4 (új generáció) – már csak hibridként és plug-in hibridként kapható, hagyományos benzines verzió nélkül.

bZ4X és Touring változatai – a Toyota új, teljesen elektromos zászlóshajói.

A hibridek népszerűbbek, mint valaha

Miközben a tisztán elektromos autók piaci növekedése egyes országokban lelassult vagy stagnál, a hibridek folyamatosan emelkedő pályán mozognak. Ez a trend is megerősíti a Toyota pozícióját: az elmúlt öt évben a vállalat a világ legnagyobb autógyártójává vált.

Toyoda szerint a villanyautók fontos szerepet játszanak, de nem jelenthetik az egyetlen utat a zöld közlekedéshez. A hangsúlyt nem a marketingversenyre, hanem a mérhető környezeti hatásokra kell helyezni.

Forrás: blikk.hu Kép: Illusztráció

-ko

Recent Posts

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

12 óra ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

1 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

2 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

2 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

2 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

3 nap ago