Categories: Hírek

Kiderült, mennyire drága a magyar matrica a többi ország bérletéhez képest

 

  • Az idei matricákkal lehet sztrádázni szerdától.
  • Aki mégis elfelejtené, még van lehetősége a pótlásra.
  • Továbbá készült egy körkép az többi ország matricaárairól.

 

Január 1-től, vagyis szerdától már az új 2025-re szóló sztrádamatricákkal lehet csak használni az autópályákat. (Kivéve a tavalyi egész évre szóló matricákat, amelyek január végéig érvényesek.

 

A NÚSZ (Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.) szerint:

A díjköteles útszakaszokat kizárólag érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet igénybe venni, azaz a felhajtás előtt gondoskodni kell a megfelelő e-matrica beszerzéséről. Az érvényességi napon belüli vásárlás esetén az érvényesség kezdete minden esetben a vásárlás időpontja (nap/óra/perc/másodperc). Azoknak a jóhiszemű úthasználóknak, akik tévedésből hajtottak fel a díjköteles úthálózatra, a felhajtástól számítva maximum 60 perc áll a rendelkezésükre, hogy megvásárolják úthasználati jogosultságukat.

 

Az idén egyébként 3,4 százalékkal drágultak a sztrádamatricák. Így a sima, maximum 7 személyes személyautókra (D1-es kategória) szóló 2025-ös

  • éves országos matrica ára 59 210,
  • a vármegyeieké 6890 forint.
  • A havi matricáért 10 710,
  • a hetiért (10 napos) pedig 6620 forintos kell fizetni.

 

A villanyautosok.hu pedig összeszedte, hogy Európa több országában mennyiért lehet autópályázni. A magyar éves matrica ára magasabb az osztrák, a szlovén, a román, a cseh és szlovák társánál, utóbbiak ára 11 500 és 53 200 forint között szóródik.

A cikk szerint Belgiumban, Hollandiában, Nagy-Britanniában és Németországban személygépkocsival általában ingyenes az autópálya használata, igaz, előfordulhatnak fizetős szakaszok, például hidak vagy alagutak. Franciaországban, Horvátországban, Lengyelországban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban és Szerbiában fizetőkapus rendszert alkalmaznak. Ez lehet úgynevezett kétkapus, amikor a felhajtáskor kapott „cetli” alapján lehajtáskor kell fizetni, de lehet szakaszos is, ahol minden egyes szakaszra külön kell megfizetni a díjat. Utóbbi rendszer hátránya, hogy jóval többször kell megállni, esetleg sorakozni.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

19 óra ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

3 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

4 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

4 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

5 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

5 nap ago