Categories: HírekUncategorized

Új korszak jön az autóvásárlásban – Érdemes brókerektől autót rendelni?

Az internetes vásárlás lassan az autók világába is begyűrűzött: egyre több olyan brókercég van, amelyen keresztül gyakorlatilag webshopból lehet megrendelni az új kocsikat. De miért jó ez és mik lehetnek a hátulütők?

  • Brókerek közvetítik az ügyfél és kereskedő között az adásvételt
  • Az ügyfélnek lehetősége van több ajánlat közül választani
  • Az árverseny ösztönzi a kereskedőket a kedvező árak felkínálására

Be kell látnunk, az új autó vásárlása még mindig nagy dolog. Jó bemenni egy szalonba, végigsétálni a csillogó járgányok között, beülni a vezetőülésbe és beszívni a semmi máshoz nem hasonlítható újautó-illatot. A haladás azonban nem áll meg: egyre több olyan cég van, amelynek segítségével akár otthonról, az interneten keresztül vehetjük meg a kiszemelt kocsit.

Az Auto Bild összeállításában elemezte, hogy miért jó, vagy éppen mik a buktatói ennek a rendszernek, ami már nemcsak Németországban, de idehaza is egyre nagyobb teret hódít.

A szakzsargonban brókereknek hívják azokat a közvetítőket, akik az ügyfél és a kereskedő között állva lebonyolítják az adásvétel kezdeti szakaszát. Az új autókat árusító német portálokon egyes autókat több mint 25 százalékos kedvezménnyel kínálnak. A brókerek döntő előnnyel rendelkeznek a kereskedőkhöz képest: a magánszemélyekkel ellentétben, akik csak két vagy három autókereskedés ajánlatait tudják összehasonlítani a környékükön, az újautó-brókerek közvetlenül hozzáférhetnek több ezer kereskedő ajánlataihoz. Ennek az átfogó hálózatnak köszönhetően az ügynökök tudják, hol érhetők el a legjobb ajánlatok egy adott autóra.

Az ügyfél vagy közvetlenül a bróker weboldalán, vagy a gyártó konfigurátorában összeállítja magának a kívánt járművet. Ezután több ajánlat is befut, majd ha az ügyfél valamelyiket megfelelőnek találja, a bróker kiszáll az üzletkötés további szakaszából, a személyes kapcsolatfelvétel már az ügyfél és a kereskedő között zajlik. Ezután a kereskedésben minden a szokásos módon megy: tesztvezetés, a részletek megbeszélése és persze a végén a szerződéskötés. Ezután a kereskedő értesíti az ügynököt a sikeres szerződésről és kifizeti neki a jutalékot.

Előnyök

– A vevők megkímélik magukat attól a fáradságtól, hogy nekik kelljen összehasonlítaniuk a kereskedések kínálatát és az árakat

– Az árverseny arra sarkallja az ezeken a platformokon értékesítő kereskedőket, hogy minél kedvezőbb áron kínálják az autókat

– A vevők megkímélik magukat az alkudozástól, hiszen ezt gyakorlatilag a kereskedők elvégzik helyette azzal, hogy a lehető legkedvezőbb árat ajánlják

Hátrányok

– A brókerek weboldalai főként olcsó járműveket kínálnak megrendelésre. Másrészt a bemutató járművek és a készleten lévő autók gyakran nem vagy csak korlátozottan érhetők el az internetes portálokon

– Mielőtt feladná az esetlegesen már meglévő jó kapcsolatot egy korábbi kereskedővel, érdemes meghallgatni az ő ajánlatát is

Magyarországon többek közt az onlineauto.hu, az azonnalelviheto.hu és a Duna Autó kínál online autóvásárlási lehetőséget. Ez utóbbi a brókermodelltől eltérően működik, náluk inkább arról van szó, hogy a készleten lévő autókat interneten keresztül le lehet foglalni és egy későbbi időpontra lehet időzíteni a vásárlást.

Az internetes autóvásárlás úttörői között szerepel a Tesla, bár ők megint csak nem brókerek, hiszen saját autóikat értékesítik, csak éppen online lehet megvásárolni őket. Akár a telefonra letöltött applikáción keresztül néhány kattintással megoldható a dolog, az autó átvétele előtt persze itt is személyesen be kell menni a szalonba, ám a foglalózás interneten, átutalással zajlik.

A netes autóvásárlásnak elvileg nincsenek buktatói, ugyanolyan biztonságos, mint amikor az ember maga próbálja intézni ezeket a dolgokat. Természetesen érdemes kellő körültekintéssel eljárni a megfelelő bróker kiválasztásánál.

Az, hogy az autókereskedők számára ez mennyire hasznos, már más kérdés. A rendszer ugyanis több olyan dolgot is rájuk kényszerít, amit bizonyára szeretnének elkerülni: kénytelenek engedni saját hasznukból, ha pedig a gyakorlat teret nyer, idővel akár az is előfordulhat, hogy a legtöbb importőr átáll erre a rendszerre. Ez pedig azt jelentheti, hogy kevesebb értékesítőre lesz szükség, akár néhány autószalon is megszűnhet.

Forrás: blikk.hu Kép: Illusztráció

-ko

Recent Posts

Jön az e-nyugta! Vége a papírfecnik korának?

Áprilisban hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely véget vethet a papírnyugta-korszaknak. A taxisok azonban…

11 óra ago

Balesetet okozott az Amazon robotaxija, visszahívást rendeltek el

Az Amazon sofőr nélküli, önvezető taxija okozott balesetet Las Vegasban. A szoftver rosszul reagált, ezért…

11 óra ago

Fesztiválok, taxik, szórakozóhelyek fokozott ellenőrzésére készül a fogyasztóvédelmi hatóság a tavaszi-nyári turisztikai szezonban

Fesztiválok, taxik, szórakozóhelyek fokozott ellenőrzésére készül a fogyasztóvédelmi hatóság a tavaszi-nyári turisztikai szezonban, cél az…

11 óra ago

Nem akarnak részegeket szállítani, sztrájkkal fenyegetnek az athéni taxisok

Az athéni taxisok 48 órás sztrájkkal fenyegetnek, mert nem akarnak a görög kormány elképzelései szerint…

1 nap ago

Flórián téri munkák: a bontással és az állványépítéssel egy időben elkezdődött a javítás is

Mintegy két hónapja, hogy március 1-jén lezárták a Flórián térnél a déli hidat, azóta ütemezetten…

1 nap ago

Szerdán érdemes lesz elkerülni az M0-ást, komoly dugóra figyelmeztetnek

Korlátjavítási munkálatok miatt forgalomterelésre kell számítani az M0-ás autóút M3-as autópálya felé vezető oldalán Nagytétény…

1 nap ago