A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,1 millió forintos bírságot szabott ki a City Taxira, miután megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat hirdetett „árgaranciájával” és „kizárólagos tulajdonság” állításaival, amelyek nem feleltek meg a valóságnak.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi ellen, és megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat. A vizsgálat szerint a City Taxi által hirdetett „árgarancia” és „kizárólagos tulajdonság” állítások nem feleltek meg a valóságnak – derül ki a hivatal közleményéből.
A GVH hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak reklámüzeneteiket mindig körültekintően kell megfogalmazniuk, hogy elkerüljék a fogyasztók félrevezetését. A hatóság továbbá javasolja, hogy a cégek tanulmányozzák a GVH korábbi döntéseit, amelyek iránymutatásként szolgálhatnak a jogszerű kereskedelmi gyakorlatok kialakításához. Ez segíthet megelőzni a hasonló jogsértéseket, és biztosíthatja a fogyasztói bizalom fenntartását.
A Gazdasági Versenyhivatal 2024 tavaszán indított eljárást a City Taxival szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával.
A nemzeti versenyhatóság vizsgálói részletesen feltárták az ügyet. Ez alapján a GVH Versenytanácsa megállapította, hogy a City Taxi 2024. január 10. és február 26. között több ponton is megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmát – írták a közleményben.
Hozzátették, hogy az eljárásban a City Taxi együttműködött a hatósággal, és az eljárás megkezdését követően önként megszüntette a jogsértő gyakorlatokat. A GVH Versenytanácsa mindezek figyelembevételével 2,1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Az ügy miatt a hivatal ismételten hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk kereskedelmi gyakorlatuk, különösen reklámüzeneteik megtervezésére. A piacelsőséget és a kizárólagosságot hirdető állítások esetében a cégeknek mindenkor képesnek kell lenniük igazolni azokat, beleértve az üzenetek alkalmazásának teljes időszakát. Az alapos és hiteles kommunikáció nemcsak a fogyasztói bizalom fenntartása, hanem a jogi megfelelőség szempontjából is kulcsfontosságú.
Forrás: index.hu
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…