Categories: HírekUncategorized

A németek letesztelték: így szerepeltek az olcsóbb fékek a gyárival szemben

Mennyit érnek az utángyártott fékek? A német autóklub meglepő teszteredményeket közölt. A fékrendszer cseréje nem olcsó mulatság: ha fékbetétet és féktárcsát is váltani kell, a számla könnyen az egekbe szökhet. De valóban csak a gyári alkatrész lehet biztonságos? Vagy az utángyártott is tudja ugyanazt – olcsóbban?

A fékek kopása az egyik leggyakoribb ok, amiért szervizbe visszük az autót. A javítás ára a jármű típusától és korától függően akár több százezer forintra is rúghat. Sokan emiatt választanak független szervizeket, ahol kedvezőbb árakat és „gyári minőségű” utángyártott alkatrészeket kínálnak. De valóban jók ezek? A német autóklub (ADAC) utánajárt.

Az ADAC öt különböző utángyártott fékrendszert tesztelt egy VW Golf 7-es modellen, összevetve az eredeti VW-alkatrészekkel. A vizsgálat szempontjai: fékteljesítmény, tartósság, valamint környezetvédelmi tényezők. A laboratóriumi tesztek során különféle fékezési ciklusokkal mérték a kopást és a teljesítményt, a vezetési próbák pedig az autó viselkedését értékelték különböző fékrendszerekkel.

A különbségek az árakban drámaiak: egyes esetekben a gyári féktárcsák négyszer annyiba kerülnek, mint az utángyártottak. A fékteljesítmény viszont meglepően közel volt egymáshoz: 100 km/h-ról vészfékezve csupán fél méter volt az eltérés a legjobbak között. A leggyengébb termék is mindössze egy méterrel maradt el – ami normál körülmények közt elenyésző, de vészhelyzetben sokat számíthat.

Ez az egészen kis eltérés a modern fékasszisztens rendszereknek is köszönhető, amelyeket már 2009 óta beépítenek az új autókba – például a VW Golfba is. Ezek automatikusan maximalizálják a fékhatást vészhelyzetben.

Az eredeti VW-fékek nagy terhelésnél is egyenletes, kiszámítható teljesítményt nyújtanak, ám a valós forgalomban gyorsan kopnak. Az utángyártott, de jó nevű gyártók termékei azonban az ADAC szerint biztonságosan helyettesíthetik az eredetit – ráadásul jóval olcsóbban.

Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

18 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago