Categories: HírekUncategorized

A németek letesztelték: így szerepeltek az olcsóbb fékek a gyárival szemben

Mennyit érnek az utángyártott fékek? A német autóklub meglepő teszteredményeket közölt. A fékrendszer cseréje nem olcsó mulatság: ha fékbetétet és féktárcsát is váltani kell, a számla könnyen az egekbe szökhet. De valóban csak a gyári alkatrész lehet biztonságos? Vagy az utángyártott is tudja ugyanazt – olcsóbban?

A fékek kopása az egyik leggyakoribb ok, amiért szervizbe visszük az autót. A javítás ára a jármű típusától és korától függően akár több százezer forintra is rúghat. Sokan emiatt választanak független szervizeket, ahol kedvezőbb árakat és „gyári minőségű” utángyártott alkatrészeket kínálnak. De valóban jók ezek? A német autóklub (ADAC) utánajárt.

Az ADAC öt különböző utángyártott fékrendszert tesztelt egy VW Golf 7-es modellen, összevetve az eredeti VW-alkatrészekkel. A vizsgálat szempontjai: fékteljesítmény, tartósság, valamint környezetvédelmi tényezők. A laboratóriumi tesztek során különféle fékezési ciklusokkal mérték a kopást és a teljesítményt, a vezetési próbák pedig az autó viselkedését értékelték különböző fékrendszerekkel.

A különbségek az árakban drámaiak: egyes esetekben a gyári féktárcsák négyszer annyiba kerülnek, mint az utángyártottak. A fékteljesítmény viszont meglepően közel volt egymáshoz: 100 km/h-ról vészfékezve csupán fél méter volt az eltérés a legjobbak között. A leggyengébb termék is mindössze egy méterrel maradt el – ami normál körülmények közt elenyésző, de vészhelyzetben sokat számíthat.

Ez az egészen kis eltérés a modern fékasszisztens rendszereknek is köszönhető, amelyeket már 2009 óta beépítenek az új autókba – például a VW Golfba is. Ezek automatikusan maximalizálják a fékhatást vészhelyzetben.

Az eredeti VW-fékek nagy terhelésnél is egyenletes, kiszámítható teljesítményt nyújtanak, ám a valós forgalomban gyorsan kopnak. Az utángyártott, de jó nevű gyártók termékei azonban az ADAC szerint biztonságosan helyettesíthetik az eredetit – ráadásul jóval olcsóbban.

Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

5 perc ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

1 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

1 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

1 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago