Categories: HírekUncategorized

A vezetéstámogató kütyük sokaknak bosszúságot okoznak, az autósok gyakran inkább kikapcsolják

A brit sofőrök több mint fele induláskor kikapcsolja a fejlett fedélzeti rendszerek egy részét, derült ki egy friss felmérésből. Főleg az intelligens sebességszabályozás zavarja őket.

A legnagyobb brit fogyasztóvédelmi szervezet, a Which? felmérte, hogy az EU által kötelezően bevezetett fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) miként használják az autósok a mindennapi közlekedésben.

A kutatás feltárta, hogy a sofőrök több mint fele kikapcsolja a biztonsági eszközök egy részét az autóban indulás előtt, mert sokan idegesítőnek, figyelemelterelőnek és részben emiatt akár veszélyesnek is találják ezeket 

Az ADAS feladata az lenne, hogy funkcióival megakadályozzák az elkerülhető baleseteket, például ha a sofőr akaratlanul elhagyja a sávot, túl gyorsan vezet, vagy nem vett észre egy előtte tornyosuló akadályt. A sofőrök azonban a jelek szerint nem szívesen működnek együtt a jelenleg használt rendszerekkel, különösen, ha azok egyszer már tévedtek. 

Következzenek azok a funkciók, amelyeket az autóvezetők egy  idő elteltével kiiktatnak.

  • Leginkább az Intelligens sebesség szabályozás zavarja a sofőröket: ezt a járművezetők 46 százaléka kikapcsolta.
  • A Sávtartó asszisztenst a járművezetők 42 százaléka iktatta ki a mindennapi közlekedésből.
  • Az Automatikus vészfékezést a sofőrök 34 százaléka kapcsolta ki.
  • A Figyelem/álmosság monitorozó funkciót a járművezetők 32 százaléka nem használja.
  • A Holttér figyelést pedig 30 százalék kapcsolta ki.

A biztonsági rendszerek alapvetően csökkenthetik az elkerülhető balesetek számát, néha azonban csak egyetlen tévedés is elég ahhoz, hogy a sofőr teljesen elveszítse bennük a bizodalmát. És amikor elveszítik a hitüket, kikapcsolják a rendszereket – mutatott rá a kutatás.

„Ez a farkast kiáltó fiú esete: ha indokolatlanul riasztanak, nem hiszünk nekik akkor sem, amikor tényleg baj van” – fogalmaznak.

Forrás: economx.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 óra ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

1 nap ago

Dízelautója van? Készüljön fel, mert 2026-ban minden megváltozhat!

Európa gyors ütemben halad az elektromobilitás felé, és ennek az átállásnak az egyik legnagyobb vesztesei…

1 nap ago

Hamarosan kezdődik a Flórián téri felüljáró felújításának második üteme – buszsávok segítik a közösségi közlekedést

Várhatóan október 31-én kezdődik a Flórián téri felüljáró déli hídjának műszaki átadás-átvétele, majd az ideiglenes…

2 nap ago

Új parkolási megoldások a főváros több kerületében – a Corvin-negyednél félórás várakozóhelyek és ételfutár-parkolók, Újpesten K+R hely létesült

Eddig kevésbé ismert, de annál hasznosabb újítás jelent meg a Corvin-negyedben és Újpesten: a BKK…

2 nap ago

Döntöttek, januártól itt is fizetős lesz a parkolás

Várhatóan már januártól még több helyszínen válik fizetőssé a parkolás Budapesten. A sok ingázóval indokolják…

2 nap ago