Február 20-ától hónapokig nem lehet majd autóval felhajtani a repülőtér felső, érkezési szintjére, ami a tájékozatlan utasoknak komoly fejfájást okozhat.
Felugró ablakban figyelmeztet a Budapest Airport arra, hogy csütörtökön hónapokra átalakul, pontosabban szigorodik a parkolási rend az üzemeltetési területén, és bár a repülőtérre érkezők egy része biztosan értesült a dologról, azt még nem tudni, hogy a jelentősnek mondható forgalmi változások mennyi bosszúságot okoznak majd az utasoknak – különösen az első napokban.
A Budapest Airport hivatalos tájékoztatása szerint február 20-ától a repülőtér-fejlesztési sorozat következő állomásaként megújul a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kettes termináljához vezető híd, valamint az épület előtti, ki- és beszállásra használt terület (curbside). Ennek következtében a repülőtér indulási (felső) szintjére az utasok nem hajthatnak fel autóval, az érkezési (alsó) szinten pedig csökken a ki- és beszállásra használt terület.
Aki járt már autóval a repülőtéren, tudhatja, hogy frekventáltabb napokon és napszakokban a két szint is könnyen megtelik, és az erős forgalom miatt előfordulhat, hogy valaki az 5 perces türelmi idő alatt nem tud kijutni a parkolóból. Ez az az időintervallum, amikor napi két behajtás esetén még ingyenes a parkolás, utána viszont már 3500 forintot kell fizetni 30 percig.
Nehéz megjósolni, hogy az egyik parkolószint megszüntetése, illetve a másik leszűkítése mekkora káoszt okozhat, mindenesetre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője a 24.hu-nak megküldött válasza alapján nem számít ilyesmire.
Mint írták: a Budapest Airport hónapok óta készül a felújítási munkálatokra annak érdekében, hogy a forgalom ez idő alatt is gördülékeny legyen, az átmenetileg életbe lépő forgalmi rendet is úgy alakította ki, hogy a terület áteresztő képességét a lehető legnagyobb mértékben biztosítani tudja. A curbside-hoz hasonlóan az utasok a zöld táblákkal jelölt Terminál Parkolót és a lila táblákkal jelölt City Break Parkolót is 5 percig ingyenesen igénybe vehetik, napi két alkalommal.
A két említett parkolót az alábbi térképen szintén zöld és lila színnel jelölte a Budapest Airport a hivatalos tájékoztatásában. Ezek valóban hasonlóan közel vannak a repülőtér bejáratához, de kérdés, hogy a repülőtér havi több mint egymillió utasa kivétel nélkül időben értesül-e erről az információról.
Erről a Budapest Airport azt közölte, hogy a lezárással kapcsolatban már február elején megkezdték a széles körű tájékoztatást több csatornán is, így a médiában, a saját közösségi médiás felületeiken és a bud.hu weboldalon is, így az érintettek időben értesülhettek a változásokról. Ehhez képest azonban, ha valaki felmegy a Budapest Airport Facebook-oldalára, akkor csak egy február 3-ai posztot lát a parkolók korlátozásáról – nagy kampányról tehát nem lehet beszélni.
Szerettük volna megtudni azt is, hogy naponta átlagosan hány jármű fordul meg a reptér alsó és felső szintjén, hogy nagyjából képet kapjunk arról, hány autót kell átterelni más parkolókba, de erről – üzleti titokra hivatkozva – nem árultak el adatokat.
Arról is érdeklődtünk, hogy a felújítás miatt tanácsolják-e az utasoknak, hogy érkezzenek a tervezettnél hamarabb a repülőtérre. Erre azt felelték: „a Budapest Airport azt javasolja, hogy az utasok járatuk indulása előtt 2,5 órával érkezzenek meg a repülőtérre”.
Ez azért is érdekes, mert a bud.hu-n arra a kérdésre, miszerint a járat indulása előtt mennyi idővel érdemes megérkezni a repülőtérre, azt lehet olvasni, hogy a check-in, azaz a jegykezelés és a poggyászfelvétel általában a járat indulása előtt két órával kezdődik. Ajánlott legkésőbb már ekkor a repülőtérre érkezni, hogy mindenre jusson elég idő abban az esetben is, ha már a repülőtérre való kiérkezés előtt interneten el lett intézve a check-in.
Vagyis az üzemeltető is érezheti azt, hogy a parkolási nehézségek késleltethetik a beérkezést a repülőtér várójába.
Ez az állapot ráadásul nem néhány hétig tart, hiszen a felújítás a tervek szerint június végéig fejeződik be, vagyis körülbelül négy hónapon át nem lehet majd használni a felső parkolószintet.
A légikikötő továbbra is elérhető lesz busszal is. A tervek szerint 2025 júniusáig a 100E busz a lezárt felső szint helyett az érkezési szint külső ívére érkezik, a belváros felé változatlan helyéről, az érkezési szint belső ívéről indul. A nem a BKK által üzemeltetett buszok az indulási szintre nem hajthatnak fel, ehelyett a buszterminált vehetik igénybe.
A forgalmirend-változás miatt a Budapest Airport arra kér mindenkit, hogy nagyobb körültekintéssel, a megváltozott útjelző tábláknak megfelelően közelítsék meg a repülőteret. A repülőtér-üzemeltető a munkavégzés ideje alatt az utasok megértését és türelmét kéri – írták lapunknak.
Forrás: 24.hu Kép: YouTube
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…