Categories: Hírek

A GVH 2.1 millióra megbírságolta City Taxit félrevezető állítások miatt

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,1 millió forintos bírságot szabott ki a City Taxira, miután megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat hirdetett „árgaranciájával” és „kizárólagos tulajdonság” állításaival, amelyek nem feleltek meg a valóságnak.

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi ellen, és megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat. A vizsgálat szerint a City Taxi által hirdetett „árgarancia” és „kizárólagos tulajdonság” állítások nem feleltek meg a valóságnak – derül ki a hivatal közleményéből.

A GVH hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak reklámüzeneteiket mindig körültekintően kell megfogalmazniuk, hogy elkerüljék a fogyasztók félrevezetését. A hatóság továbbá javasolja, hogy a cégek tanulmányozzák a GVH korábbi döntéseit, amelyek iránymutatásként szolgálhatnak a jogszerű kereskedelmi gyakorlatok kialakításához. Ez segíthet megelőzni a hasonló jogsértéseket, és biztosíthatja a fogyasztói bizalom fenntartását.

A Gazdasági Versenyhivatal 2024 tavaszán indított eljárást a City Taxival szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálói részletesen feltárták az ügyet. Ez alapján a GVH Versenytanácsa megállapította, hogy a City Taxi 2024. január 10. és február 26. között több ponton is megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmát – írták a közleményben.

Hozzátették, hogy az eljárásban a City Taxi együttműködött a hatósággal, és az eljárás megkezdését követően önként megszüntette a jogsértő gyakorlatokat. A GVH Versenytanácsa mindezek figyelembevételével 2,1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

 

Az ügy miatt a hivatal ismételten hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk kereskedelmi gyakorlatuk, különösen reklámüzeneteik megtervezésére. A piacelsőséget és a kizárólagosságot hirdető állítások esetében a cégeknek mindenkor képesnek kell lenniük igazolni azokat, beleértve az üzenetek alkalmazásának teljes időszakát. Az alapos és hiteles kommunikáció nemcsak a fogyasztói bizalom fenntartása, hanem a jogi megfelelőség szempontjából is kulcsfontosságú.

Forrás: index.hu 

 

Double D

Recent Posts

Elfogytak a villanyautókra szánt állami milliárdok

Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…

1 nap ago

Úgy megugrott az elektromos autók száma Magyarországon, hogy drasztikusan bezuhantak az árak

Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…

1 nap ago

Helyi iparűzési adó – Megkezdődött az adószámlák kiküldése

A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…

2 nap ago

Sérült taxi fóliázása – nincs száradási idő?

Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…

3 nap ago

Razzia a Belvárosban, Erzsébetvárosban és Terézvárosban

A több mint száz fő bevonásával zajló művelet központja a VII. kerületi körzeti megbízotti iroda…

3 nap ago

Örülhetnek az autósok, tovább csökkennek az üzemanyagárak

Keddtől 2 forinttal csökken ismét a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára, ezzel úgy néz…

3 nap ago