Categories: Hírek

A GVH 2.1 millióra megbírságolta City Taxit félrevezető állítások miatt

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,1 millió forintos bírságot szabott ki a City Taxira, miután megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat hirdetett „árgaranciájával” és „kizárólagos tulajdonság” állításaival, amelyek nem feleltek meg a valóságnak.

 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi ellen, és megállapította, hogy a vállalat megtévesztette a fogyasztókat. A vizsgálat szerint a City Taxi által hirdetett „árgarancia” és „kizárólagos tulajdonság” állítások nem feleltek meg a valóságnak – derül ki a hivatal közleményéből.

A GVH hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak reklámüzeneteiket mindig körültekintően kell megfogalmazniuk, hogy elkerüljék a fogyasztók félrevezetését. A hatóság továbbá javasolja, hogy a cégek tanulmányozzák a GVH korábbi döntéseit, amelyek iránymutatásként szolgálhatnak a jogszerű kereskedelmi gyakorlatok kialakításához. Ez segíthet megelőzni a hasonló jogsértéseket, és biztosíthatja a fogyasztói bizalom fenntartását.

A Gazdasági Versenyhivatal 2024 tavaszán indított eljárást a City Taxival szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálói részletesen feltárták az ügyet. Ez alapján a GVH Versenytanácsa megállapította, hogy a City Taxi 2024. január 10. és február 26. között több ponton is megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmát – írták a közleményben.

Hozzátették, hogy az eljárásban a City Taxi együttműködött a hatósággal, és az eljárás megkezdését követően önként megszüntette a jogsértő gyakorlatokat. A GVH Versenytanácsa mindezek figyelembevételével 2,1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

 

Az ügy miatt a hivatal ismételten hangsúlyozta, hogy a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk kereskedelmi gyakorlatuk, különösen reklámüzeneteik megtervezésére. A piacelsőséget és a kizárólagosságot hirdető állítások esetében a cégeknek mindenkor képesnek kell lenniük igazolni azokat, beleértve az üzenetek alkalmazásának teljes időszakát. Az alapos és hiteles kommunikáció nemcsak a fogyasztói bizalom fenntartása, hanem a jogi megfelelőség szempontjából is kulcsfontosságú.

Forrás: index.hu 

 

Double D

Recent Posts

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

17 óra ago

A vállalkozás szüneteltetésének buktatói.

Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…

2 nap ago

Autópálya-matrica: szeptembertől vége!

Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…

2 nap ago

Ha potyapénzt látsz a szélvédőn, ne szállj ki érte

Tombol a nyár, itt az ideje a lazításnak. Tömegek indulnak autóval a tenger felé, és…

2 nap ago

Saját robotaxibizniszt indít az Uber

Két autóipari céggel, a Luciddal és a Nuróval állt össze az Uber. Az autósokat ezúttal…

2 nap ago

Bekeményít a NAV – Taxisok is érintettek lehetnek!

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal nyári ellenőrzései különösen két témára koncentrálódnak az idén: ezek a…

3 nap ago