Categories: Hírek

Kiderült, mennyire drága a magyar matrica a többi ország bérletéhez képest

 

  • Az idei matricákkal lehet sztrádázni szerdától.
  • Aki mégis elfelejtené, még van lehetősége a pótlásra.
  • Továbbá készült egy körkép az többi ország matricaárairól.

 

Január 1-től, vagyis szerdától már az új 2025-re szóló sztrádamatricákkal lehet csak használni az autópályákat. (Kivéve a tavalyi egész évre szóló matricákat, amelyek január végéig érvényesek.

 

A NÚSZ (Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.) szerint:

A díjköteles útszakaszokat kizárólag érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet igénybe venni, azaz a felhajtás előtt gondoskodni kell a megfelelő e-matrica beszerzéséről. Az érvényességi napon belüli vásárlás esetén az érvényesség kezdete minden esetben a vásárlás időpontja (nap/óra/perc/másodperc). Azoknak a jóhiszemű úthasználóknak, akik tévedésből hajtottak fel a díjköteles úthálózatra, a felhajtástól számítva maximum 60 perc áll a rendelkezésükre, hogy megvásárolják úthasználati jogosultságukat.

 

Az idén egyébként 3,4 százalékkal drágultak a sztrádamatricák. Így a sima, maximum 7 személyes személyautókra (D1-es kategória) szóló 2025-ös

  • éves országos matrica ára 59 210,
  • a vármegyeieké 6890 forint.
  • A havi matricáért 10 710,
  • a hetiért (10 napos) pedig 6620 forintos kell fizetni.

 

A villanyautosok.hu pedig összeszedte, hogy Európa több országában mennyiért lehet autópályázni. A magyar éves matrica ára magasabb az osztrák, a szlovén, a román, a cseh és szlovák társánál, utóbbiak ára 11 500 és 53 200 forint között szóródik.

A cikk szerint Belgiumban, Hollandiában, Nagy-Britanniában és Németországban személygépkocsival általában ingyenes az autópálya használata, igaz, előfordulhatnak fizetős szakaszok, például hidak vagy alagutak. Franciaországban, Horvátországban, Lengyelországban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban és Szerbiában fizetőkapus rendszert alkalmaznak. Ez lehet úgynevezett kétkapus, amikor a felhajtáskor kapott „cetli” alapján lehajtáskor kell fizetni, de lehet szakaszos is, ahol minden egyes szakaszra külön kell megfizetni a díjat. Utóbbi rendszer hátránya, hogy jóval többször kell megállni, esetleg sorakozni.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

5 perc ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

22 óra ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

2 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

2 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

2 nap ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

3 nap ago