Categories: Hírek

Irigyli a taxisokat? Gigalóvét vizionál? Itt az igazság

Sokan úgy gondolájk a havi 1,5 millió körüli kereset luxuséletet biztosít a taxisoknak. A taxisok helyzete, főleg, ha betartják a szabályokat, folyamatosan romlik.

főváros két tárgyalási forduló után végül nem támogatta a taxisok által kért tarifaemelést. Budapesten így az alapdíj 1100, a kilométerdíj 440, a percdíj pedig 110 forint marad. 7500-8000 engedéllyel bíró sofőr dolgozik Budapesten, de a Telex által megkérdezett taxisok szerint a legálisan dolgozó, szabályokat betartó taxisok helyzete folyamatosan romlik.

A taxizással elérhető havi 1,3–1,7 millió forintos bevétel soknak hangzik, de a költségeket is számba kell venni. A napi 50–70 ezer forint sok munkával bár, de megkereshető, de a bevételre sokféle költség rakódik rá.

Az 1100, 440, illetve 110 forintos díjakon a taxis:

  • a fuvarszervezővel osztozik. Van, aki a címekért fix havi 170-180 ezer forintot fizet, más fixen 15 százalékot ad le, de az áfakörön kívüli egyéni vállalkozóknak ez inkább 18-19 százalékot jelent.
  • Akinek bérelnie kell az autóját, annak heti 75–95 ezer forint díj, és mellé a bevétel 13 százalékát kell leadni, ez fedezi az adminisztrációs díjakat (áfa, kezelési költség, a bevétel legálissá tétele).
  • Benzin, szervíz, adók. 1,5 millió forintos havi bevételt kell elérni ahhoz, hogy egy taxis mintegy 650 ezer forint nettót hazavihessen. Ehhez legalább 25 napon 10-10 órás műszakot kell lehúzni, ami 250 óra taxizást jelent

A taxisoknak sok legális és nem legális versenytársa is akad:

  • a BKV reptéri járata, amely 2200 forintos repülőtéri vonaljeggyel vehető igénybe, akár négy fő esetén is olcsóbb, mint taxival kijutni a reptérre. A taxisok szerint ez nekik fejenként napi 1-1,5 fuvar kiesését jelenti.
  • a legális transzferszolgáltatás, mint a szállodáknál látható minibuszok, luxustaxik.
  • a carsharing-szolgáltatók, sofőrszolgálatok, és akár a városszerte látható rollerek, közbringák is.
  • De vannak fekete szervezők is, akikkel meg kell küzdeni.

A taxisok szeretnék elérni, hogy mindenki betartsa a jogszabályokat, vagyis ne abból fakadjon a versenytársak előnye, hogy ők szürkezónában járnak, és mintegy 6500 főben limitálják a budapesti taxisok számát.

Forrás: economx.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

14 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

3 nap ago