Az emberek spórolnak a téligumi-cserén, de egy esetleges balesetnél pórul járhatunk a biztosítóknál.
Meglehetősen sok rácsúszásos baleset történik az utakon, s ez jellemzően a féktáv be nem tartásának, valamint a nem megfelelő fékhasználatnak köszönhető – mondta az InfoRádiónak Német Péter, majd hozzátette, a rossz anyagi körülmények miatt egyre öregebb Magyarországon az autópark. A CLB biztosítási alkusz kommunikációs igazgatója azt is elmondta, hogy nehezen tudják kitermelni az emberek a fenntartási költségeket, így aztán sokszor a gumin is megy a spórolás, amikor cserélni kéne. Ez pedig jelentősen fokozza a balesetveszélyes helyzeteket.
„Magyarországon jogszabály nem írja elő a téli vagy nyári gumi használatát, de előírja ezt a biztosítási törvény, és benne is van a biztosítási fedezetekről szóló szerződésekben, hogy megfelelő műszaki állapotú gépjárművel kell részt venni a közlekedésben. Akkor fizet a biztosító, ha a gépjármű megfelelő műszaki állapotban volt. Ennek a megfelelő műszaki állapotnak viszont már részei a gumiabroncsok, a túlságosan kopott vagy teljesen elhasználódott, sérült vagy egyáltalán nem a közlekedési helyzetnek megfelelő gumiabroncs” – közölte a szakember.
Emiatt egy kötelező biztosításos károkozás esetén, ha egy ilyen autós a hibás, akár vissza is követelheti a biztosító másfél millió forint összegig az okozott kárt, Illetve akár a teljes cascós kárkifizetést is megtagadhatja adott esetben a biztosító – hívta fel a figyelmet a következményekre Németh Péter.
A kommunikációs igazgató szerint a biztosítási szemlénél jegyzőkönyv is készül a gumik állapotáról, azonban ilyenkor külön kiterjedhet a vizsgálat arra, hogy ez a gumi alkalmas volt-e arra, hogy a gépjármű részt vegyen a forgalomban. Ha pedig bebizonyosodik, hogy nem volt alkalmas, akkor az a biztosítási kifizetések megtagadását vonhatja maga után, illetve kötelező biztosítás esetén regressziót – mondta Németh Péter.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…