Categories: Hírek

A GVH 2.1 millióra megbírságolta City Taxit félrevezető állítások miatt

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,1 millió forintos bírságot szabott ki a City Taxira, miután megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat hirdetett „árgaranciájával” és „kizárólagos tulajdonság” állításaival, amelyek nem feleltek meg a valóságnak.

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi ellen, és megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat. A vizsgálat szerint a City Taxi által hirdetett „árgarancia” és „kizárólagos tulajdonság” állítások nem feleltek meg a valóságnak – derül ki a hivatal közleményéből.

A GVH hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak reklámüzeneteiket mindig körültekintően kell megfogalmazniuk, hogy elkerüljék a fogyasztók félrevezetését. A hatóság továbbá javasolja, hogy a cégek tanulmányozzák a GVH korábbi döntéseit, amelyek iránymutatásként szolgálhatnak a jogszerű kereskedelmi gyakorlatok kialakításához. Ez segíthet megelőzni a hasonló jogsértéseket, és biztosíthatja a fogyasztói bizalom fenntartását.

A Gazdasági Versenyhivatal 2024 tavaszán indított eljárást a City Taxival szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálói részletesen feltárták az ügyet. Ez alapján a GVH Versenytanácsa megállapította, hogy a City Taxi 2024. január 10. és február 26. között több ponton is megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmát – írták a közleményben.

Hozzátették, hogy az eljárásban a City Taxi együttműködött a hatósággal, és az eljárás megkezdését követően önként megszüntette a jogsértő gyakorlatokat. A GVH Versenytanácsa mindezek figyelembevételével 2,1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

 

Az ügy miatt a hivatal ismételten hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk kereskedelmi gyakorlatuk, különösen reklámüzeneteik megtervezésére. A piacelsőséget és a kizárólagosságot hirdető állítások esetében a cégeknek mindenkor képesnek kell lenniük igazolni azokat, beleértve az üzenetek alkalmazásának teljes időszakát. Az alapos és hiteles kommunikáció nemcsak a fogyasztói bizalom fenntartása, hanem a jogi megfelelőség szempontjából is kulcsfontosságú.

Forrás: index.hu 

 

Double D

Recent Posts

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

4 óra ago

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

1 nap ago

Májusban is lendületesen bővült a hazai elektromos járműpark

2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…

3 nap ago

Autósok figyelem: ez a hiba akár félmillióba is kerülhet

A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…

3 nap ago

A római taxisok felháborodtak, mert Max Verstappenéhez hasonlították a vezetési stílusukat

A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…

3 nap ago

Péntek éjszaka a belvárosban – fókuszban a biztonság

A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

4 nap ago