Categories: HírekUncategorized

A németek letesztelték: így szerepeltek az olcsóbb fékek a gyárival szemben

Mennyit érnek az utángyártott fékek? A német autóklub meglepő teszteredményeket közölt. A fékrendszer cseréje nem olcsó mulatság: ha fékbetétet és féktárcsát is váltani kell, a számla könnyen az egekbe szökhet. De valóban csak a gyári alkatrész lehet biztonságos? Vagy az utángyártott is tudja ugyanazt – olcsóbban?

A fékek kopása az egyik leggyakoribb ok, amiért szervizbe visszük az autót. A javítás ára a jármű típusától és korától függően akár több százezer forintra is rúghat. Sokan emiatt választanak független szervizeket, ahol kedvezőbb árakat és „gyári minőségű” utángyártott alkatrészeket kínálnak. De valóban jók ezek? A német autóklub (ADAC) utánajárt.

Az ADAC öt különböző utángyártott fékrendszert tesztelt egy VW Golf 7-es modellen, összevetve az eredeti VW-alkatrészekkel. A vizsgálat szempontjai: fékteljesítmény, tartósság, valamint környezetvédelmi tényezők. A laboratóriumi tesztek során különféle fékezési ciklusokkal mérték a kopást és a teljesítményt, a vezetési próbák pedig az autó viselkedését értékelték különböző fékrendszerekkel.

A különbségek az árakban drámaiak: egyes esetekben a gyári féktárcsák négyszer annyiba kerülnek, mint az utángyártottak. A fékteljesítmény viszont meglepően közel volt egymáshoz: 100 km/h-ról vészfékezve csupán fél méter volt az eltérés a legjobbak között. A leggyengébb termék is mindössze egy méterrel maradt el – ami normál körülmények közt elenyésző, de vészhelyzetben sokat számíthat.

Ez az egészen kis eltérés a modern fékasszisztens rendszereknek is köszönhető, amelyeket már 2009 óta beépítenek az új autókba – például a VW Golfba is. Ezek automatikusan maximalizálják a fékhatást vészhelyzetben.

Az eredeti VW-fékek nagy terhelésnél is egyenletes, kiszámítható teljesítményt nyújtanak, ám a valós forgalomban gyorsan kopnak. Az utángyártott, de jó nevű gyártók termékei azonban az ADAC szerint biztonságosan helyettesíthetik az eredetit – ráadásul jóval olcsóbban.

Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

23 óra ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

3 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

3 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

3 nap ago

Hétvégén ismét felborul a megszokott közlekedés Budapesten

A Wizz Air félmaraton miatt A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint futóverseny miatt útlezárások lesznek Budapesten…

4 nap ago

Megemelték a Flórián téri felüljárót

Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…

5 nap ago