Categories: HírekUncategorized

Ezek az abroncsok lettek a legjobbak az ADAC nagy nyári gumitesztjén

A pontszámok alapján a 2,9 érték alatti abroncsokat a német autóklub melegen ajánlja, viszont a lista utolsó három szereplőjét nagyon nem.

A német autóklub a teszt előtt úgy határozott, hogy az az abroncs érdemli ki a „nagyon jó” minősítést, amelynek összpontszáma 0,6 – 1,5 között van. E fölött 2,5-ig „jó”, 3,5-ig pedig „kielégítő” minősítés járt az abroncsoknak. A 3,6 – 4,5 pontos sáv azt jelentette, hogy az abroncs „még megfelelő”, a fölött pedig elégtelen minősítést kapott a Doublecoin DC100.

ADAC nyáriabroncs-teszt 225/40 R 18

Continental SportContact7 1,8

Bridgestone Potenza Sport 1,9

Michelin Pilot Sport 5 1,9

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 1,9

Vredestein Ultrac Pro 2,2

Yokohama Advan Sport V107 2,3

Firestone Firehawk Sport 2,4

Falken Azenis FK520 2,4

Dunlop Sport Maxx RT2 2,4

Nexen N Fera Sport 2,4

Toyo Proxes Sport 2 2,4

Ceat SportDrive 2,9

Kumho Ecsta PS71 2,9

Nokian Tyres Powerproof 1 3,1

Giti GitiSport S2 3,2

Norauto Prevensys 4 3,9

Syron Tires Premium Performance 3,9

Doublecoin DC100 5,5

A Doublecoin rossz minősítésében nem kis szerepet játszott, hogy vizes aszfalton 80 kilométeres sebességről fékezve csak 45,1 méter múlva állt meg ezzel az abronccsal szerelt a tesztkocsi, míg a következők produkáltak 31 méter alatti fékutat: Continental, Bridgestone, Michelin, Goodyear, Kumho, Falken, Firestone, Norauto.

Másrészt az is érdekes, hogy az ADAC kopásvizsgálatai a Doublecoin DC-100-nál szinte hihetetlen 74 400 kilométeres várható futásteljesítményt mutattak ki, míg a tesztek szerint a Giti, Yokohama, Firestone, Toyo és a Kumho várható futásteljesítménye 33 600 és 37 300 kilométer között szóródott.

A pontszámok alapján a 2,9 érték alatti abroncsokat a német autóklub melegen ajánlja, viszont a lista utolsó három szereplőjét nagyon nem.

A listavezető Continentallal kapcsolatban pedig említsük meg, hogy a teljesen elektromos Volkswagen ID.7 annak egy testvérmodelljét, a Continental EcoContact 7 S abroncsot kapja a gyárban. Igaz, nem a tesztben szereplő méretben, hanem a Continental 235/40 R21 98H XL és 265/35 R21 101H XL méretben szállítja a gumiabroncsot.

Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

9 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

1 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

1 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

2 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

3 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

4 nap ago