Categories: HírekUncategorized

A németek letesztelték: így szerepeltek az olcsóbb fékek a gyárival szemben

Mennyit érnek az utángyártott fékek? A német autóklub meglepő teszteredményeket közölt. A fékrendszer cseréje nem olcsó mulatság: ha fékbetétet és féktárcsát is váltani kell, a számla könnyen az egekbe szökhet. De valóban csak a gyári alkatrész lehet biztonságos? Vagy az utángyártott is tudja ugyanazt – olcsóbban?

A fékek kopása az egyik leggyakoribb ok, amiért szervizbe visszük az autót. A javítás ára a jármű típusától és korától függően akár több százezer forintra is rúghat. Sokan emiatt választanak független szervizeket, ahol kedvezőbb árakat és „gyári minőségű” utángyártott alkatrészeket kínálnak. De valóban jók ezek? A német autóklub (ADAC) utánajárt.

Az ADAC öt különböző utángyártott fékrendszert tesztelt egy VW Golf 7-es modellen, összevetve az eredeti VW-alkatrészekkel. A vizsgálat szempontjai: fékteljesítmény, tartósság, valamint környezetvédelmi tényezők. A laboratóriumi tesztek során különféle fékezési ciklusokkal mérték a kopást és a teljesítményt, a vezetési próbák pedig az autó viselkedését értékelték különböző fékrendszerekkel.

A különbségek az árakban drámaiak: egyes esetekben a gyári féktárcsák négyszer annyiba kerülnek, mint az utángyártottak. A fékteljesítmény viszont meglepően közel volt egymáshoz: 100 km/h-ról vészfékezve csupán fél méter volt az eltérés a legjobbak között. A leggyengébb termék is mindössze egy méterrel maradt el – ami normál körülmények közt elenyésző, de vészhelyzetben sokat számíthat.

Ez az egészen kis eltérés a modern fékasszisztens rendszereknek is köszönhető, amelyeket már 2009 óta beépítenek az új autókba – például a VW Golfba is. Ezek automatikusan maximalizálják a fékhatást vészhelyzetben.

Az eredeti VW-fékek nagy terhelésnél is egyenletes, kiszámítható teljesítményt nyújtanak, ám a valós forgalomban gyorsan kopnak. Az utángyártott, de jó nevű gyártók termékei azonban az ADAC szerint biztonságosan helyettesíthetik az eredetit – ráadásul jóval olcsóbban.

Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

1 óra ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

1 óra ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

1 óra ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

1 nap ago

A vállalkozás szüneteltetésének buktatói.

Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…

2 nap ago

Autópálya-matrica: szeptembertől vége!

Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…

2 nap ago