A használt Teslák ára továbbra is meredek lejtőn van az amerikai piacon. Ez pedig rossz hír azoknak, akik továbbadnák korosodó autóikat és jó azoknak, akik Elon Musk politikai szerepvállalása ellenére használtan vásárolnának Teslát.
A márka használt autóinak ára átlagosan 10,1 százalékkal esett az idei és a tavalyi év márciusa között a használtautó-piacon. Ez volt a legnagyobb hanyatlás tíz autómárka összehasonlításában az egy- és ötéves közti autók között – idézte a Yahoo Finance az iSeeCars autópiaci kutatóintézet adatait. A Tesla ezzel megelőzte a Chryslert (8,9 százalékos értékvesztés), és a Maseratit is (8,6 százalékos elértéktelenedés). Ez a Steallantis két legnagyobb értékvesztést elszenvedő márkája. A legrosszabbul teljesítő húsz modell összehasonlításában azt látjuk, hogy a Tesla típusai élen járnak az értékvesztésben.
Az összes modell sorrendjének élén a Tesla Model S áll mínusz 17,2 százalékkal. A második a Porsche Taycan mínusz 15,1 százalékkal, a harmadik a Ford Explorer Hybrid mínusz 14,1 százalékkal, a negyedik a BMW 5-ös sorozat (hibrid) mínusz 13,9 százalékkal, az ötödik a Tesla Model Y 13,1 százalékos eséssel.
A Model Y használtan ezzel az árcsökkenéssel magyar devizában számolva átlagosan 11 millió forintért szerezhető meg a használtautó-piacon, a Model S szedán 9,3 millióért. A lista alján hátulról a negyedik a Tesla Model X 7,3 százalékos értékvesztéssel. A Jaguar E-Pace, a Chevrolet Corvette, a Lincoln Aviatorés a Chrysler Voyager mínusz 7,3 és mínusz 6,8 közti százalékokkal szerepel még a lista végén.
A szakértők elsősorban az új Teslák árcsökkentésével magyarázzák a használtak olcsóbbá válását. Emellett hozzájárul ehhez a kereslet csökkenése is, amit Elon Musk radikális jobboldali megnyilvánulásai és Donald Trump amerikai elnök mellett vállalat politikai megbízatása okoz.
Nemcsak az amerikai piacon, hanem a világ többi országában is egyre olcsóbbak a Teslák és az elektromos autók.
Ahogy arról itt a Totalcaron már beszámoltunk, a Használtautó.hu adatai szerint az idei év első két hónapjában a tisztán elektromos használt autók átlagára 11 százalékkal 10,4 millió forintra csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Közben az eladásra kínált benzinesek átlagára 1 százalékkal 3,8 millió forintra emelkedett, miközben a dízelmotorosok átlagára 4,4 millió forinton stagnált. A hibridek esetében az átlagár 1 százalékkal 11,3 millióra csökkent.
A Model 3 árának csökkenése a külföldi piacokon ahhoz vezetett, hogy ma már behozott autók között a második legnépszerűbb, a Volkswagen Golf mögött.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…
Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…
Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…
A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…
Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…
Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…