A brit sofőrök több mint fele induláskor kikapcsolja a fejlett fedélzeti rendszerek egy részét, derült ki egy friss felmérésből. Főleg az intelligens sebességszabályozás zavarja őket.
A legnagyobb brit fogyasztóvédelmi szervezet, a Which? felmérte, hogy az EU által kötelezően bevezetett fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) miként használják az autósok a mindennapi közlekedésben.
A kutatás feltárta, hogy a sofőrök több mint fele kikapcsolja a biztonsági eszközök egy részét az autóban indulás előtt, mert sokan idegesítőnek, figyelemelterelőnek és részben emiatt akár veszélyesnek is találják ezeket
Az ADAS feladata az lenne, hogy funkcióival megakadályozzák az elkerülhető baleseteket, például ha a sofőr akaratlanul elhagyja a sávot, túl gyorsan vezet, vagy nem vett észre egy előtte tornyosuló akadályt. A sofőrök azonban a jelek szerint nem szívesen működnek együtt a jelenleg használt rendszerekkel, különösen, ha azok egyszer már tévedtek.
Következzenek azok a funkciók, amelyeket az autóvezetők egy idő elteltével kiiktatnak.
A biztonsági rendszerek alapvetően csökkenthetik az elkerülhető balesetek számát, néha azonban csak egyetlen tévedés is elég ahhoz, hogy a sofőr teljesen elveszítse bennük a bizodalmát. És amikor elveszítik a hitüket, kikapcsolják a rendszereket – mutatott rá a kutatás.
„Ez a farkast kiáltó fiú esete: ha indokolatlanul riasztanak, nem hiszünk nekik akkor sem, amikor tényleg baj van” – fogalmaznak.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
A síszezon lassan már mindenhol elindult: megvan a síléc, a sisak és a divatos síkabát…
Figyelem! 2025. év végén és 2026. év elején változik az időpontfoglalási lehetőség és az ügyintézés:…
Új fegyvert vethetnek be az ittas vezetők ellen az Egyesült Királyságban, és úgy tűnik, a…
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat, akik 2025 és…
Azok, akik katásként adóznak, rendkívül alacsony nyugdíjra, mindössze 50-60 ezer forintra számíthatnak. Erre jutottak a Bankmonitor…
Brüsszelben olyan új terv körvonalazódik, amely forgószélként söpörheti végig az európai autóipart. Az EU ugyanis…