Categories: Hírek

A GVH 2.1 millióra megbírságolta City Taxit félrevezető állítások miatt

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,1 millió forintos bírságot szabott ki a City Taxira, miután megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat hirdetett „árgaranciájával” és „kizárólagos tulajdonság” állításaival, amelyek nem feleltek meg a valóságnak.

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi ellen, és megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat. A vizsgálat szerint a City Taxi által hirdetett „árgarancia” és „kizárólagos tulajdonság” állítások nem feleltek meg a valóságnak – derül ki a hivatal közleményéből.

A GVH hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak reklámüzeneteiket mindig körültekintően kell megfogalmazniuk, hogy elkerüljék a fogyasztók félrevezetését. A hatóság továbbá javasolja, hogy a cégek tanulmányozzák a GVH korábbi döntéseit, amelyek iránymutatásként szolgálhatnak a jogszerű kereskedelmi gyakorlatok kialakításához. Ez segíthet megelőzni a hasonló jogsértéseket, és biztosíthatja a fogyasztói bizalom fenntartását.

A Gazdasági Versenyhivatal 2024 tavaszán indított eljárást a City Taxival szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálói részletesen feltárták az ügyet. Ez alapján a GVH Versenytanácsa megállapította, hogy a City Taxi 2024. január 10. és február 26. között több ponton is megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmát – írták a közleményben.

Hozzátették, hogy az eljárásban a City Taxi együttműködött a hatósággal, és az eljárás megkezdését követően önként megszüntette a jogsértő gyakorlatokat. A GVH Versenytanácsa mindezek figyelembevételével 2,1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

 

Az ügy miatt a hivatal ismételten hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk kereskedelmi gyakorlatuk, különösen reklámüzeneteik megtervezésére. A piacelsőséget és a kizárólagosságot hirdető állítások esetében a cégeknek mindenkor képesnek kell lenniük igazolni azokat, beleértve az üzenetek alkalmazásának teljes időszakát. Az alapos és hiteles kommunikáció nemcsak a fogyasztói bizalom fenntartása, hanem a jogi megfelelőség szempontjából is kulcsfontosságú.

Forrás: index.hu 

 

Double D

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

24 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

3 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago