Olyan, autókon is használható festéket fejleszt a Mercedes, amely a napelemekhez hasonlóan napenergiából fejleszt áramot. A korai tesztek alapján a technológia ígéretes, ideális környezetben akár évi 12 ezer kilométernek megfelelő áramot is termelhet egy elektromos autón. A kutatók szerint 5-10 éven belül elérkezhetünk arra a pontra, ahol a Mercedes szériában kínál ilyen megoldást az elektromos autóin.
A különleges anyagot fotovoltaikus festéknek nevezték el és a 2022-es Vision EQXX-en már láthattuk is. Akkor még csak a motorháztetőt és a tetőt fújták le nagyjából 1,8 négyzetméteres területen, azóta viszont a kísérleti jármű karosszériájának teljes felületét bevonták a különleges festékkel, így ez a szám 11 négyzetméterre nőtt. A prototípust 12 hónapig tesztelték Stuttgartban és végül az jött ki, hogy napi átlagosan 32 kilométer megtételére elég energiát termelt a festék – nyilván nem meglepő adat, hogy nyáron hatékonyabb. A Németországban élők átlagos napi ingázásának 60 százalékát teszi ki ez a szám.
Ennél is jobb a helyzeteha olyan területeken, ahol többet és erősebben süt a nap. Teszteltek autókat Los Angelesben is, ahol naponta átlagosan 47 kilométernyi közlekedésre elegendő energiát termelt a festék, sőt, Ausztráliában ez egészen 55 kilométerre tolódott ki. A kutatók szerint ez a szám Ausztráliában lefedi az átlagos napi ingázást, így az emberek nagy része ingyen közlekedhetne bármiféle külső áramforrás nélkül. Ennek előfeltétele, hogy az autó végig a napon álljon és ne legyen az ég felhős.
A mérnökök azt állítják, hogy a festék bármilyen színben elérhető lesz és a felvitel után 5 mm vastag lakkréteggel védik a mechanikai sérülésektől. További előnye, hogy nem tartalmaz ritkaföldfémeket, nem mérgező és könnyen elérhető anyagokból készül, amiket később újra lehet hasznosítani. Emellett maga az anyagköltség alacsony, azonban a fejlesztés és a gyártástechnológia megtervezése nem lesz egyszerű munka. A korábban megjelent MMA platform egyelőre nem az ilyen technológiákhoz lett tervezve, azon is alakítani kell majd. A kutatók elismerték, hogy nem számítottak ilyen jó eredményekre, így arra sem, hogy ilyen energiát fordíthatnak majd a projektre.
Forrás: totalcar.hu
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…