Categories: Hírek

Kiderült, mennyire drága a magyar matrica a többi ország bérletéhez képest

 

  • Az idei matricákkal lehet sztrádázni szerdától.
  • Aki mégis elfelejtené, még van lehetősége a pótlásra.
  • Továbbá készült egy körkép az többi ország matricaárairól.

 

Január 1-től, vagyis szerdától már az új 2025-re szóló sztrádamatricákkal lehet csak használni az autópályákat. (Kivéve a tavalyi egész évre szóló matricákat, amelyek január végéig érvényesek.

 

A NÚSZ (Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.) szerint:

A díjköteles útszakaszokat kizárólag érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet igénybe venni, azaz a felhajtás előtt gondoskodni kell a megfelelő e-matrica beszerzéséről. Az érvényességi napon belüli vásárlás esetén az érvényesség kezdete minden esetben a vásárlás időpontja (nap/óra/perc/másodperc). Azoknak a jóhiszemű úthasználóknak, akik tévedésből hajtottak fel a díjköteles úthálózatra, a felhajtástól számítva maximum 60 perc áll a rendelkezésükre, hogy megvásárolják úthasználati jogosultságukat.

 

Az idén egyébként 3,4 százalékkal drágultak a sztrádamatricák. Így a sima, maximum 7 személyes személyautókra (D1-es kategória) szóló 2025-ös

  • éves országos matrica ára 59 210,
  • a vármegyeieké 6890 forint.
  • A havi matricáért 10 710,
  • a hetiért (10 napos) pedig 6620 forintos kell fizetni.

 

A villanyautosok.hu pedig összeszedte, hogy Európa több országában mennyiért lehet autópályázni. A magyar éves matrica ára magasabb az osztrák, a szlovén, a román, a cseh és szlovák társánál, utóbbiak ára 11 500 és 53 200 forint között szóródik.

A cikk szerint Belgiumban, Hollandiában, Nagy-Britanniában és Németországban személygépkocsival általában ingyenes az autópálya használata, igaz, előfordulhatnak fizetős szakaszok, például hidak vagy alagutak. Franciaországban, Horvátországban, Lengyelországban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban és Szerbiában fizetőkapus rendszert alkalmaznak. Ez lehet úgynevezett kétkapus, amikor a felhajtáskor kapott „cetli” alapján lehajtáskor kell fizetni, de lehet szakaszos is, ahol minden egyes szakaszra külön kell megfizetni a díjat. Utóbbi rendszer hátránya, hogy jóval többször kell megállni, esetleg sorakozni.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség hétfőtől

Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…

15 óra ago

Vagyonokra büntetnek, ha így zuhanyzol a népszerű nyaralóhelyen

Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…

15 óra ago

Egy éve Budapesten: hajós városnézéssel és vidéki terjeszkedéssel ünnepel az Uber

Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…

1 nap ago

Nem támogatja Magyarország a 10 évesnél idősebb autók évenkénti műszakiztatását

Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…

1 nap ago

Térképen az EU-országok kedvenc autói – Magyarország kilóg a sorból

Egy friss térkép megmutatja, hogyan fest az újautó-eladások toplistája az EU tagállamaiban, vagyis melyek a…

1 nap ago

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

3 nap ago