Categories: Hírek

Napelemes festék töltheti a Mercedes villanyautóit

 

  • Napenergiával tölt a Mercedes legújabb kísérleti festéke.
  • Fotovoltaikus festéknek nevezték el.
  • Egy ideje már tesztelik, és most kiugró eredményeket értek el.
  • Stuttgartban átlagosan napi 32 kilométerre elegendő áramot töltött egy elektromos autóba.
  • Los Angelesben és Ausztráliában ez a szám még magasabb.
  • Nem várták, hogy ilyen hatékony lesz.

 

Olyan, autókon is használható festéket fejleszt a Mercedes, amely a napelemekhez hasonlóan napenergiából fejleszt áramot. A korai tesztek alapján a technológia ígéretes, ideális környezetben akár évi 12 ezer kilométernek megfelelő áramot is termelhet egy elektromos autón. A kutatók szerint 5-10 éven belül elérkezhetünk arra a pontra, ahol a Mercedes szériában kínál ilyen megoldást az elektromos autóin.

 

A különleges anyagot fotovoltaikus festéknek nevezték el és a 2022-es Vision EQXX-en már láthattuk is. Akkor még csak a motorháztetőt és a tetőt fújták le nagyjából 1,8 négyzetméteres területen, azóta viszont a kísérleti jármű karosszériájának teljes felületét bevonták a különleges festékkel, így ez a szám 11 négyzetméterre nőtt. A prototípust 12 hónapig tesztelték Stuttgartban és végül az jött ki, hogy napi átlagosan 32 kilométer megtételére elég energiát termelt a festék – nyilván nem meglepő adat, hogy nyáron hatékonyabb. A Németországban élők átlagos napi ingázásának 60 százalékát teszi ki ez a szám.

 

Ennél is jobb a helyzeteha olyan területeken, ahol többet és erősebben süt a nap. Teszteltek autókat Los Angelesben is, ahol naponta átlagosan 47 kilométernyi közlekedésre elegendő energiát termelt a festék, sőt, Ausztráliában ez egészen 55 kilométerre tolódott ki. A kutatók szerint ez a szám Ausztráliában lefedi az átlagos napi ingázást, így az emberek nagy része ingyen közlekedhetne bármiféle külső áramforrás nélkül. Ennek előfeltétele, hogy az autó végig a napon álljon és ne legyen az ég felhős.

 

A mérnökök azt állítják, hogy a festék bármilyen színben elérhető lesz és a felvitel után 5 mm vastag lakkréteggel védik a mechanikai sérülésektől. További előnye, hogy nem tartalmaz ritkaföldfémeket, nem mérgező és könnyen elérhető anyagokból készül, amiket később újra lehet hasznosítani. Emellett maga az anyagköltség alacsony, azonban a fejlesztés és a gyártástechnológia megtervezése nem lesz egyszerű munka. A korábban megjelent MMA platform egyelőre nem az ilyen technológiákhoz lett tervezve, azon is alakítani kell majd. A kutatók elismerték, hogy nem számítottak ilyen jó eredményekre, így arra sem, hogy ilyen energiát fordíthatnak majd a projektre.

Forrás: totalcar.hu

Double D

Recent Posts

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

12 óra ago

Májusban is lendületesen bővült a hazai elektromos járműpark

2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…

3 nap ago

Autósok figyelem: ez a hiba akár félmillióba is kerülhet

A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…

3 nap ago

A római taxisok felháborodtak, mert Max Verstappenéhez hasonlították a vezetési stílusukat

A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…

3 nap ago

Péntek éjszaka a belvárosban – fókuszban a biztonság

A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

3 nap ago

Nyakunkon a szabályozás, ami mindent megváltoztat – ezt tudjuk eddig az új KRESZ-ről

A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…

5 nap ago