Közlekedési balesetet kockáztat meg, aki nyárra is fent hagyja a téligumit autóján – hívja fel a figyelmet az Allianz új közleményében.
Ezt bizonyítják a német ADAC autóklub kísérletei is, amelyek szerint a melegben a téligumi fékútja jóval hosszabb, mint a nyárié. A fékút azt a távolságot jelenti, amelyet a jármű a fékezés kezdete után tesz meg, mielőtt megállna.
100 kilométer per órás sebességről fékezve a különbség akár 16 méter is lehet. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy míg a nyári gumikkal felszerelt jármű már álló helyzetben van, addig a téli gumikat használó autós még körülbelül 37 kilométer per óra sebességgel halad – árulta el Töreky Gábor, az Allianz Hungária Zrt. lakossági nem-élet biztosításokért felelős igazgatója
Vészhelyzetben ez akár végzetes is lehet.
A defektek kockázata is sokkal magasabb akkor, ha téli gumival autózunk nyáron, hiszen a gumi a mechanikus sérülésekre is érzékenyebb lesz, ráadásul gyorsabban is kopik. A szakemberek azt javasolják, hogy 7 Celsius-fok feletti tartós hőmérséklet esetén váltsunk nyárigumira.
A hideg hónapok után az akkumulátor és a fékrendszer alapos ellenőrzése is fontos. Az akkumulátor télen nagy terhelésnek van kitéve, ami csökkentheti hatékonyságát, ezért tavasszal érdemes ellenőrizni a töltöttséget és a csatlakozók tisztaságát. Ha télen többször is nehézkesen indult az autó, akkor tavasszal ajánlott lehet az akkumulátor cseréje, hogy elkerüljük a váratlan meghibásodásokat. A fékbetétek, féktárcsák és a fékfolyadék állapotának vizsgálata szintén alapvető fontosságú, hiszen a csökkent fékhatás jelentősen növelheti a baleseti kockázatot.
Forrás: 24.hu Kép: illuszráció
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…