Úgy tűnik, Jean-Louis Bech, a francia beszállítók (Fiev) elnöke nem véletlenül riogatott még szeptemberben azzal, hogy az európai autóalkatrész-beszállító ipar munkahelyeinek fele megszűnhet a következő években, ha továbbra is a korábbinál kevesebb új autót vásárolnak az autósok, nem tér magához az elektromos autók értékesítése és folytatódik a kínai villanyautók térhódítása.
Elég sok cégnél már látszik, hogy muszáj lesz váltani. A Reuters most készített egy listát arról, hogy mely autóipari nagyvállalatoknál – gyártók és beszállítók – kell kényszerlépéseket bevezetni. A magas gyártási költségek, a gyenge kereslet, valamint a befektetői és részvényesi elvárások is satuba szorítják a vállalatokat, amelyeknek eközben meg kell küzdeniük új kínai versenytársaikkal.
A Valeo, a Bosch is a sorban a Stellantis és a VW mellett
A bejelentések sorában a hírügynökség a Feintoolt tette az első helyre. A svájci autóipari beszállító ugyanis a legutolsó azoknak a cégeknek a sorában, amelyek rossz hírt tudattak a nyilvánossággal. A cég december 3-án kelt közleménye szerint bezárja egyik németországi gyárát. A kétszáz dolgozót elbocsátják.
A francia Valeo ezer munkahely megszüntetését tervezi – tudta meg a Reuters a vállalathoz közel álló forrásokból november végén, ugyanis a cég két franciaországi üzemének bezárására készül.
A Stellantis szintén november utolsó hetén hozta nyilvánosságra azt a tervét, hogy megszüntetné az Opel testvérmárkája, a Vauxhall van változatainak gyártását az angliai Lutonban lévő üzemében. Ez több mint ezer munkahely megszűnésével jár. A cég legnagyobb olaszországi bázisán, a Mirafiori üzemben többször kénytelen volt felfüggeszteni a termelést, mert gyenge a kereslet a Fiat 500-as elektromos változata iránt.Ugyanakkor nem terveznek gyárbezárást a dél-európai országban.
A Magyarországon is jelen lévő Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállító vállalata 5500 emberét építi le 2032-ig a számítógépes megoldásokkal és kormányzással foglalkozó részlegeinél. Ez főként Németországot érinti. Egyes dolgozóknak munkaidő-rövidítésre kell felkészülniük.
A Ford szintén Németországban és az Egyesült Királyságban négyezer állás megszüntetésére készül. Ez azt jelenti, hogy 14 százalékkal zsugorodik az amerikai autómárka európai gyáraiban foglalkoztatottak száma.
A francia Michelin november eleji bejelentése szerint bezárja két dél-franciaországi bázisát, ami 1250 munkahelyet érint.
A Magyarországon szintén jelen lévő német Schaeffler autóalkatrész-gyártó vállalat a gyenge keresletre hivatkozva november elején hozta nyilvánosságra azt a tervét, hogy megválik 4700 alkalmazottjától. Ez is főként a német dolgozókat érinti, de az átszervezés részlegbezárásokkal jár Ausztriában és az Egyesült Királyságban is.
A legnagyobb visszhangot a Volkswagen, Európa legnagyobb autógyártójának tervei váltották ki. A német márka több ezer munkahely megszüntetését jelentette be, és bezárhatja néhány bázisát Németországban. A cég vezetése és a munkavállalók képviselői nagyon kemény tárgyalások előtt állnak. Közben sztrájkok kezdődtek a német VW-üzemekben, a legfrissebb hírek szerint akár 100 ezer dolgozó is érintett lehet.
A Daimler Truck, a világ legnagyobb teherautó-gyártója augusztusban tudatta alkalmazottaival, hogy csökkenti munkaóráikat. Emellett létszámstopot vezettek be a cég németországi tevékenységére.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…