Az internetes vásárlás lassan az autók világába is begyűrűzött: egyre több olyan brókercég van, amelyen keresztül gyakorlatilag webshopból lehet megrendelni az új kocsikat. De miért jó ez és mik lehetnek a hátulütők?
Be kell látnunk, az új autó vásárlása még mindig nagy dolog. Jó bemenni egy szalonba, végigsétálni a csillogó járgányok között, beülni a vezetőülésbe és beszívni a semmi máshoz nem hasonlítható újautó-illatot. A haladás azonban nem áll meg: egyre több olyan cég van, amelynek segítségével akár otthonról, az interneten keresztül vehetjük meg a kiszemelt kocsit.
Az Auto Bild összeállításában elemezte, hogy miért jó, vagy éppen mik a buktatói ennek a rendszernek, ami már nemcsak Németországban, de idehaza is egyre nagyobb teret hódít.
A szakzsargonban brókereknek hívják azokat a közvetítőket, akik az ügyfél és a kereskedő között állva lebonyolítják az adásvétel kezdeti szakaszát. Az új autókat árusító német portálokon egyes autókat több mint 25 százalékos kedvezménnyel kínálnak. A brókerek döntő előnnyel rendelkeznek a kereskedőkhöz képest: a magánszemélyekkel ellentétben, akik csak két vagy három autókereskedés ajánlatait tudják összehasonlítani a környékükön, az újautó-brókerek közvetlenül hozzáférhetnek több ezer kereskedő ajánlataihoz. Ennek az átfogó hálózatnak köszönhetően az ügynökök tudják, hol érhetők el a legjobb ajánlatok egy adott autóra.
Az ügyfél vagy közvetlenül a bróker weboldalán, vagy a gyártó konfigurátorában összeállítja magának a kívánt járművet. Ezután több ajánlat is befut, majd ha az ügyfél valamelyiket megfelelőnek találja, a bróker kiszáll az üzletkötés további szakaszából, a személyes kapcsolatfelvétel már az ügyfél és a kereskedő között zajlik. Ezután a kereskedésben minden a szokásos módon megy: tesztvezetés, a részletek megbeszélése és persze a végén a szerződéskötés. Ezután a kereskedő értesíti az ügynököt a sikeres szerződésről és kifizeti neki a jutalékot.
– A vevők megkímélik magukat attól a fáradságtól, hogy nekik kelljen összehasonlítaniuk a kereskedések kínálatát és az árakat
– Az árverseny arra sarkallja az ezeken a platformokon értékesítő kereskedőket, hogy minél kedvezőbb áron kínálják az autókat
– A vevők megkímélik magukat az alkudozástól, hiszen ezt gyakorlatilag a kereskedők elvégzik helyette azzal, hogy a lehető legkedvezőbb árat ajánlják
– A brókerek weboldalai főként olcsó járműveket kínálnak megrendelésre. Másrészt a bemutató járművek és a készleten lévő autók gyakran nem vagy csak korlátozottan érhetők el az internetes portálokon
– Mielőtt feladná az esetlegesen már meglévő jó kapcsolatot egy korábbi kereskedővel, érdemes meghallgatni az ő ajánlatát is
Magyarországon többek közt az onlineauto.hu, az azonnalelviheto.hu és a Duna Autó kínál online autóvásárlási lehetőséget. Ez utóbbi a brókermodelltől eltérően működik, náluk inkább arról van szó, hogy a készleten lévő autókat interneten keresztül le lehet foglalni és egy későbbi időpontra lehet időzíteni a vásárlást.
Az internetes autóvásárlás úttörői között szerepel a Tesla, bár ők megint csak nem brókerek, hiszen saját autóikat értékesítik, csak éppen online lehet megvásárolni őket. Akár a telefonra letöltött applikáción keresztül néhány kattintással megoldható a dolog, az autó átvétele előtt persze itt is személyesen be kell menni a szalonba, ám a foglalózás interneten, átutalással zajlik.
A netes autóvásárlásnak elvileg nincsenek buktatói, ugyanolyan biztonságos, mint amikor az ember maga próbálja intézni ezeket a dolgokat. Természetesen érdemes kellő körültekintéssel eljárni a megfelelő bróker kiválasztásánál.
Az, hogy az autókereskedők számára ez mennyire hasznos, már más kérdés. A rendszer ugyanis több olyan dolgot is rájuk kényszerít, amit bizonyára szeretnének elkerülni: kénytelenek engedni saját hasznukból, ha pedig a gyakorlat teret nyer, idővel akár az is előfordulhat, hogy a legtöbb importőr átáll erre a rendszerre. Ez pedig azt jelentheti, hogy kevesebb értékesítőre lesz szükség, akár néhány autószalon is megszűnhet.
Forrás: blikk.hu Kép: Illusztráció
Augusztus 9-től 17-ig fontos villamospálya- és útburkolat-felújítási munkák lesznek Budapest egyik legforgalmasabb csomópontjában, az Astoriánál.…
Megújult az E.ON Drive Infrastructure (EDRI) több mint 400 elektromosautó-töltőpontból álló hálózata: új arculatot kaptak…
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…