Categories: HírekUncategorized

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat, de akár le is állhat a termelés.

A probléma súlyát tükrözi, hogy a japán Suzuki ideiglenesen leállította a gyártását az anyaországában. A német autógyártók pedig biztosak benne, hogy a kínai szigorítás a helyi gazdaságok megrengetésével fenyeget – írja az Index.

Kína még áprilisban függesztett fel bizonyos ritkaföldfém-ásványok és mágnesek exportját Amerikába, a korlátozás azonban mostanra másokra is kiterjedt, amely jelentős nyersanyagkiesést jelent az autó-, félvezető-, és repülőgépiparban.

A problémát súlyát tükrözi, hogy a japán Suzuki ideiglenesen leállította a gyártását az anyaországában. A német autógyártók pedig biztosak benne, hogy a kínai szigorítás a helyi gazdaságok megrengetésével fenyeget – írja az Index.

Kína még áprilisban függesztette fel bizonyos ritkaföldfém-ásványok és mágnesek exportját Amerikába, a korlátozás azonban mostanra másokra is kiterjedt, amely jelentős nyersanyagkiesést jelent az autó-, félvezető-, és repülőgépiparban.

Peking eszközként használta fel a nyersanyagokat a Donald Trump által kirobbantott vámháborúban, az exporttilalom pedig azóta is kiemelt helyet kap az amerikai és kínai elnök megbeszélésén.

A mágnes exportját – amely nélkülözhetetlen többek között az autó-, drón-, robot- és rakétagyártásban – számos kínai kikötőben leállították. A beszerzők lázasan keresik az alternatív megoldásokat, attól tartva, hogy a gyártás a nyár végén akár teljesen leállhat.

Ha a helyzet nem változik gyorsan, a termelési késedelem, sőt, akár a termeléskiesés sem zárható ki – emelte ki Hildegard Müller, a német autólobbi vezetője.

Aggályokat fogalmazott meg az intézkedések miatt több indiai (Bajaj Auto), német (Volkswagen), koreai (Hyundai) és japán autógyártó is, akik a Trump-kormányzatnak írt levelükben a beszállítói lánc elakadásának súlyos következményeire figyelmeztettek. 

Néhány európai autóalkatrész-gyár máris felfüggesztette a termelést, a Mercedes-Benz pedig a ritkaföldfémek hiánya elleni védekezés módjait keresi.

Az átállás azonban nem egyszerű, sőt szinte lehetetlennek bizonyul, hiszen Kína adja a világ ritkaföldfém-termelésének közel 90 százalékát.

Egyes amerikai és német autógyárak megoldásképpen új motorokat fejlesztenek, amelyekben már nagyon alacsony a ritkaföldfém aránya, sőt, akár teljesen mellőzött. A fejlesztés azonban időigényes, a kritikus ásványi anyagok pedig nem iktathatók ki maradéktalanul.

Forrás: economx.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

22 óra ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

22 óra ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

22 óra ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago

Kigyulladhat töltés közben az ID.4, ezért visszahívást rendelt el a Volkswagen USA

A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…

2 nap ago